Bu derste öğrencilerin akademik becerilerini İngilizce dilinde gerçekleştirebilmeleri hedeflenmektedir.
ENG102 dersi birinci sınıf öğrencileri için zorunlu bir derstir. Okuma, dinleme, yazma ve konuşma gibi zihinsel becerileri geliştirmeye yöneliktir. Öğrencilerimizin akademik dinleme becerileri bir ders ya da bir tartışmada geçen önemli / ilgili bilgiyi dinleyerek, okuma becerileri ise güncel akademik metinler okuyarak ve sonra bu bilgileri kullanıp bir öğrenme çıktısı oluşturmaları sonucunda gelişecektir. Konuşma becerisi akademik sunumlara ağırlık vermektedir. Öğrencilerimiz, düşünce ve fikirlerini anlamlı bir bütünlük içinde, karşısındakini ikna edecek şekilde ifade etmeye hazırlanacaktır. Yazma becerisi daha çok konuşma aktivitelerini pekiştirmeye yöneliktir.
ENG 310 dersi 3. sınıf öğrencileri için zorunlu bir derstir. Öğrencilerin akademik ya da mesleki alanlarda kendilerini daha iyi ifade edemilmeleri amacıyla tasarlanmıştır. Bu ders, akademik ve mesleki alanlarda "Pecha Kucha" olarak bilinen kısa sunumlara ve münazaralara katılmayı kapsar.
Bu ders, öğrencileri mesleki yaşamlarına başladıklarında ihtiyaç duyacakları gerekli bilgi ve becerilerle donatmak için tasarlanmıştır. Bu ders, iş fırsatları bulma, özgeçmişler, iş başvuru formları, ön yazı mektupları, iş görüşmeleri ve takibi ve bunların yanı sıra iş teklifleri alma ve reddeilme gibi konular dahil iş başvurusu sürecinin tüm aşamalarını simüle eder
Her hangi bir ortamda yapılan kompozisyonun elemanları arasındaki ilişkiler ağını kurgulamaya yönelik temel ilkelerin öğrencilere aktarıldığı, ‘yaparken öğrenme’ yöntemiyle yürütülen derstir.
Aşağıdaki tabloda, ders kapsamında öğrencilere aktarılan konular ana başlıklar halinde haftalara dağıtılarak verilmiştir. Ancak dersin doğası/yapısı gereği sırayla işlenecekmiş gibi görünen pek çok konu uygulamada eşzamanlı olarak gündeme gelmektedir.
Bu ders, bir kompozisyonun elemanları arasındaki ilişkiler ağını kurgulayabilmek için gereken bilgi ve becerilerin geliştirilmesini artırmaya yönelik, temel tasarım ilkelerinin farklı tasarım pratikleri dahilinde karşılaştırılarak aktarıldığı, “yaparken öğrenme” yöntemi ile yürütülen bir derstir.
Ders iki ve üç boyutlu grafikler için gerekli teknikler konusunda bilgi vermeyi amaçlar ve CAD (Computer Aided Design) gibi sanal teknolojiler kullanarak bu tekniklerin uygulamalarına vurgu yapar.
Üç boyutlu uzay ve nesne algısını yansıtan çizim ve renklendirme teknikleriyle hem düşsel hem de gerçek, serbest el reprezentasyon teknikleri konusunda bilgi verilir. Karışık sunum ve renklendirme teknikleri ile kavramsal ve sunuma yönelik çizim uygulamaları da gerçekleştirilir.
Tarih boyunca sanat, tasarım ve mimarlık biçimlerini etkileyen dış etkenlerin tanıtılması ve sanatsal ve kültürel üretim konusunda görsel bir duyarlılık geliştirilmesi.
Bu derste öğrencilerden profesyonel bir tasarımcının model yapımında olası kullandığı basit malzeme ve teknikleri araştırıp, deneyip üç boyutlu modeller üzerinde doğru bir biçimde uygulayabilmeleri beklenmektedir. Sunum becerilerini üç boyutlu model ve rölyef tekniklerini öğrenerek geliştirmeleri istenir.
Ders iki ve üç boyutlu mimari grafikler için gerekli teknikler konusunda bilgi vermeyi amaçlar ve CAD (Computer Aided Design) gibi sanal teknolojiler kullanarak bu tekniklerin uygulamalarına vurgu yapar.
Bu ders çeşitli ileri seviye tasarım görselleştirme ve sunum çalışmalarından oluşmaktadır. Öğrenciler farklı tasarım disiplinlerinin sunumlarına yönelik geniş bir görsel birikim sağlamak için araştırmalar yapacaklardır. Öğrencilerin manuel ve bilgisayar becerilerini geliştirmeleri ve tasarım sunumu üzerinde kendi stillerini oluşturmaları için egzersizler ve uygulamalar yapılacaktır. Dönem boyunca bir adet küçük sınav yapılacak, ayrıca öğrenciler her hafta farklı konularda araştırma yaparak sunum gerçekleştireceklerdir.
Öğrenme sürecinde yer alan bilgi, kavram, uygulama, analiz, sentez ve yorumlama gibi hiyerarşik bir yapı üzerine kurgulanmış olan bu dersin çıktıları, sınıf içi kritiklerde geliştirilir ve bu sonuçların final tasarım ürün ve sunumlarında görülebilmesi beklenir. Bu ders, öğrencileri çalışan bir prototip üretme sürecine yönlendiren iki ana proje üzerine temellendirilecektir.
Dersin içeriğinde kariyer planlaması, iş olanakları, iş başvurusu örnekleri, mülakat becerileri, iş hayatına giriş, çağdaş yönetim, araştırma geliştirme teknikleri gibi konular yer alır ve bunlar misafir konuşmacılar, alan-fabrika-kurum gezileri vasıtasıyla veya seminer şeklinde işlenirler.
Dersin içeriği, Atatürk önderliğinde Türk milletinin geçirdiği inkılap tarihini kapsamaktadır. Osmanlı Devleti'nin yıkılış sebepleri irdelenerek, fiilen yok olmuş bir devletten Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin nasıl kurulduğu belgeler ışığında değerlendirilmektedir. İlke ve inkılapların anlamı ve önemi üzerinde durularak yakın dönem tarihimiz aydınlatılmaya çalışılmaktadır. Geçmişten günümüze küresel sorunlar ve olası çözümleri tartışılmaktadır.
Bu derste, var olan halka açık, ticari bir bağlamda mevcut fonksiyonların adaptasyonunun ve yapıya dahil edilebilecek muhtemel fonksiyonların, yapılı çevreye, mevcut kullanım programları ve süregelmiş kültürel değerler üzerine dikkatli bir yaklaşım gözetilerek, analizi yapılacaktır. Tasarım probleminin çözülmesinin yanı sıra, standartlar, normlar, malzemeler ve sanatsal teknolojilerin durumu detaylarıyla incelenecektir.
Bu ders, ‘serbest duran’ birimlere dair tasarım problemlerini özel bir bağlamda ele alır. Dönem boyunca, vaka çalışmaları ve hocaların vereceği kuramsal altyapı ile, öğrenciler, uygun teknolojileri ve uyumlu tasarım yöntemlerini kullanarak, özel ve hassas bir bağlamda (yapılı ya da doğal) verilen görevi yerine getirecek tasarım stratejileri geliştirecektir.
Bu derste öğrenciler ilk muhtemel tasarım ideolojilerini ve kimliklerini tanımlayacaktır. Sonrasında, bu bulguları kendi seçecekleri bir iç mimari veya çevresel tasarım projesinde temsil edeceklerdir. Bu bulgular ve sunulan fikirler IA 498 Bitirme Projesi’ne temel oluşturacaktır.
Bu derste, akademik yazım kavramı, makale strüktürü oluşturma ve uygulama yöntemleri ele alınmaktadır. Bu bağlamda, bu ders, konuyla ilgili sunumlar ve tartışmaları içermektedir. Ders sonunda, öğrencilerin tamamlayacakları makale ile araştırma metodlarıyla ilgili edindikleri bilgi ve becerileri pekiştirmeleri hedeflenmektedir.
Ders profesyonel ortamdaki bir projeyi geliştirip, tamamlamak için ihtiyaç duyulan tüm gerekli bilgileri ve aşamaları özetlendirmeye çalışmaktadır.
Ders, tasarımın odağında kullanıcının olduğu varsayımıyla ve iç mekanların, beş duyuyla deneyimlendiği gerçeğine göre işlenir. Tasarımın temel ilke ve kurallarının çevrenin algılanması ve deneyimlenmesi, mekanın kurgulanması bağlamında tartışılmasını içerir.
Bu ders, seminer, stüdyo çalışmaları, anlatım, sunum ve tartışmalarla eleştirel düşünce, tasarım kıstasları, temel kavramlar konusunda farkındalık, işlev, malzeme ve tasarım yöntemleriyle ilgili çeşitli ölçekli 3 boyutlu projeler konusunda gelişimi amaçlar. Seminer, anlatım ve stüdyo çalışmaları 3 boyutlu tasarımın temellerini renk, form ve şekil gibi temel etmenlerle tasarım sürecine taşır.
Bu ders, seminer, stüdyo çalışmaları, anlatım, sunum ve tartışmalarla eleştirel düşünce, tasarım kıstasları, temel kavramlar konusunda farkındalık, işlev, malzeme ve tasarım yöntemleriyle ilgili çeşitli ölçekli 3 boyutlu projeler konusunda gelişimi amaçlar. Seminer, anlatım ve stüdyo çalışmaları 3 boyutlu tasarımın temellerini renk, form ve şekil gibi temel etmenlerle tasarım sürecine taşır. Bu dersin 2. dönemi, ileri düzeyde seminer, stüdyo çalışmaları, anlatım, sunum ve tartışmalarla eleştirel düşünce, tasarım kriterleri, temel kavramlar konusunda farkındalık, işlev, malzeme ve tasarım yöntemleriyle ilgili çeşitli ölçekli 3 boyutlu projeler konusunda gelişimi amaçlar. Seminer, anlatım ve stüdyo çalışmaları 3 boyutlu tasarımın temellerini renk, form ve şekil gibi temel etmenlerle tasarım sürecine taşır.
Dönemin ilk haftasında, bina performansına ilişkin genel bilgiler, bina arazisinin coğrafi ve fiziksel özellikleri ve yönlenmesi, güneş ve rüzgar gibi doğal faktörlerin bina biçimlenmesine yansımaları konuları üzerinde durulacaktır.Yapım sistemleri ile ilgili olarak öncelikle, strüktürel kararlılık ve mukavemet kavramları tanımlanacaktır. Bu temel kavramlar doğrultusunda betonarme, çelik ve ahşap yapım sistemleri ile bunların temeller, iç ve dış duvarlar, döşemeler, tavanlar ve çatılardaki kullanımları incelenecektir.
Dersin içeriğinde yapı ve malzemelerin temel grupları özellikleri gözden geçirilir, araştırılır ve seçim kriterlerinde tipik geleneksel, güncel ve geleceğe yönelik uygulamalar değerlendirilir. Güvenli, sağlıklı ve insan aktivitelerine uygun olması için farklı yapı sistemlerinin (boru düzenlemeleri, mekanik, elektrik ve çevre kontrolleri) tasarım ve inşa işlemine nasıl entegre edildiği işlenir. Yapı ve statik ile ilgili temel fikir anlatılır.
Ders, genel bir estetik çerçeve içinde, semiyotik araçsallıkla, işaret sistemlerinin farklı bir şekilde analizini sunar. Tasarım dilinin gösterme ve çağrışımlarını belirtecek ve alana ve alanın mesajlarına sırasıyla gönderme yapacaktır. Geleceğin tasarımcılarının gündelik yaşam içindeki metaforu ayırt etme bilinçliliğini keskinleştirmeye yönelmiş olarak ayrıca, el üretimine karşılık seri üretiminin tekdüzeci kelime dağarcığı ve paradigma ve sentagma arasındaki ayrışmaya değinecektir. Ek olarak, işaret, gösteren, gösterilen, anlam ve anlambilim kuram ve analiz çeşitleri, örnek olay çalışmaları ile ders kapsamında ele alınacaktır.
Mimari aydınlatma, akustik ve ısı konforları. Pasif(doğal)Aktif(mekanik) teknikleri, temel kavramlar, malzemeler, ölçü kriterleri, ekonomik kullanım, yüzyıllar arası proje karşılaştırmaları, tasarım sürecinin ilk etaplarında hesaplanması gerekenlerin iç ve dış mekanlara etkileri
Bu ders, iç mekan tasarımını tarih öncesi dönemden Sanayi Devriminin ilk aşamasına kadar uzanan bir süreçte ele alır. Tarihsel iç mekan tasarımlarını ve stillerini farklı kültürel bakış açılarından ele almaya odaklanır ve iç mekanı oluşturan etmenleri anlamak adına bunların özelliklerini inceler. Ayrıca farklı stilleri, hareketleri ve bireysel artistik katkıları kapsayan iç mekan tarihi ve felsefesi konularını tartışır.
Yapı yönetimi programındaki tüm disiplinleri bir araya getirir ve yapı girişimcilerini; iş sahibi, mühendisler, mimarlar, inşacılar gibi, bir ekip olarak tanıştırır.
Staj, bölümün uygun gördüğü kurumda saha deneyimi kazanılmasını öngörmektedir. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için İEÜ Staj Rehberi’ndeki prosedürü izlemeleri gerekmektedir.
Staj, bölümün uygun gördüğü kurumda saha deneyimi kazanılmasını öngörmektedir. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için İEÜ Staj Rehberi’ndeki prosedürü izlemeleri gerekmektedir.
Staj, bölümün uygun gördüğü kurumda saha deneyimi kazanılmasını öngörmektedir. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için İEÜ Staj Rehberi’ndeki prosedürü izlemeleri gerekmektedir.
Bu ders, öğrencilerin üniversite hayatı ve kariyer hedefleri için gerekli becerileri tanımalarına yardımcı olacaktır. Bu beceriler arasında öz farkındalık, hedef belirleme, zaman yönetimi, etkili iletişim, farkındalık ve analitik düşünme yer alır. Ders ayrıca öğrencilerin bağımlılık ve zorbalık gibi sorunlara karşı farkındalıklarını da artıracaktır.
Bu derste, öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim araçlarını etkili ve doğru şekilde kullanması üzerinde durulacaktır. Derste anlama, anlatma, okuma ve yazma etkinliği üzerinde çalışma yapılarak, çeşitli sözlü ve yazılı anlatım türleri irdelenecek ve eleştirel bir bakış açısıyla incelenecektir. Yazılı anlatımın temeli olan noktalama işaretleri ve yazım kuralları sezdirilecek, etkili ve sağlam ifade için bu kuralların doğru kullanımı sağlanacaktır. Sözlü anlatımda ise öğrenci, beden dilini kullanma, vurgu ve tonlamaya özen gösterme, sunum yapma teknikleri gibi konularda donanımlı bir hale getirilecektir.
Endüstri Devrimi sonrası dönemin özgün kültürel, sosyal ve politik bağlamı tarihsel bir çerçevede ele alınır. 19. yüzyıl başından günümüze etkili ve belirleyici olmuş çağdaş sanat, tasarım ve mimarlık yaklaşımları bu bağlamın bir parçası ve uzantısı olarak tartışılır ve değerlendirilecektir.
Karmaşık ve çok fonksiyonel iç mekân sistemlerinin tasarımı ve organizasyonu tartışılır, araştırılır ve bu sistemlerin farklı tasarım seviyelerinde çalışma ve detaylandırma yaklaşımları konuları işlenir. Havaalanları, taşıma sistemleri, hastaneler, alışveriş merkezleri, büyük ve çok fonksiyonlu çalışma ve yerleşim alanları ve çeşitli çevrelerdeki iç mekânlar gibi çok amaçlı sistemlerin performansları ve tasarımları üzerinde durulur.
Öğrencilerin, bilgisayar temelli gösterim mantığını ve dijital ortamda “an” kavramı hakkında bilgi edinmeleri beklenmektedir. Dijital “an” kavramının kullanımı ve kontrolu ile, kamera, kadran malzeme, ışık bilgilerinin bir arada kullanımı dersin temel içeriğini oluşturmaktadır. Öğrenciler, bu kavramları kontrol ederek, tasarım sunumları yapabilecekleri dijital ortamlar oluşturabileceklerdir.
İç mekanlarda renk ve doku kullanımını ortaya koyar. Renk teorileri, renk ve doku psikolojisi ve iç mekan tasarımlarına uygulamaları ele alınır..
Gemi mühendisliğinin temel ilkeleri, gemi geometrisi ve hidrostatik değerler, gemi dengesi, gemi yapıları ve yapım malzemeleri, direnç ve sevk, yüzer cisimlerin denizciliği dersin konularını oluşturmaktadır.
Ders kapsamında bireysel şekilde çeşitli ölçekteki mekânlar incelenmekte ve “evrensel” şekilde tekrar tasarlanmaktadır. Ergonomi altyapısıyla paralel şekilde tartışılan konular, sadece tekerlekli sandalye kullananların değil, her tür insanın rahat edebileceği, eşit koşullarda kullanabileceği mekânlar tasarlamak konusunda temelleri verir. Evrensel Tasarım, tasarım eğitiminde sıklıkla atlanan önemli bir konudur. Evrensel Tasarım’ın, projenin yaratıcılığına karşı duran, ve engelliler için zorunlu şekilde projeye uygulanması gereken steril bir gereklilik olduğu anlayışından vazgeçilerek, yaş, beceri, cinsiyet ayırt etmeksizin dahil eden bir yaklaşım olduğu anlayışının edinilmesi hedeflenmektedir.
Sayısal fotoğrafta, Görüntü oluşturmada kullanılan teknikler ve prensipler üzerine durulur. Öğrenci, bu derste, fotoğraf en iyi nasıl çekilir ve iç mimari çalışmasına uygun fotoğrafı hazır hale getirmek için hangi programda nasıl işlenir sorularının cevabını bulmalıdır.
Mekansal fotoğrafta, iç ve dış mekanların çekimlerinde kullanılan teknikler ve materyaller üzerine durulur. Öğrenci, bu derste, Dış mekan ve iç mekanda denetlenebilir fotoğraf en iyi nasıl çekilir ve iç mimari çalışmasına uygun fotoğrafı hazır hale getirmek için hangi programda nasıl işlenir sorularının cevabını bulmalıdır.
Bu ders, bir depremde hayat kurtarıcı olabilen mekan planlama, mobilya ve detaylara yönelik tasarım çözümlerini ve önerilen detay çözümlerinin modelini üretmeyi kapsar.
Bu derste öğrenciler, Anadolu konut kültürünü araştırmak için ilgili kaynakları okuyacak, geleneksel konutların içmekanlarını analiz etmek için karşılaştırmalı morfolojik analiz yöntemini uygulayacak, mekanları biçimlendiren temel elemanları sınıflandıracak ve bölgesel farklılıkların nedenleri üzerine tartışacaklardır. Bu kapsamda, arazi çalışması ve dökümantasyon yapacak ve çalışmalarının sonuçlarını sunacaklardır.
Bu ders, dönem boyunca teknik gezilerde ziyaret edilen mekanları dökümante etmeyi ve her ziyaret için takip eden haftada, yorumları içeren bir sunum hazırlanmasını sağlar. Dokümantasyon, ziyaret sırasında çekilen fotoğraflar ve notları içerirken, sunum, saptamaları, kıyaslamaları ve eleştirileri kapsar.
Bu ders haftalık bağlamsal çerçeveye göre tarihi örneklerden güncellere varan çeşitli mimari örneklere ilişkin olarak Konut’un mimari ve kentsel unsurları üzerine dersler ve tartışmalar içermektedir. Dersin ilk yarısı ağırlıklı olarak antik çağlardan (kentleşme öncesi ev) 19. yüzyıla kadar konut tarihini Norbert Schoenauer’in 2003 tarihli 6000 Yıllık Konut Tarihi kitabını temel kaynak alarak yürütecektir. İkinci yarısı ise, 20. Yüzyıl ve sonrasını bir önceki aşama ile eşzamanlı olarak seçilen iç mekan çeşitleri, tipolojileri ve örnekleri üzerinden işleyecektir. Bu ders, öğrencilerin dönem boyunca kapsanan konular üzerine bilgi birikimini pekiştirmelerini ve sunmalarını sağlayacak bir proje ile son bulacaktır.
Bu derste, sosyal sorumluluk kavramı, sosyal sorumluluk projesi tasarımı ve uygulama yöntemleri ele alınmaktadır. Bu bağlamda, bu ders, konuyla ilgili sunumlar ve tartışmaları içermektedir. Ders sonunda, öğrencilerin tamamlayacakları sosyal sorumluluk projesi ile konuya ilişkin edindikleri bilgi ve becerileri pekiştirmeleri hedeflenmektedir.
Ders, kronolojik bir dizim içinde koruma ile kültür mirası kavramlarını tanıtır ve kültür mirasının korunması için gerekli teori, teknik ve süreçleri anlatır.
Bu ders, eko sistemi, ekolojik yapım yöntemlerini, bioiklimsel tasarımı, çevresel problemleri, hava kirliliğini, su kirliliğini, ses kirliliğini ve katı atıkları içeren kirliliği inceler, tartışır ve araştırır. Ek olarak, bu ders, çevre ile etkileşim ve insan ilişkilerinde ekolojik prensiplerin araştırılması için yol gösterir.
Bu derste öğrenciler fikirlerini ve tasarımlarını sunmak için web teknolojilerini ve sayısal iletişim tekniklerini kullanacaklardır. Final proje her öğrencinin kendi oluşturduğu bir web sitesini, bir PDF formatında ve bir de basılmış portfolyo hazırlanmasını talep eder.
Bu ders, “sağlık” ve “hijyen” alanında çevresel, mimari ve iç mimari literatürünü dönemlerin ve coğrafyaların sosyal, politik, ekonomik ve kültürel gündemlerinin yansımaları olarak tanıtır. İncelenecek farklı ölçekli örnekler arasında açık kamusal alanlar, kamu binaları, hastaneler, bulaşıcı hastalıklara yönelik binalar, psikiyatrik mimari, sağlıklı evler ve mobilya tasarımı sayılabilir. Ders, “sağlık” ve “sağlıklı-yaşam” kavramlarının yirminci yüzyıl ve sonrasında Modern Hareket Mimarisini nasıl tetiklediğini ve yaydığını küresel ve Osmanlı-Türk örneklerini inceleyerek tartışır.
Bu ders, insanlar ve her gün kullandıkları sosyal ve fiziksel çevre ve mekânlarla olan iletişimlerini ele almaktadır. Konular arasında, çevresel algı ve biliş, gürültü gibi çevresel stres kaynakları, kişisel alan ve teritoriyellik gibi mekânsal davranışlar, yaşama, çalışma, öğrenme gibi özellikli ihtiyaçları olan mekânlar ve işlevine uygun mekân tasarımının temelleri vardır.
Bu ders, türk kültürünün üç safhasına odaklanacaktır.
Pers, Selçuk ve Bizans gibi çeşitli kültürlerden etkilenmeleri gösteren başlangıç döneminden imparatorluğun dağılmasına kadar uzanan Osmanlı dönemi sanatı, geç dönem saray merkezli sanatı da içerecektir.
Modernist dönem –Türk izlenimci hareketinin gelişmesinden başlayan, cumhuriyet dönemi boyunca devam eden ve 60’lar ve 70’lerin geç formalizmine kadar uzanan 19. ve 20. Yüzyılların uluslarası üslubunun etkisini sorgulayacaktır.
Türkiye’de konsept sanatını, çağdaş sanat kurumlarının gelişimini ve temel çağdaş konuların Türkiye’de bugünkü sanat pratiklerini etkileyen biçimini sorgulayacaktır.
Farklı disiplinlerin bir arada çalışmasını içeren akıllı ve etkileşimli mekân kavramını oluşturan bileşenler tanımlanır, bu tür mekânların gerçekleştirilmesine katkı sağlayan teknolojik gelişmeler açıklanır, farklı uygulama alanlarına dair örnekler irdelenir ve tasarımlarında kullanılabilecek yenilikçi malzemelere ait bilgiler içermektedir.
ArchiCAD programında bir mimari projenin oluşumunda tasarım sürecinin ve komutlarının aşama aşama gösterilmesi.
Bu ders serigrafi ve dijital baskı teknikleri ile ilgili temel bilgiler verir. Ayrıca ev tekstili trendlerine göre tasarlanan kumaşların iç mekâna uygulamasını kapsar.
Bu ders peyzaj tasarımının ve ilgili kavramlarının öğretilmesini ve öğrenciler tarafından seçtikleri bir projede öğrenilen tekniklerin ve bilgilerin de kullanıldığı bir peyzaj tasarımı geliştirmelerini kapsar. Her ders 3 kısımdan oluşur. Birinci kısımda başarılı bir peyzaj tasarımı için gerekli temel bilgi, kavramların ve yeteneklerin öğretilmesini amaçlayan bir sunumdan oluşur. Bu kısımda değinilecek konular sert ve yumuşak peyzaj tasarımı, temel peyzaj tasarım kavramları, yapım ve uygulama teknikleri ve bütçelendirme bilgilerini kapsar. Dersin ikinci kısmı günümüz peyzaj tasarımın da önem verilen kavramların sunumu ve tartışılmasından oluşur. Bu bölümde mimari bağlamda peyzaj kavramı, endojen bitkiler, ekoloji ve sürdürülebilirlik kavramları, kentsel dönüşüm ve yenileme projelerinde peyzajın önemi, peyzaj tasarımının psikolojik etkileri, Anadolu Peyzajının tarihsel gelişimi ve özellikleri gibi konular tartışılacaktır. Dersin son bölümü de öğrencilerin her hafta projelerindeki tasarımlarının tartışıldığı bir çalıştay olacaktır.
Bu ders içmimari detay tasarımı ile ilgili bilgilerin ve tekniklerin öğretilmesini ve öğrencilerin kendi projelerinde öğrenilen bilgi ve tekniklerin kullanılması ile bir uygulama projesi ve detay projeleri geliştirmelerini kapsar. Her hafta 2 kısımdan oluşur. Birinci kısım ders anlatma, sunuş ve sınıf için tartışmaların oluşan kuramsal kısımdır. Dersin ikinci kısmı ise öğrencilerin her hafta projelerindeki tasarımlarının, uygulama ve datay çizimleri, ölçüler, stardartlar ve şartnama hazırlıklarının tartışıldığı bir çalıştay olacaktır.