| Dersin Adı | Bitirme Tezi |
| Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| ARCH 494 | Güz/Bahar | 1 | 4 | 3 | 4 |
| Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
| Dersin Dili | İngilizce | |||||
| Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
| Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
| Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||
| Dersin Amacı | Mimarlık alanında yazma ve araştırma stratejilerini geliştirmek, kaynakların eleştirel değerlendirmesini yapabilmek ve yapılan araştırmayı akademik bir teze dönüştürebilmek. |
| Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu ders öğrencilerin mimari araştırma prensipleri ile aşina olmalarını ve mimari akademik yazım ve araştırma metodolojisi üzerine bilgi birikimlerini arttırmayı amaçlar. Ders yapısı seçili bir konu üzerine bir mezuniyet tezi yazım süreci üzerine kuruludur. Bu süreç araştırma probleminin tanımından akademik yazının tamamlanmasına kadar hem öğrenci hem de danışmanı tarafından yürütülür. Final ürünün kendisi kadar araştırma stratejilerinin oluşturulması, kaynak ve bulgulara dair eleştirel bir anlayışın geliştirilmesi, doğru araştırma tekniklerinin seçilmesi ve etik kurallara uyulması da önemlidir. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
|
| Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Giriş Grupların dağılımı Grup tartışmaları | |
| 2 | Mimari Araştırma Nedir? | |
| 3 | Kaynakça ve Literatür taraması | |
| 4 | Bir Araştırma Deneyimi-Altuğ Kasalı | |
| 5 | Bir Araştırma Deneyimi-Ceylan Öner | 1. Taslak hazırlığı (1000 kelime) |
| 6 | Bir Yazıya Başlamak: Yapı ve İçerik | Bir Araştırma Deneyimi | 1. Taslak hazırlığı (1500 kelime) |
| 7 | Yazım/Atıf stilini planlamak | 1. Taslak (1500 kelime) 2. Taslak (2500 kelime) |
| 8 | Bir Araştırma Deneyimi-Hugh David Clarke | 2. Taslak (2500 kelime) |
| 9 | 1. Taslaklar üzerine tartışma & Genel değerlendirme | 2. Taslak (2500 kelime) |
| 10 | Bir Araştırma Deneyimi | Ön-Final hazırlığı (3500 kelime) |
| 11 | Araştırma metnin sunulması | Ön-Final hazırlığı (3500 kelime) |
| 12 | Bir Araştırma Deneyimi | Final metin revizyonu (4500 kelime) |
| 13 | Bir Araştırma Deneyimi | Final metin revizyonu (4500 kelime) |
| 14 | Final Teslim | Final metin revizyonu (4500 kelime) |
| 15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
| 16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
| Ders Kitabı | Yok |
| Önerilen Okumalar/Materyaller | Önerilen okumalar: . Groat, Linda, Architectural research methods (New York: John Wiley, 2002). . Denzin, N and Y. Lincoln, Handbook of Qualitative Research (London: Sage, 2000). . Murray, Rowena, How to write a thesis (Columbus: Open University Press, 2002). . Blaxter, L., Hughes, C., Tight, M. How to write a thesis (Columbus: Open University Press, 2002). Borden, I and Ray, K.R. (2006) The Dissertation: An Architecture Student's Handbook Online Kaynaklar: . ss.ieu.edu.tr/downloads/thesis.pdf (IEU thesis guidelines) . www.fiu.edu/~readg/Courses/HowtoWriteaResearchPaper.htm (specific to architecture papers) . https://owl.english.purdue.edu/owl/resource/717/01/ . www.dartmouth.edu/~writing/materials/student/ac_paper/what.shtml . writing-program.uchicago.edu/resources/collegewriting . www.plagiarism.org |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | 1 | 15 |
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
| Portfolyo | ||
| Ödev | 5 | 40 |
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
| Proje | 1 | 35 |
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav | ||
| Final Sınavı | ||
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 8 | 100 |
| Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
| Arazi Çalışması | |||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
| Portfolyo | |||
| Ödev | 5 | 5 | |
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 | |
| Proje | 1 | 10 | |
| Seminer/Çalıştay | |||
| Sözlü Sınav | |||
| Ara Sınavlar | |||
| Final Sınavı | |||
| Toplam | 56 |
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. | X | ||||
| 2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. | X | ||||
| 3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. | X | ||||
| 4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
| 5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. | X | ||||
| 6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. | X | ||||
| 7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. | X | ||||
| 8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. | X | ||||
| 9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. | X | ||||
| 10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
| 12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
| 13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | |||||
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest