Tasarım disiplinleri içerisinde insan bedeni ile en ilintili alan olan moda, çağlar boyu değişen kültürel doku ve toplumsal yapı çerçevesinde insanı fiziksel ve sosyal olarak yapılandırmaktadır. Bu yüzden sürekli olarak kendini yenileyerek büyük bir hızla değişen çevresel koşulları ve toplumsal beğenileri ifade eder. Kültürel ve sosyolojik bir olgu olduğu kadar, ekonomik ve endüstriyel boyutu ile de materyal kültürün tarihsel gelişimini ve farklılaşan yaşam biçimlerini aynı anda belirler. Bu bağlamda modaya yön veren kişiler kıyafetler aracılığı ile toplumsal davranış kalıplarını, estetik ve kullanım değerlerini yönlendirirler.
Moda ve Tekstil Tasarımı Bölümü, Türk Tekstil ve Moda Endüstrisi’nin uluslararası ölçekte gereksinim duyduğu insan profilini yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bu doğrultuda tasarım fikrinden, pazar ve trend araştırmasına, yaratıcı ürün çözümlemelerine, çağdaş kalıp ve dikim tekniklerine ve sunum biçimlerine uzanan tasarım sürecini gerçekleştiren moda tasarımcıları; bu fikir ve ürünleri, doğru kimlik ve markalarla uygun tüketici ve pazarlarla buluşturan, pazarlama ve yönetim stratejilerini geliştiren, aynı zamanda bu sürecin finans, dağıtım, pazarlama, satış ve iletişim aşamalarını yürüten moda işletmecilerini sektöre kazandırmayı amaçlar.
Moda Tasarımı ve Moda İşletmeciliği Uzmanlık alanlarına vurgu yapan Moda ve Tekstil Tasarımı Bölümü, öğrencilere ilk iki yıl aynı çatı altında bir moda projesi gerçekleştirmeye yönelik teknik, kültürel ve yaratıcı donanımı kazandırarak, üçüncü yıldan itibaren moda tasarımı ve moda işletmeciliği alanlarında uzmanlaşan bir eğitim yapısını uygular.