| Dersin Adı | Mimari Yapı ve Malzemeler I |
| Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| ARCH 207 | Güz | 1 | 4 | 3 | 5 |
| Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
| Dersin Dili | İngilizce | |||||
| Dersin Türü | Zorunlu | |||||
| Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Kritik verme Gezi / İnceleme Gösterip yaptırma Anlatım / Sunum | |||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||
| Dersin Amacı | Bu ders mimarlığın tektonik yönlerini, bina malzemeleri ve inşasında kullanılan terminolojiyi, standart strüktürel system ve elemanlarını, bina yapım aşamalarını, ve inşaat çizimi dilini sunmayı hedefler. |
| Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu ders öğrencileri bina yapım sistemleri ve malzemelerin, mimari temsilleri ile birlikte tanıtır. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
| Temel Ders | X |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Derse giriş - Binalar ve doğal kuvvetler | |
| 2 | Temeller | |
| 3 | Kagir yapılar | |
| 4 | Beton yapılar 1 | |
| 5 | Beton yapılar 2 | |
| 6 | Çelik yapılar 1 | |
| 7 | Çelik yapılar 2 | |
| 8 | Ara sınav 1 | |
| 9 | Ara sınavlar | |
| 10 | Saha ziyareti | |
| 11 | Ahşap yapılar 1 | |
| 12 | Ahşap yapılar 2 | |
| 13 | Çatılar 1 | |
| 14 | Çatılar 2 | |
| 15 | Ara sınav 1 | |
| 16 | Ders sonu |
| Ders Kitabı | F.D.K. Ching, Building Construction Illustrated, Wiley 2013, ISBN 1118458346 [Türkçe versiyon: F.D.K. Ching, Çizimlerle Bina Yapım Rehberi,Yapı Endüstri Merkezi Yayınları 2006, ISBN 9789758599721]. Orhan Şahinler, Fehmi Kızıl, Mimarlıkta Teknik Resim 13.Baskı, YEM Yayın 2016, ISBN 9786054793624. Doğan Hasol, Mimarlık ve Yapı Sözlüğü İngilizce-Türkçe Türkçe-İngilizce, Yapı Endüstri (Yem) 2003, ISBN 9789758599356.
|
| Önerilen Okumalar/Materyaller | Diğer basılı ve dijital kaynaklar Blackboard aracılığı ile dağıtılacaktır. Bu kaynakları yalnızca dersin belirli içeriklerini kapsayacağı için öğrencilerin ders boyunca not tutmaları ve daha fazla kaynak araştırmaları tavsiye edilir. |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuvar / Uygulama | 1 | 30 |
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
| Portfolyo | ||
| Ödev | 1 | 10 |
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
| Proje | 1 | 50 |
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav | 2 | 5 |
| Final Sınavı | ||
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
| Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
| Arazi Çalışması | |||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
| Portfolyo | |||
| Ödev | 1 | 10 | |
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
| Proje | 1 | 50 | |
| Seminer/Çalıştay | |||
| Sözlü Sınav | |||
| Ara Sınavlar | 2 | 5 | |
| Final Sınavı | |||
| Toplam | 150 |
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. | X | ||||
| 2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. | X | ||||
| 3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. | X | ||||
| 4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. | |||||
| 5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. | |||||
| 6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. | |||||
| 7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. | X | ||||
| 8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. | X | ||||
| 9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. | |||||
| 10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | |||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
| 12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
| 13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | |||||
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest