Tıbbın Klinik Temelleri (TKT) 101 dersi klinik uygulamalarda kullanılan seçilmiş teknik becerileri içermektedir.
Tıbbın Klinik Temelleri 102 dersi; tıp uygulamalarında yer alan seçilmiş teknik becerileri ve temel iletişim becerilerini içerir.
Tıbbın Klinik Temelleri 201 dersi; tıp uygulamalarında yer alan seçilmiş teknik becerileri ve klinik iletişim becerilerini içerir.
Tıbbın Klinik Temelleri 202, simüle hasta programını (SPP) kullanarak, klinik iletişim becerileri temelinde tıbbi öykü almayı ve fizik inceleme becerilerini kazandırmayı içerir.
Bu ders, klinik uygulamalarda kullanılacak olan bazı seçilmiş teknik beceriler ile kritik düşünme / klinik akıl yürütme becerilerini içerir.
Tıbbın Klinik Temelleri 302, Gastrointestinal Sistem, Santral ve Periferik Sinir Sistemi, Göz, Kulak-Burun-Boğaz, Psikiyatri, Kas-Iskelet Sistemi, Cildiye, Kadın Hastalıkları ve Doğum ve Ürolojik bozuklukların değerlendirilmesi ve yönetimi ile ilgili klinik becerileri içerir.
Bu derste tanı testlerinin ve görüntüleme yöntemlerinin seçilmesi, örnek alma, gönderme ve inceleme süreçleri, hasta, hasta yakını ve sağlık çalışanları ile yazılı ve sözlü iletişim, klinik yönetim süreçleri, medikolegal esaslar, reçete yazma, akılcı ilaç kullanma ilkeleri, risk yönetimi ve klinik karar verme konuları ele alınacaktır.
Bu derste kardiyoloji, kalp-damar cerrahisi, hematoloji, nefroloji ve göğüs hastalıklarına ilişkin bilgiler ve klinik uygulamalar yer alacaktır.
Bu derste enerji-metabolizma bozukluklarına ilişkin bilgiler ve klinik uygulamaları yer alacaktır.
Bu derste genitoüriner sistem, yenidoğan ve genetik hastalıklara ilişkin bilgiler ve klinik uygulamaları yer alacaktır.
Bu derste çocukluk ve ergenlik döneminde sık görülen akut ve kronik sağlık sorunları ve hastalıklara ilişkin teorik bilgiler ve klinik uygulamalar yer alacaktır.
Bu derste nöropsikiyatrik hastalıklara ilişkin bilgiler ve klinik uygulamaları yer alacaktır.
Bu derste nöropsikiyatrik hastalıklara ilişkin bilgiler ve klinik uygulamaları yer alacaktır.
Bu derste acil hastalıklara ilişkin bilgiler ve klinik uygulamaları yer alacaktır.
Bu derste öğrencilerin akademik becerilerini İngilizce dilinde gerçekleştirebilmeleri hedeflenmektedir.
ENG102 dersi birinci sınıf öğrencileri için zorunlu bir derstir. Okuma, dinleme, yazma ve konuşma gibi zihinsel becerileri geliştirmeye yöneliktir. Öğrencilerimizin akademik dinleme becerileri bir ders ya da bir tartışmada geçen önemli / ilgili bilgiyi dinleyerek, okuma becerileri ise güncel akademik metinler okuyarak ve sonra bu bilgileri kullanıp bir öğrenme çıktısı oluşturmaları sonucunda gelişecektir. Konuşma becerisi akademik sunumlara ağırlık vermektedir. Öğrencilerimiz, düşünce ve fikirlerini anlamlı bir bütünlük içinde, karşısındakini ikna edecek şekilde ifade etmeye hazırlanacaktır. Yazma becerisi daha çok konuşma aktüvütelerini pekiştirmeye yöneliktir.
ENG 310 dersi 3. sınıf öğrencileri için zorunlu bir derstir. Öğrencilerin akademik ya da mesleki alanlarda kendilerini daha iyi ifade edemilmeleri amacıyla tasarlanmıştır. Bu ders, akademik ve mesleki alanlarda "Pecha Kucha" olarak bilinen kısa sunumlara ve münazaralara katılmayı kapsar.
Bu ders öğrencilerin profesyonel iş hayatlarına başlarken gerekli beceri ve bilgilerini kullanabilmelerini sağlamak üzere planlanmıştır. Bu ders, işe başvuru süreçlerinin - iş fırsatlarını yakalama, özgeçmiş yazabilme, iş başvuru formlarını doldurma, niyet mektubu yazma ve takip etme, ve aynı zamanda işi kabul veya reddetme gibi-bütün adımlarını kapsayacak şekilde öğrencilerin modelleme yapmasını sağlamak üzere hazırlanmıştır.
Dersin içeriği, Atatürk önderliğinde Türk milletinin geçirdiği inkılap tarihini kapsamaktadır. Osmanlı Devleti'nin yıkılış sebepleri irdelenerek, fiilen yok olmuş bir devletten Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin nasıl kurulduğu belgeler ışığında değerlendirilmektedir. İlke ve inkılapların anlamı ve önemi üzerinde durularak yakın dönem tarihimiz aydınlatılmaya çalışılmaktadır. Geçmişten günümüze küresel sorunlar ve olası çözümleri tartışılmaktadır.
Bu derste, sağlığın belirleyicileri, sağlık düzeyi ölçütleri, Türkiye’de sağlık sisteminin yapısı ve profesyonelliğe giriş konuları ele alınacaktır.
Bu derste insan sağlığı ile çevre ilişkisi, sağlığı tehdit eden kirlilikler, kimyasallar, gürültü, radyasyonun insan sağlığı üzerine etkileri, profesyonellik ve etik değerler ve dezavantajlı grupların yaşadıkları sosyal ve sağlık sorunlar ele alınacaktır.
Bu derste, bulaşıcı olmayan kronik hastalıkların gelişiminde yaşam biçimi faktörlerinin rolü ve yaşam biçimi ile ilişkili olan kronik hastalıkların önlenmesi, yönetimi ve iyileştirilmesinde yaşam tarzı girişimlerinin önemi ele alınacaktır.
Bu derste görsel düşünmenin yanı sıra, bireysel, toplumsal düzeyde önlenebilir kronik hastalıkların risklerinin değerlendirilmesi ve planlanması, iletişim becerilerinin uygulanması ve etik karar verme basamakları ele alınacaktır.
Bu derste, iş sağlığı kavramı, ilkeleri, iş sağlığı sorunlarının nedenleri ve korunma yolları, Türkiye’de İş sağlığı konusunda durum, iş sağlığı sorunlarının çözümü için öneriler, genetik hastalıklar için koruyucu sağlık hizmetleri, çevresel değişikliklerin sağlık sonuçlarını ve birey, toplum ve politikalar düzeyinde alınacak koruma tedbirlerini, bulaşıcı olmayan hastalıkların kontrolüne yönelik programların temel bileşenleri ve tarama programları ele alınacaktır.
Bu derste üreme sağlığı, çocuk sağlığı sorunlarında korunma, dezavantajlı grupların sağlık sorunları, afet ve olağandışı durumlarda sağlık hizmetleri ile üreme sağlığı, çocuk hasta, yaşlı hasta ve ruh sağlığı sorunlarında etik konular ele alacaktır.
Bu derste halk sağlığı, sağlık yönetimi ve birinci basamak sağlık hizmeti sunumuna yönelik uygulamalar yer alacaktır.
Bu derste iç hastalıkları ile ilgili klinik ve polikliniklerde sağlık hizmeti sunumuna yönelik uygulamalar yer alacaktır.
Bu derste Kardiyoloji ve Göğüs Hastalıkları ile ilgili klinik ve polikliniklerde sağlık hizmeti sunumuna yönelik uygulamalar yer alacaktır.
Bu derste çocuk hastalıkları ile ilgili klinik ve polikliniklerde sağlık hizmeti sunumuna yönelik uygulamalar yer alacaktır.
Bu derste kadın hastalıkları ve doğum ile ilgili klinik ve polikliniklerde sağlık hizmeti sunumuna yönelik uygulamalar yer alacaktır.
Bu derste cerrahi hastalıklar ile ilgili klinik ve polikliniklerde sağlık hizmeti sunumuna yönelik uygulamalar yer alacaktır.
Bu derste psikiyatri hastalıkları ile ilgili klinik ve polikliniklerde sağlık hizmeti sunumuna yönelik uygulamalar yer alacaktır.
Bu derste acil tıp hastalıkları ile ilgili klinik ve polikliniklerde sağlık hizmeti sunumuna yönelik uygulamalar yer alacaktır.
Sağlık; biyolojik, psikolojik ve sosyal komponentleri olan bir olgudur; bu nedenle sağlığı yönetecek olan bir hekimin bireyi biyopsikososyal bir bütün olarak görmesi, birey ve toplum arasındaki karmaşık ilişkiyi fark etmesi gerekmektedir. Bu hedefin gerçekleştirilebilmesi, hekimlerin hizmet edecekleri toplumu ve insanın biyolojik yapısını yakından tanıması ile mümkündür. Bu derste öğrencilerin insan vücudunun organizasyonu, temel yapıtaşları ve bunların özelliklerini, hücre biyolojisi, fizyolojisi ve dokuların oluşumu ile erken embriyonik gelişimin temel özelliklerine yönelik kavramları algılamalarını kolaylaştıracak eğitsel etkinlikler yapılacaktır. Ders, üç temel temadan oluşmaktadır. 1. Biyomedikal bilimler: Hücre/Organ/Sistem/Kavramların örüldüğü bir programdır. Temel disiplinler: anatomi, biyokimya, biyofizik, fizyoloji, histoloji ve embriyoloji, immünoloji, mikrobiyoloji, tıbbi biyoloji ve genetiktir. 2. Araştırma ve bilgi yönetimi (RIM): Eleştirel düşünme komponentleri ve biyoistatistikten oluşur. 3. Laboratuvar tıbbı: Öğrencilere tıp uygulamasında gereksinim duyacakları laboratuvar tıbbının genel ilkeleri ve konularını kavratmayı amaçlayan bir programdır. Öğrenme yöntemleri: sunumlar, küçük grup çalışmaları, probleme dayalı öğrenme (PDÖ) , takıma dayalı öğrenme (TDÖ), klinik integre olgu tartışmaları (CIS) ve interaktif oturumlardır.
Bu derste kan, bağışıklık, dolaşım, solunum, boşaltım (idrar), sindirim ve endokrin sistemlerin yapı ve işlevleri ve tüm bu sistemlerin embriyolojik gelişimlerinin yanı sıra bu sistemlerin sıvı-elektrolit, asit-baz ve kan basıncı homeostazındaki rolleri ele alınacaktır.
Bu derste kadın ve erekek üreme sistemi yapı ve işlevleri, gebelik ve doğum süreçleri , embriyonik ve fetal dönemlerin karakteristik özellikleri, iskelet kasları ve eklemlerin yapı ve işlevleri, ekzersiz tipleri ve yaşam için önemi, sinir sisteminin organizasyonu, santral ve periferik sinir sistemlerinin embriyolojik gelişimi, nöron ve glia hücrelerinin yapısal ve işlevsel özellikleri, sinir sistemi bölümlerinin yapı ve işlevleri, duyu organlarının yapı ve işlevleri, duysal algı, motor hareket ve davranış kontrolü, yüksek kortikal işlevler, öğrenme ve bellek mekanizmaları ele alınacaktır.
Bu derste; genel farmakoloji, tıbbi mikrobiyoloji ve immunoloji, temel patoloji ve epidemiyoloji konuları ele alınacaktır. Bu ders organ sistemlerinin hastalıkları, bunların tanı ve tedavilerinin görüleceği 3. sınıfa temel oluşturmayı hedeflemektedir.
Bu derste kan, solunum, dolaşım, boşaltım, endokrin sistem ve metabolizma bozukluklarının patofizyolojileri, tanı algoritmaları ve tedavi seçenekleri ele alınacaktır.
Bu derste sinir sistemi, duyusal, psikiyatrik, kas-iskelet sistemi, üreme sistemi ve geriatrik bozuklukların ortak patolojileri, bozuklukların teşhisi, tedavi prensipleri, korunma yolları ve acil durumlar değerlendirilecektir.
Bu derste, öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim araçlarını etkili ve doğru şekilde kullanması üzerinde durulacaktır. Derste anlama, anlatma, okuma ve yazma etkinliği üzerinde çalışma yapılarak, çeşitli sözlü ve yazılı anlatım türleri irdelenecek ve eleştirel bir bakış açısıyla incelenecektir. Yazılı anlatımın temeli olan noktalama işaretleri ve yazım kuralları sezdirilecek, etkili ve sağlam ifade için bu kuralların doğru kullanımı sağlanacaktır. Sözlü anlatımda ise öğrenci, beden dilini kullanma, vurgu ve tonlamaya özen gösterme, sunum yapma teknikleri gibi konularda donanımlı bir hale getirilecektir.
Bilim ve teknoloji tarihinin dönemler içinde geçirdiği evrimin ve bilgikuramsal dönüşümlerin çözümlemesini içerir.
Derste, bilimsel düşüncenin temel unsurları ve araştırmada etik konularla birlikte bilimsel bir proje yazmanın kilit noktaları biyomedikal araştırma kapsamında ayrıntılı olarak ele alınacaktır. Bilimsel düşüncenin temel öğeleri, gözlem, kritik soru sorma, test edilebilir bir hipotez geliştirme, veri toplama, analiz etme ve mantıksal bir sonuç çıkarmayı kapsayacaktır. Bilimsel bir proje yazmanın kilit noktaları olan başlık, amaç, literatür taraması, özgünlük, yöntem, proje ve risk yönetimi temel unsurlar olup bulguların raporlanmasını da içerir. Ders kapsamında etik konular da ele alınacaktır.
Gözlem, fizik muayene ve klinik teşhisin önemli bir bileşenidir. Bu derste, sanatı incelemek ve tanısal zekayı geliştirmek için görsel düşünme stratejileri kullanılacaktır. Ders, sanat ve tıp alanındaki gözlemsel becerilerdeki tıbbi olayları, farklılıkları ve benzerlikleri tanımlarken perspektifin rolüne odaklanacaktır. Dersler, resim ve heykel gibi çeşitli sanat eserlerinin yanı sıra belirli filmlerin izlenmesine yönelik oturumları içerecektir. Öğrenciler, görsel stratejileri ağırlıklı olarak görsel girdilere dayanan birçok medikal disiplinde uygulayacaklardır.
Bu derste Toplum Tabanlı Temel Sağlık Hizmetleri prensipleri kullanılarak belli bir toplumda bir hastalık ya da sağlıkla ilgili bir sorun için bir girişim programı planlanacaktır.
Bu ders, bağışıklık sistemi hücrelerinin ve dokularının nasıl çalıştığına genel bir giriş ile başlar, bunu fizyolojik koşullar altında bu hücrelerin gelişimi ve göçü izler. Ders, patolojik koşullar altında immün yanıtın ve inflamasyonun aşamaları ile devam edecek, ve immün yanıtların temel mekanizmalarına odaklanacaktır.
Bu ders, öğretim üyesinin sunumlarının yanısıra, küçük grup çalışmaları, öğrenci sunumları, sözlü yazılı ve poster ödevlerinden oluşur. İnteraktif ve aktif öğrenme teknikleri kullanılır. Derse giriş bilimin tanımı, bilim göstergeleri, tıp bilimlerinin dünya literatürüne katkısı, bilim felsefesine giriş gibi temel konular ile başlar. Daha sonra öğrenciler tıp bilimleri ile ilgili veri tabanlarını araştırmayı ve kullanmayı öğrenir. Efektif makale okuma ve değerlendirme eğitimi verilir ve makale okuma çalıştayı yapılır. Öğrenciler seçecekleri bir konuda literatür taraması gerçekleştirir ve literatür özetini derleyerek sunar. Bilimsel metodolojinin tüm basamakları interaktif olarak anlatılır. Proje yazma eğitimi verilir. Öğrenciler bireysel olarak bir araştırma proje taslağı hazırlar ve hem yazılı hem sözlü olarak sunar. Proje kapsamında Etik Kurula Müracaat formu doldurulur. Özgeçmiş hazırlamada önemli noktalar üzerinde durulur. Son olarak, bir poster hazırlama ve sunma eğitimi verilir. Öğrenciler bu ders kapsamında hazırlayacakları proje önerisi ve diğer ödevlerini port-folyolarına yüklerler.
Bu ders, bağışıklık sistemi hücrelerinin ve dokularının nasıl çalıştığını, bağışıklık sisteminin bir bütün olarak temel çalışma mekanizmalarını, doğuştan gelen ve adaptif bağışıklık sistemi ve kompleman sistemi ile antijen sunum mekanizmasıyla ilişkili bilgileri kapsamaktadır. Tümör bağışıklık yanıtının ana mekanizmaları, kanser hücresinin kimliği, tümör immünolojisi, ve kanser immunoterapisi konuları ele alınacaktır.