Dersin Adı | Mimarlık için Çevresel Kontrol Sistemleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARCH 305 | Güz | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözme Olgu / Vaka çalışması Soru & Cevap Kritik verme Simülasyon Gezi / İnceleme Anlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Ders şunları sağlamayı amaçlamaktadır; Kullanıcıların termal, akustik ve aydınlatma ihtiyaçlarına ilişkin yapı fiziği konularına ilişkin temel bilgiler; Doğal kuvvetler ile binaların çevresel performansı arasındaki ilişkinin anlaşılması; yenilenemeyen doğal kaynaklara olan ihtiyacı azaltırken bina sakinlerinin konforunu artırmaya yönelik bina özelliklerinin tanıtılması. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, fiziksel çevre ve binalar arasındaki ilişkinin teorik ve uygulamalı yönlerini kapsamakta ve uygun bina tasarımı yoluyla iç ve dış koşulları değiştirmeye yönelik yöntemler sunmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders tanıtımı | |
2 | Bağlam ve Çevre | Örnek Olay İncelemesi (Yerel Mimarlık) |
3 | Biyoklimatik Mimarlık | Örnek Olay İncelemesi (Biyoklimatik Çağdaş Mimarlık) |
4 | İklim ve Enerji | İklim Danışmanı (İndirildi ve yüklendi) |
5 | Bina Kabuğu | İklim Analiz Raporları |
6 | Sürdürülebilir Yapı Malzemeleri | Örnek Olay İncelemesi (Malzeme Analizi) |
7 | Güneş Kontrolü ve Gün Işığı | Güneş Analiz Araçları |
8 | Pasif Isıtma, Soğutma ve Doğal Havalandırma | Gölgelendirme Önerileri |
9 | Ara Sınav Haftası | |
10 | Proje Sunumları (Analiz Aşaması) | Gereksinimler Blackboard aracılığıyla duyurulacaktır |
11 | Aktif Isıtma ve Soğutma Sistemleri Proje Önerileri | Proje Önerileri - Gereksinimler Blackboard aracılığıyla duyurulacaktır |
12 | Su Azaltma Proje Önerileri | Proje Önerileri - Gereksinimler Blackboard aracılığıyla duyurulacaktır |
13 | Akustik Proje Önerileri | Proje Önerileri - Gereksinimler Blackboard aracılığıyla duyurulacaktır |
14 | Bina Enerji Performansı Değerlendirme | Proje Önerileri - Gereksinimler Blackboard aracılığıyla duyurulacaktır |
15 | Dönem Sonu Değerlendirme Proje Önerileri | Proje Önerileri - Gereksinimler Blackboard aracılığıyla duyurulacaktır |
16 | Proje Sunumlar (Sentez Aşaması) | Gereksinimler Blackboard üzerinden duyurulacaktır. |
Ders Kitabı | Blackboard sayfasında ilan edilecektir. Dağıtılan notlar dersin yazlıca belli bir bölümünü içerecektir. Bu yüzden öğrencilerin not tutması gereklidir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Blackboard sayfasında ilan edilecektir. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 7 | 28 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 12 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | 15 |
Proje | 2 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 7 | 2 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | ||
Proje | 2 | 30 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 147 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. | X | ||||
2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. | X | ||||
3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. | X | ||||
4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. | X | ||||
6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. | X | ||||
7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. | X | ||||
8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. | X | ||||
9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. | X | ||||
10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | X | ||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest