Ders, gazetelerden internete, reklamlardan filmlere, televizyondan plastik sanatlara kadar farklı alanlarda yer alan imgeleri inceler. Görsel kültürel ürünleri ekonomik, sosyal, politik ve kültürel bağlamında tartışır. Ders interaktif konferans biçiminde yapılır. Öğrencilerin tartışmalara katılması beklenir. Derste konuyla ilgili video gösterimleri yapılır. Değerlendirme, dört ev ödevi üzerinden yapılır.
Ders, gazetelerden internete, reklamlardan filmlere, televizyondan plastik sanatlara kadar farklı alanlarda yer alan imgeleri inceler. Görsel kültürel ürünleri ekonomik, sosyal, politik ve kültürel bağlamında tartışır. Ders interaktif konferans biçiminde yapılır. Öğrencilerin tartışmalara katılması beklenir. Derste konuyla ilgili video gösterimleri yapılır. Değerlendirme iki ev ödevi ve bir final projesi üzerinden yapılır. Öğrenciler final projelerini dönem sonunda sunar ve final projelerini teslim etmeden önce geri bildirim alır.
Bu ders, sınıf içi gösterimler, dersler ve uygulamalı projeler aracılığıyla, öğrencilere temel video prodüksiyonu ve post prodüksiyon becerilerini ve tekniklerini öğrenme fırsatı sunar. Öğrenciler (bireysel ve gruplar halinde) yapımcılık, yönetmenlik, çekim ve kurgu olmak üzere kendi projeleri üzerinde çalışırlar. Dijital film yapma becerilerini geliştirmeye yönelik bireysel ödevler ve derse katılım değerlendirmenin bir parçasıdır. Öğrencilerin dönem sonunda dramatik bir sekansı çekmeleri ve kurgulamaları beklenir.
Bu ders, Haraketli Görüntülerin Kuram ve Pratiği I dersinin devamıdır. Stüdyo dersi ilgili konularda anlatımlar, dijital film yapım ekipmanlarının kullanımı, çeşitli teknik ve becerilerle ilgili uygulamalı eğitimlerden oluşur. Görsel öykü anlatımının kuramsal yönleri üzerine de yoğunlaşır. Dijital film yapım becerilerinin gelişimi için bireysel projeler olacaktır ve değerlendirme derse katılımı da içermektedir. Bazı küçük çekimler ve yapım sonrası deneyimleri dersin projelerini oluşturmaktadır
Bu ders yaratıcı yazarlık teorileri ile öykü anlatım sanatının yöntemlerini birleştirir. Öğrenciler ders boyunca bu araçları kullanarak yaratıcı bir gözlükle okuyacak, yazacak, yazdıklarını tekrar gözden geçirecek ve öyküler geliştirecektir. 3 ara sınav, 5 ödev ve bir proje olacaktır.
Bu derste, öğrencilere film kültürü vermek için elzem olan filmler gösterilir tanıtılır ve tartışılır. Ders, 19. yüzyılın sonlarından 1980'li yıllara kadar kanonik, deneysel, öncü sinema, Avrupa ve Amerikan sanat sinemasını kapsar. Değerlendirme bir ara sınav ve bir final projesine (sınav) dayalı olacaktır.
Bir dizi dersin ikincisi olan bu derste, öğrencilere film kültürü vermek için elzem olan filmler gösterilir tanıtılır ve tartışılır. Ders, kanonik, deneysel, erken dönem avangard (ticari ve gayrı ticari) sinema örnekleri ile Avrupa sanat sinemasını kapsar. Değerlendirme bir vize ve bir final sınavı üzerinden yapılır.
CDM 301, klasik ders anlatımı, belirli konularda gösterimler ve uygulamalı öğretim yoluyla dijital film yapımına ilişkin çeşitli teknik ve becerilerin gösterildiği bir stüdyo dersidir. Dersin kapsamında, hikaye geliştirme ve fikir ve kavramların görsel dile çevirilmesine ilişkin bireysel ödevler yer almaktadır. Yanı sıra, öğrenciler tarafından geliştirilen bir sahnenin çekileceği bir grup sınavı olacaktır. Ayrıca, sınıf içi sunumlar, ödevler ve bir yapım-sonrası ödevi bulunmaktadır.
Bu ders, Film Yapımı I dersinin devamı niteliğindedir. Dijital film yapımına ilişkin ders anlatımı ve gösterimlerden oluşmaktadır. Etkileşimli hikâye anlatıcılığına ve çeşitli dijital araç ve platformlara vurgu yapılacaktır. Ders kapsamında, hikâye geliştirmeye ve bir fikrin görsel, doğrusal olmayan dile tercüme edilmesine ilişkin ödev ve projeler yer almaktadır. Ayrıca, bireysel sunum, ödev ve dönem projesi yapılacaktır.
Bu ders senaryo yazarlığına bir giriştir. Öğrencilerin deste başarılı olmak için yaratıcı okuma, yazma, revizyon yapma ve senaryo oluşturmaları gerekecektir. 3 quiz, 5 ödev ve bir projeden oluşacaktır.
Bu bir seri dersin üçüncü kısmıdır. Öğrencilerin her yerde izleyemeyecekleri filmlerin tanıtımı ve gösteriminden oluşur. Bu filmler deneysel, sanatsal ve avant-garde işler arasından seçilmiştir. Öğrencilerin seçtikleri konuyla ilgili bir sunum hazırlamaları, dönem sonunda bir film çekmeleri ve bu filmle bağlantılı bir analiz yazısı yazmaları beklenmektedir. Derse katılım değerlendirme ölçütleri arasında önemli bir yer tutmaktadır.
Bu bir seri dersin dördüncü kısmıdır. Öğrencilerin her yerde izleyemeyecekleri filmlerin tanıtımı ve gösteriminden oluşur. Bu filmler dünya sinemasındaki sanatsal ve avant-garde işler arasından seçilmiştir. Öğrencilerin seçecekleri iki konuyla ve o konuyla bağlantılı filmlerle ilgili analiz yazıları yazmaları beklenmektedir, Film seminer dersinin bu serisinin iki önemli odak noktası vardır: sinema ve beden arasındaki ilişki, teknolojinin sinema üzerindeki etkileri.
Bu derste öğrenciler mezuniyet projelerinin fikir geliştirme ve yapım-öncesi aşamalarına odaklanacaktır (Yapım ve yapım-sonrası aşamaları Bitirme Projesi II dersinde tamamlanacaktır). Dersin yöntemi, sınıf içinde ya da çevrimiçi platformlarda gerçekleştirilecek grup toplantılarını ve/veya bireysel görüşmeleri içermektedir. Bireysel görüşmeler randevu yoluyla yürütülecektir. Ders ayrıca öğrencilerin ihtiyaçları çerçevesinde belli temalara odaklanan atölye ve ders anlatımları da içerebilir. Öğrenciler dönem boyunca, projelerinin gelişim aşamalarını gösteren aşağıdaki materyalleri teslim edeceklerdir: Proje fikri (%15, 1. ara sınav), proje önerisi (%15, 2. ara sınav), araştırma dosyası (%20, ödev) ve proje dosyası (%25, proje). Öğrencilerin, bir sonraki aşamaya devam edebilmeleri için her bir aşamayı başarılı şekilde tamamlamaları gerekmektedir.
Bu derste öğrenciler mezuniyet projelerinin prodüksiyon ve post-prodüksiyon aşamalarına odaklanacaktır (Fikir geliştirme ve pre-prodüksiyon aşamalarının, Bitirme Projesi I dersinde tamamlanmış olması öngörülmektedir). Dersin yöntemi, sınıf içinde ya da çevrimiçi platformlarda gerçekleştirilecek grup toplantılarını ve/veya bireysel görüşmeleri içermektedir. Bireysel görüşmeler randevu yoluyla yürütülecektir. Ders ayrıca, öğrencilerin proje gereksinimleri çerçevesinde düzenlenecek tematik ders anlatımı ve/veya atölyeler de içerebilir. Öğrenciler dönem boyunca, projelerinin gelişim aşamalarını gösteren aşağıdaki materyalleri teslim edeceklerdir: Prodüksiyon dosyası (%15, ödev), ham görüntüler (%20, 1. ara sınav), kaba kurgu (%20, 2. ara sınav) ve son kurgu (%25, proje). Öğrencilerin, bir sonraki aşamaya devam edebilmeleri için her bir aşamayı başarılı şekilde tamamlamaları gerekmektedir.
Bu derste öğrencilerin akademik becerilerini İngilizce dilinde gerçekleştirebilmeleri hedeflenmektedir.
ENG102 dersi birinci sınıf öğrencileri için zorunlu bir derstir. Okuma, dinleme, yazma ve konuşma gibi zihinsel becerileri geliştirmeye yöneliktir. Öğrencilerimizin akademik dinleme becerileri bir ders ya da bir tartışmada geçen önemli / ilgili bilgiyi dinleyerek, okuma becerileri ise güncel akademik metinler okuyarak ve sonra bu bilgileri kullanıp bir öğrenme çıktısı oluşturmaları sonucunda gelişecektir. Konuşma becerisi akademik sunumlara ağırlık vermektedir. Öğrencilerimiz, düşünce ve fikirlerini anlamlı bir bütünlük içinde, karşısındakini ikna edecek şekilde ifade etmeye hazırlanacaktır. Yazma becerisi daha çok konuşma aktüvütelerini pekiştirmeye yöneliktir.
ENG 310 dersi 3. sınıf öğrencileri için zorunlu bir derstir. Öğrencilerin akademik ya da mesleki alanlarda kendilerini daha iyi ifade edemilmeleri amacıyla tasarlanmıştır. Bu ders, akademik ve mesleki alanlarda "Pecha Kucha" olarak bilinen kısa sunumlara ve münazaralara katılmayı kapsar.
Bu ders öğrencilerin profesyonel iş hayatlarına başlarken gerekli beceri ve bilgilerini kullanabilmelerini sağlamak üzere planlanmıştır. Bu ders, işe başvuru süreçlerinin - iş fırsatlarını yakalama, özgeçmiş yazabilme, iş başvuru formlarını doldurma, niyet mektubu yazma ve takip etme, ve aynı zamanda işi kabul veya reddetme gibi-bütün adımlarını kapsayacak şekilde öğrencilerin modelleme yapmasını sağlamak üzere hazırlanmıştır.
Dersin içeriği, Atatürk önderliğinde Türk milletinin geçirdiği inkılap tarihini kapsamaktadır. Osmanlı Devleti'nin yıkılış sebepleri irdelenerek, fiilen yok olmuş bir devletten Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin nasıl kurulduğu belgeler ışığında değerlendirilmektedir. İlke ve inkılapların anlamı ve önemi üzerinde durularak yakın dönem tarihimiz aydınlatılmaya çalışılmaktadır. Geçmişten günümüze küresel sorunlar ve olası çözümleri tartışılmaktadır.
Staj, bölümün uygun gördüğü kurumda üç haftalık saha deneyimi kazanılmasını öngörmektedir. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için İEÜ Staj Rehberi’ndeki prosedürü izlemeleri gerekmektedir.
Staj, bölümün uygun gördüğü kurumda üç haftalık saha deneyimi kazanılmasını öngörmektedir. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için İEÜ Staj Rehberi’ndeki prosedürü izlemeleri gerekmektedir.
Bu derste, öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim araçlarını etkili ve doğru şekilde kullanması üzerinde durulacaktır. Derste anlama, anlatma, okuma ve yazma etkinliği üzerinde çalışma yapılarak, çeşitli sözlü ve yazılı anlatım türleri irdelenecek ve eleştirel bir bakış açısıyla incelenecektir. Yazılı anlatımın temeli olan noktalama işaretleri ve yazım kuralları sezdirilecek, etkili ve sağlam ifade için bu kuralların doğru kullanımı sağlanacaktır. Sözlü anlatımda ise öğrenci, beden dilini kullanma, vurgu ve tonlamaya özen gösterme, sunum yapma teknikleri gibi konularda donanımlı bir hale getirilecektir.
İki haftalık görevlerle öğrencilerden sokak, mimarlık, ürün ve moda fotoğrafçılığı gibi farklı fotoğraf ekollerinin farklı teknik gereklerini yerine getirmeleri beklenmektedir.
Ders şu konuları ve ilgili tartışmaları içermektedir: Türkiye’de sinema endüstrisinin tarihsel gelişimi ve dönüşümü; önde gelen yönetmenler ve filmleri; kimlik, siyaset ve ulusaşırılaşma sorunları; Türkiye sinemasının tarihine ilişkin başlıca tartışmalar. ACADEMIC CAUTION Academic honesty: Plagiarism, copying, cheating, purchasing essays/projects, presenting some one else’s work as your own and all sorts of literary theft is considered academic dishonesty. Under the rubric of İzmir University of Economics Faculty of Communication, all forms of academic dishonesty are considered as crime and end in disciplinary interrogation. According to YÖK’s Student Discipline Regulation, the consequence of cheating or attempting to cheat is 6 to 12 months expulsion. Having been done intentionally or accidentally does not change the punitive consequences of academic dishonesty. Academic honesty is each student’s own responsibility. Plagiarism is the most common form of academic dishonesty. According to the MerriamWebster Online Dictionary, to plagiarize means to steal and pass off (the ideas or words of another) as one’s own. The easiest and most effective way to prevent plagiarism is to give reference when using someone else’s ideas, and to use quotation marks when using someone else’s exact words. A detailed informative guideline regarding plagiarism can be found here.
Derslerde, öğrencilere Senaryo Yazımı I dersinde öğrendikleri temel bilgiler ışığında, uzun metraj senaryo yazarlığının öykü geliştirme, olay örgüsü, karakter, diyalog, sahne yazımı gibi bileşenleri anlatılıp dönem boyunca bir uzun metraj senaryo yazmaları sağlanacaktır.
Bu ders teoriyle film analizini birleştirir. Dönem boyunca derste ve ders dışında film gösterimleri yapılacaktır. Korku filmi teorisi kullanılarak sinemada cinsiyet ve politika kaynaklı sorular tartışılacaktır. Öğrenciler üç adet rapor yazacaklardır.
Bu ders film yapımının temel bileşenlerinden olan görüntü yönetmenin mesleğini, ön yapımdan son yapıma kadar, öğretmeyi amaçlar.
Bu ders bir film yönetmeni için gerekli olan davranış, bilgi ve becerilere odaklanır.\nDeğerlendirme stüdyo eleştirileri, ödev ve projeler üzerinden yapılacaktır.
Bu ders teoriyle film analizini birleştirir. Toplumsal cinsiyetle ilgili temsil problemleri tartışılacak, psikanalaitik teoriler film analizi alanına uygulanacaktır. Öğrenciler dört adet rapor yazacaklardır.
Bu derste, Türkiye’de çağdaş sinemanın ortaya çıkış, dönüşüm ve güncel durumuna odaklanılacak. Derslerde, politik sinema, kimlik sorunları, yakın tarih, tasavvuf, kadınlar ve toplumsal cinsiyet, kentleşme, ulus-aşırılaşma ve kısa filmcilik gibi konular ele alınacak. Her haftanın konusuyla ilgili olarak seçilen iki filme odaklanılacak, bu filmler okumalar ve video söyleşiler gibi ön hazırlık materyalleri yardımıyla değerlendirilecek.
Bu ders Hollywood’u ekonomik, kültürel ve tarihsel bağlamında inceler. Endüstriyel dinemaiklerini (stüdyo sistemi, yıldız sistemi gibi) anlatısal ve estetik aygıtları ile paralellikler kurarak kavrar. Öğrencilerin Hollywood’un üretim süreçleri ile bağlantılı olarak işleyişini analiz ettikleri makaleler yazmaları beklenir.
Bu ders sinemaya ilişkin aykırı uygulamaları öğrencilere tanıtmayı amaçlamaktadır. Avangart, deneysel ve buluntu-görüntü sinemanın örnekleri gösterilirken, bunlara ait teori ve pratikler de ders kapsamında tartışılacaktır.
Bu, öğrencilere görüntü yönetmenliğini uygulamalı olarak öğreten bir derstir. Değerlendirme stüdyo eleştirisi, iki ödev ve iki proje üzerinden yapılacaktır.
Bu ders öğrencilere endüstri tarafından kabul edilebilecek hikaye anlatma ve gelişmiş yaratıcı yazarlık metodlarını öğretir ve öğrencileri gerçek hayat şartlarında yazarlıkla ilgili işlerde çalışabilme becerisi kazandırır.
19. yüzyılın sonundan bu yana film üretimi şehirleşme ve sanayileşme ile yakından ilişkilidir. Şehir her zaman sinema için büyüleyici bir mekan ve konu olagelmiştir. Bu derste, film noir ve şehrin yeraltı dünyası, sinemada şehrin ütopik/distopik tahayyülleri, şehirlerin film üretimi tarafından nasıl şekillendirildiği gibi konular üzerinde durulacak, sinema ve şehir arasındaki çoğul ilişkiler tartışılacaktır.
Bu ders sesin görüntü ile işbirliği yaptığının tartışmasıyla başlayacak. Temel anlayış, görüntünün algılanmasının ses tarafından, sesin algılanmasının da görüntü tarafından etkilendiği üzerine kuruludur. Film ve videolardan örnekler analiz edilecektir. Öğrencilerden dönem projesi için yapacakları çalışmada ses ve görüntüyü bir araya getirirken kendi üsluplarını da geliştirmeleri beklenmektedir.
Bu ders öykü anlatmakta meydana gelen paradigmatik geçiş üzerine kuruludur. İlk olarak, daha geleneksel formlara kıyasla dijital medyada öykü anlatmaya odaklanılacaktır. Bundan sonra, etkileşimli anlatı gibi daha fazla katılım gerektiren örnekler üzerinde durulacaktır. Lance Weiler gibi yaratıcı medya yazar ve sanatçılarının işleri incelenecektir. Öğrencilerden dijital medyadan öykü örnekleri getirmeleri ve anlatım bakımından sundukları olanakları analiz etmeleri beklenmektedir. Öğrenciler yazılı işler üretecekler ve dönem sonunda “pitching”ini yapacakları bir dönem projesi hazırlayacaklardır.
Bu ders “izlenim” kavramını tanıtarak başlar ve bir karakterin belli başlı özellikleri ve temel hareketlerini incelemeye geçer. Çizgi filmden stop-motion canlandırmaya kadar bir çok canlandırma tekniği ele alınacaktır. Önemli animasyon örnekleri izlenecek ve tartışılacaktır. Öğrenciler çeşitli teknikleri kullanarak kısa canlandırma filmleri yapacaklardır
Bu derste, toplumsal cinsiyet ve sinema hakkındaki okumaların ışığında bir dizi kadın filmini incelenmektedir. Bu kapsamda, bir dizi film gösterimi ve sınıf içi tartışma yapılacaktır. Dersin değerlendirmesi bir ara sınav ve final projesine (sınav) dayanır.
Bu ders, bir sınıf içi sunum ve iki küçük sınav içerir.
Bu ders teorik çalışma ile film seyretmeyi birleştirir. Öğrenciler üç rapor hazırlarlar. Her dersin ana meseleleri ve argümanları bir film etrafında ve kaynaklar üzerinden analiz edilir.
Bu ders, ileri yapım ve yapım sonrası tekniklerini ve stüdyo/bilgisayar ortamında Adobe After Effects gibi ilgili yazılımları kullanılarak dijital görsel içerik üretimini kapsar. Proje çalışmaları ve öğrencilerin derste aldıkları teorik ve pratik bilgilerin stüdyo ve yazılımlar kullanılarak görsel ürünlere dönüştürülmesi, dersin somut çıktılarını oluşturur.
Bu ders bilgisayar canlandırmasının esaslarını ele almaktadır. Öğrenciler bir dijital canlandırma projesi için konsept geliştirecekler ve ardından Adobe After Effects yazılımını kullanarak yapım aşamaları boyunca ilerleyeceklerdir. Derslerde alıştırmalar ve sınıf kritiği görüşmeleri de yer alacaktır.
Bu ders hareketli görüntülerin dijitalleşme surecinde geçirdiği değişimleri inceler. Dijitalleşmenin hareketli görüntülerin üretimi ve izleyicilerin kullanımı üzerinde yaptığı etkiler incelenir, ayrıca dijitalleşme sonucu ortaya çıkan yeni sosyokültürel izleyici kimlikleri analiz edilir.
Bu, stop motion animasyonu tekniklerine odaklanan uygulamalı bir derstir. Hareketli görüntülerin üretiminde hareket fiziğini inceler. Öğrencilerin videografi ve kurgudaki temel deneyimlerini genişletmek için tasarlanmıştır. Ders, hem sinema hem de güzel sanatlar ile bağlantılı olarak animasyonu inceler ve uygular. Değerlendirme iki projeye dayalı olacaktır.
Bu ders teorik çalışmaları ve film kurgusu pratiklerini bir araya getirir. Her ders sahne dökümü ve teorik çerçeve ile başlar ve dijital kurgu pratikleri üzerine olan sınıf içi egzersizlerle devam eder. Öğrenciler hem çekim yapar hem de sinematik hikaye anlatımı sil ve estetiğini geliştirmek adına çektiklerini kurgular.