| Dersin Adı | Mimarlık Tarihleri ve Kuramları I |
| Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| ARCH 203 | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
| Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
| Dersin Dili | İngilizce | |||||
| Dersin Türü | Zorunlu | |||||
| Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||
| Dersin Amacı | Taş Devrinden 1750 yılına kadar mimarlık tarihinin gelişimini anlaması |
| Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Taş Devriden 1750’e kadar mimarlık tarihi |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
| Temel Ders | X |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Giriş | |
| 2 | Taş Devri ve Tunç Çağı Mimarisi | Okuma Parçası: Kostof, A History of Architecture, s. 21-65. |
| 3 | Eski Mısır Mimarisi | Okuma Parçası: Kostof, A History of Architecture, s. 67-89. |
| 4 | Hitit, Minos ve Miken Mimarlığı | Okuma Parçası: Kostof, A History of Architecture, s. 91-113. |
| 5 | Eski Yunan Mimarlığı | Okuma Parçası: Kostof, A History of Architecture, s. 137-159. |
| 6 | Eski Roma Mimarlığı | Okuma Parçası: Kostof, A History of Architecture, s 191-215. |
| 7 | Gezi | Okuma Parçası: Kostof, A History of Architecture, s. 161-189. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Erken Hristiyan Mimarlığı | Okuma Parçası: Kostof, A History of Architecture, s. 245-267. |
| 10 | Erken Islam Mimarlığı | Okuma Parçası: Kostof, A History of Architecture, s. 269-272. |
| 11 | Orta Çağ Mimarisi | Okuma Parçası: Kostof, A History of Architecture, s. 274-284. |
| 12 | Gotik Mimarlığı | Okuma Parçası: Kostof, A History of Architecture, s. 323-347. |
| 13 | Rönesans Mimarlığı | Okuma Parçası: Kostof, A History of Architecture, s. 375-386; 403-431. |
| 14 | Barok Mimarlığı | Okuma Parçası: Kostof, A History of Architecture, s. 468-483. |
| 15 | Osmanlı Mimarisi | Okuma Parçası: Kostof, A History of Architecture, s. 453-468. |
| 16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
| Ders Kitabı | Spiro Kostof, A History of Architecture: Settings and Rituals, Oxford: Oxford University Press, 1995 |
| Önerilen Okumalar/Materyaller | . |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | ||
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
| Portfolyo | ||
| Ödev | 1 | 15 |
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
| Proje | 1 | 20 |
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav | 1 | 30 |
| Final Sınavı | 1 | 35 |
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 65 |
| Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
| Arazi Çalışması | |||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
| Portfolyo | |||
| Ödev | 1 | 16 | |
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
| Proje | 1 | 10 | |
| Seminer/Çalıştay | |||
| Sözlü Sınav | |||
| Ara Sınavlar | 1 | 14 | |
| Final Sınavı | 1 | 16 | |
| Toplam | 120 |
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. | |||||
| 2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. | |||||
| 3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. | |||||
| 4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
| 5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. | |||||
| 6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. | X | ||||
| 7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. | |||||
| 8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. | |||||
| 9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. | |||||
| 10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
| 12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
| 13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | |||||
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest