| Dersin Adı | Görsellik ve Mimarlık |
| Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| ARCH 350 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
| Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
| Dersin Dili | İngilizce | |||||
| Dersin Türü | Seçmeli | |||||
| Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışması Kritik verme Anlatım / Sunum | |||||
| Dersin Koordinatörü | - | |||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||
| Dersin Amacı | Ders, mimarlıkta görsel iletişime yönelik yöntem ve araçların tanıtılmasını amaçlar. Ders, çeşitli görsel medya temsilleri ve farklı ölçekler ekseninde aktarılacak olup, mimari mekanı okumak ve temsil etmek için görselleştirme araçlarını tanıtır; mekânsal analiz için coğrafi, mimari ve metinsel bilgileri oluşturur ve yorumlar. |
| Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Ders iki bölümden oluşur. Her ders, fotoğraf teknikleri, grafik tasarım, görsel iletişim yöntem ve araçlarını sunum ve örnekler üzerinden 2 saat işler, kalan 1 saat ise sınıf-içi çalışmaları ve uygulamaları kapsar. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
|
| Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | X | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Derse Giriş | |
| 2 | Mimarlığın Görselleştirilmesi: Farklı Medya ve Ölçeklerde Çalışma | Visuality for Architects: Architectural Creativity and Modern Theories of Perception and Imagination. Branko Mitrovic, University of Virginia Press, 2013. |
| 3 | Bilginin Görselleştirilmesi: İçerik Oluşturma ve Verilerle Eskiz Yapma | Ödev # I “Data Humanism, the Revolution will be Visualized”, Giorgia Lupi, 2017. Observe, Collect, Draw!: A Visual Journal. Giorgia Lupi & Stefanie Posavec, Princeton Architectural Press, 2018. |
| 4 | Mimarlıkta Kolaj: İçeriği Karışık Medya ile Görselleştirme | Ödev # II Collage City. Colin Rowe, The MIT Press, 1984. |
| 5 | Mimari Diyagram | Ödev # III The Manhattan Transcripts. Bernard Tschumi, Wiley, 1994. |
| 6 | Mimari Fotoğrafçılık: Mekanı İmgelerle Okumak | Ödev # IV Learning From Las Vegas. Robert Venturi, Denise Scott Brown and Steven Izenour, The MIT Press, 1977. |
| 7 | Haritalar Bize Ne Söyler?: Mekansal Görselleştirme Olarak Haritalar | Ödev # V Mapping Istanbul, Pelin Derviş, & Meriç Öner (Eds.), Garanti Galeri, 2009. |
| 8 | Proje I - Teslim | |
| 9 | Ara Sınav Haftası | |
| 10 | Görsel Dosya Oluşturma | Dijital Gösterim Teknikleri |
| 11 | İçeriğin Küratörlüğü: Görsel Araç Olarak Yayınlama | Dijital Gösterim Teknikleri |
| 12 | Mimari Sergileme: Görsel İçeriği Görüntüleme | Dijital Gösterim Teknikleri |
| 13 | Proje Çalışması | Proje Değerlendirmesi |
| 14 | Proje Çalışması | Proje Değerlendirmesi |
| 15 | Dönemin değerlendirilmesi | |
| 16 | Proje II - Teslim |
| Ders Kitabı | |
| Önerilen Okumalar/Materyaller | Collage City. Colin Rowe, The MIT Press, 1984, ISBN: 9780262180863. Design Studies: A Reader. Hazel Clark & David Brody (Eds.), Berg Publishers, 2003, ISBN: 9781847882363. Learning From Las Vegas. Robert Venturi, Denise Scott Brown and Steven Izenour, The MIT Press, 1977, ISBN: 9780262220200. Mapping Istanbul, Pelin Derviş, & Meriç Öner (Eds.), Garanti Galeri, 2009, ISBN: 9789944731164. Notations: Diagram & Sequences. Bernard Tschumi, Artifice Books on Architecture, 2014, ISBN: 9781908967572. Observe, Collect, Draw!: A Visual Journal. Giorgia Lupi & Stefanie Posavec, Princeton Architectural Press, 2018, ISBN: 9781616897147. S, M, L, XL. Rem Koolhass, Bruce Mau and Hans Werlemann, Monacelli Press, 1997, ISBN: 9781885254863. The Manhattan Transcripts. Bernard Tschumi, Wiley, 1994, ISBN: 9781854903815. |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
| Portfolyo | ||
| Ödev | 1 | 25 |
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 25 |
| Proje | 1 | 40 |
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav | ||
| Final Sınavı | ||
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
| Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
| Arazi Çalışması | |||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
| Portfolyo | |||
| Ödev | 5 | 3 | |
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 17 | |
| Proje | 1 | 30 | |
| Seminer/Çalıştay | |||
| Sözlü Sınav | |||
| Ara Sınavlar | |||
| Final Sınavı | |||
| Toplam | 110 |
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. | |||||
| 2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. | X | ||||
| 3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. | X | ||||
| 4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. | |||||
| 5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. | |||||
| 6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. | |||||
| 7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. | |||||
| 8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. | X | ||||
| 9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. | |||||
| 10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | |||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
| 12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
| 13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | |||||
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest