DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Sanat, Tasarım ve Kentsel Mekan
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ARCH 410
Güz/Bahar
3
0
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Kritik verme
Jüri
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Sanat, tasarım ve şehrin birbirine bağlılığını özel olarak incelemek için mimarlık disiplinini genişletmek.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sanat, tasarım ve şehrin birbirine bağlılığına dair anlayışlarını sunabileceklerdir.
  • Şehirciliğe disiplinler arası 'Kültürel Planlama' yaklaşımı anlayışını gösterebilecektir.
  • Mimarlık ve şehircilik tarihinin değerlendirilmesinde alternatif bir kültürel paradigmanın anlaşılmasını (sunumlar ve tartışmalar yoluyla) gösterebilecektir.
  • Tarihin farklı yerlerinde ve farklı zamanlarında kentsel kamusal sanata yönelik farklı yaklaşımları karşılaştırabilecektir.
  • Dijital teknolojinin hem sanata hem de kente etkisini açıklayabilecektir.
Ders Tanımı Ders, yaşayan, çalışan ve şehri ziyaret edenlere hitap eden kentsel mekanların yaratılmasında sanat ve tasarımın katkısını inceliyor. Bir yerin kültürel kaynaklarının ve bunların daha geniş politika hedeflerine ulaşmak için nasıl kullanılabileceğinin belirlenmesinde geniş anlamda bir 'kültürel planlama' yaklaşımı kullanılacaktır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanıtım İhtiyaç olduğunda verilecektir
2 Kentte sanat 1
3 Kentte sanat 2
4 Kent aktivizmi - hip-hop'tan Banksy'e
5 Sanat, Tasarım ve Kentsel Mekan - İtalyan Rönesansı
6 Sunumlar
7 Sunumlar
8 Sunumlar
9 Ara sınav haftası - Ders yapılmamaktadır.
10 Kamusal sanatta güncel akımlar
11 Kentsel tasarıma yönelik yeni yaklaşımlar
12 Dijital dünyada Sanat, Tasarım ve Kentsel Mekan
13 Sunumlar
14 Sunumlar
15 Proje Teslimi
16 Dönem Değerlendirmesi
Ders Kitabı

Dovey,K (2016) Urban Design Thinking. London, Bloomsbury. ISBN 978-1-4725-6694-2
Cartiere and Willis (2008) The Practice of Public Art. UK: Routledge. ISBN 10 041587839X
Landry, C. (2017) The Civic City in a Nomadic World. Rotterdam: naı010 publishers ISBN 10 9462083882
Miles, M (1997) Art, Space and the City. London Routledge ISBN 13 978-0415139434
Carmona et al (2010) Public Places Urban Spaces. Oxford UK Elsevier ISBN 13 978-1138067783

 

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
25
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
2
Portfolyo
Ödev
1
35
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
35
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir.

2

Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır.

3

Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar.

4

Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir.

X
5

Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir.

6

Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir.

X
7

Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular.

8

Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar.

X
9

Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir.

10

Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest