Yeni Medya ve İletişim Programı’nın temel amacı içerik konusunda referans verilen bir kurum olmaktır. Eğitim programının hedefi iki temel kavram olarak bilginin ve verinin toplanması, yorumlanması, işlenmesi ve içeriğe dönüştürülerek dağıtılması, ayrıca tüm bu aşamalardaki iletişim süreçlerinin yönetilmesi için gerekli olan teorik ve pratik becerilerin öğrencilere kazandırılmasıdır.
Bölüm, bu amacı gerçekleştirebilmek için birbirini destekleyen iki yaklaşım kullanır: Öğrenciler, ilkin, toplum ve beşeri bilimlerin temel kavram ve yöntemlerini öğrenerek, anlam ve değerin iletişimsel süreçler aracılığıyla nasıl yaratıldığını anlar; ikinci olarak içeriği geleneksel ve dijital medya mecralarında üretmenin, yaygınlaştırmanın ve yorumlamanın tekniklerini öğrenir. Birinci yaklaşım “söyleyecek bir şeyin olması”, ikincisi ise “bunu söyleyecek bir mecranın kullanılması/yaratılması” olarak nitelendirilebilir. Bölüm içerik üretimi odaklı bir anlayış benimsemektedir. Buna bağlı olarak programın uygulama kısmının omurgasını yapım stüdyoları oluşturur ve programdan mezun olan öğrenciler ağırlıklı olarak medya yapım ve yönetim alanında uzmanlaşırlar.