DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Portfolyo Tasarımı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ARCH 404
Güz/Bahar
2
2
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Kritik verme
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere lisansüstü eğitim ya da uygulamaya dönük başvurularında kullanacakları, çalışmaları ve yeteneklerini gösteren bir mimarlık portfolyosu tasarlamalarında yardımcı olmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Dört yıllık tasarım eğitimi boyunca becerilerini ve deneyimlerini sergileyen projelerinin resimlerini, çizimlerini ve açıklamalarını bir araya getirirken bir strateji geliştirebilecekler.
  • Projelerinin grafiklerini, resimlerini ve çizimlerini oluşturabilecek, iyileştirebilecek, düzenleyebilecek ve organize edebilecektir. Ayrıca, çalışmalarının basit ve net açıklamalarını oluşturabilecektir.
  • Belirli programları (Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe InDesign vb.) öğrenecek ve çalışmalarını farklı grafik sunum biçimlerine (portföy, CV, kartvizit, web sitesi vb.) kompozisyon teknikleri ile uygulayabilecektir.
  • Hem dijital hem de manuel sunum tekniklerinin bir kombinasyonunu kullanarak çalışmalarının farklı şekillerde grafik temsilleri için (portföy, CV, kartvizit, web sitesi vb.) sayfa düzenlerini biçimlendirebileceklerdir.
  • Çalışmalarını hem dijital hem de sözlü olarak bir izleyiciye sunabilecektir.
Ders Tanımı Ders, 2+2 olmak üzere teori ve uygulama olarak kurgulanmıştır. Her hafta, dersin içeriğine girişlerle desteklenen sunumların ardından sınıf içi bir ödev verilecek ve önceki haftanın ödevleri değerlendirilecektir. Haftalık ders içerikleri, görsel temsil tekniklerini geliştirmeye yönelik konulara giriş niteliğindedir. Sınıfta tartışılan haftalık konularla ilgili ödevler, dersin sonunda duyurulacak ve Blackboard'a yüklenecektir. Ödevlerin, en geç bir sonraki derse kadar tamamlanıp Blackboard'a yüklenmesi beklenmektedir. Ödevlerle ilgili geri bildirimler, dersin son saatinde yapılacaktır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş / Organizasyon / Dokümantasyon - Organizasyon ve Dökümantasyon Üzerine Sunum Ödev 1A: Materyal listesi Ödev 1B: Örnek portfolyolar
2 Hazırlık / Materyal Düzenleme - Grafik Gösterim Temelleri Üzerine Sunum Ödev 2: Montaj / Kolaj çalışması
3 Hazırlık / Materyal Düzenleme - Maket Fotoğrafçılığı Üzerine Sunum Ödev 3: Maketlerin Fotoğraflanması
4 Uygulama - Tartışma: Grafik Tasarım ve Sayfa Düzeni Ödev 4A: Sayfa Düzeni Alıştırması Analizi - Ödev 4B: Portfolyo Sayfa Düzeni Alıştırması
5 Uygulama - InDesign ile ilgili eğitim Ödev 5: InDesign Programında Sayfa Düzeni Alıştırması
6 Uygulama - CV Tasarımı Üzerine Sunum Ödev 6A: Özgeçmiş - Ödev 6B: Projeler için açıklama metinleri
7 Uygulama - Ön Yazı ve Niyet Mektubu Üzerine Sunum Ödev 7A: Ön Yazı ve Niyet Mektubu alıştırması - Ödev 7B:Kartvizit alıştırması
8 Taslak Portfolyo Teslimi ve Sunumları Taslak Portfolyo
9 Ara Sınav Haftası Ders işlenmeyecektir
10 Sunum - Web Sayfası Tasarımına İlişkin İpuçları Ödev 8A: Websayfası analizi Ödev 8B: Websayfası Tasarımı
11 Sunum - KRİTİKLER (portfolyo, özgeçmiş, mektup, kartvizit, web sitesi) Gerekli dökümanlar
12 Sunum - KRİTİKLER (portfolyo, özgeçmiş, mektup, kartvizit, web sitesi) Gerekli dökümanlar
13 Sunum : SON ÖNİZLEME Portfolyo
14 Final Teslimi Portfolyo
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Fletcher, M. (2016). Constructing the Persuasive Portfolio: The Only Primer You’ll Ever Need. Taylor & Francis.

     

    Hui, V. (2019). The Architecture Portfolio Guidebook: The Essentials You Need to Succeed. Routledge.

     

    Marjanovic, I., Ray, K. R., & Lokko, L. N. N. (2003). The portfolio: an architecture student's handbook. Routledge.

     

    Linton, H., & Rost, S. (2004). Portfolio Design, Third Edition (3 Sub ed.). New York: W. W. Norton & Company.

     

    Luescher, A. (2010). The architect’s portfolio: planning, design, production. London: Routledge.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
1
15
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
1
40
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
9
3
27
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
1
9
Ödev
1
8
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
4
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
112

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir.

X
2

Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır.

3

Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar.

4

Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir.

X
5

Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir.

6

Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir.

7

Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular.

8

Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar.

X
9

Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir.

10

Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest