| Dersin Adı | Mimarlık için Çevresel Kontrol Sistemleri |
| Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| ARCH 305 | Güz | 2 | 2 | 3 | 4 |
| Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
| Dersin Dili | İngilizce | |||||
| Dersin Türü | Zorunlu | |||||
| Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözme Olgu / Vaka çalışması Soru & Cevap Kritik verme Simülasyon Gezi / İnceleme Anlatım / Sunum | |||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||
| Dersin Amacı | Ders şunları sağlamayı amaçlamaktadır; Kullanıcıların termal, akustik ve aydınlatma ihtiyaçlarına ilişkin yapı fiziği konularına ilişkin temel bilgiler; Doğal kuvvetler ile binaların çevresel performansı arasındaki ilişkinin anlaşılması; yenilenemeyen doğal kaynaklara olan ihtiyacı azaltırken bina sakinlerinin konforunu artırmaya yönelik bina özelliklerinin tanıtılması. |
| Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu ders, fiziksel çevre ve binalar arasındaki ilişkinin teorik ve uygulamalı yönlerini kapsamakta ve uygun bina tasarımı yoluyla iç ve dış koşulları değiştirmeye yönelik yöntemler sunmaktadır. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
| Temel Ders | X |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Ders tanıtımı | |
| 2 | Bağlam ve Çevre | Örnek Olay İncelemesi (Yerel Mimarlık) |
| 3 | Biyoklimatik Mimarlık | Örnek Olay İncelemesi (Biyoklimatik Çağdaş Mimarlık) |
| 4 | İklim ve Enerji | İklim Danışmanı (İndirildi ve yüklendi) |
| 5 | Bina Kabuğu | İklim Analiz Raporları |
| 6 | Sürdürülebilir Yapı Malzemeleri | Örnek Olay İncelemesi (Malzeme Analizi) |
| 7 | Güneş Kontrolü ve Gün Işığı | Güneş Analiz Araçları |
| 8 | Pasif Isıtma, Soğutma ve Doğal Havalandırma | Gölgelendirme Önerileri |
| 9 | Ara Sınav Haftası | |
| 10 | Proje Sunumları (Analiz Aşaması) | Gereksinimler Blackboard aracılığıyla duyurulacaktır |
| 11 | Aktif Isıtma ve Soğutma Sistemleri Proje Önerileri | Proje Önerileri - Gereksinimler Blackboard aracılığıyla duyurulacaktır |
| 12 | Su Azaltma Proje Önerileri | Proje Önerileri - Gereksinimler Blackboard aracılığıyla duyurulacaktır |
| 13 | Akustik Proje Önerileri | Proje Önerileri - Gereksinimler Blackboard aracılığıyla duyurulacaktır |
| 14 | Bina Enerji Performansı Değerlendirme | Proje Önerileri - Gereksinimler Blackboard aracılığıyla duyurulacaktır |
| 15 | Dönem Sonu Değerlendirme Proje Önerileri | Proje Önerileri - Gereksinimler Blackboard aracılığıyla duyurulacaktır |
| 16 | Proje Sunumlar (Sentez Aşaması) | Gereksinimler Blackboard üzerinden duyurulacaktır. |
| Ders Kitabı | Blackboard sayfasında ilan edilecektir. Dağıtılan notlar dersin yazlıca belli bir bölümünü içerecektir. Bu yüzden öğrencilerin not tutması gereklidir. |
| Önerilen Okumalar/Materyaller | Blackboard sayfasında ilan edilecektir. |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | 1 | 5 |
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 7 | 28 |
| Portfolyo | ||
| Ödev | 1 | 12 |
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | 15 |
| Proje | 2 | 40 |
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav | ||
| Final Sınavı | ||
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
| Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
| Arazi Çalışması | |||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 7 | 2 | |
| Portfolyo | |||
| Ödev | 3 | 3 | |
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | ||
| Proje | 2 | 30 | |
| Seminer/Çalıştay | |||
| Sözlü Sınav | |||
| Ara Sınavlar | |||
| Final Sınavı | |||
| Toplam | 147 |
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. | X | ||||
| 2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. | X | ||||
| 3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. | X | ||||
| 4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
| 5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. | X | ||||
| 6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. | X | ||||
| 7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. | X | ||||
| 8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. | X | ||||
| 9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. | X | ||||
| 10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
| 12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | X | ||||
| 13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X | ||||
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest