Dersler

Bu derste öğrenciler; işletme türleri, işletmelerin temel faaliyetleri ve fonksiyonları ve tüm işletme konuları hakkında genel bir bakış açısı kazanacaktır.


Ders, öğrencilerin sınıfta kısa okuma parçaları ile tanıştırılmasıyla başlayacak ve içeriğin nasıl özetlenmesi gerektiğini öğrenmelerinde onlara yardımcı olacaktır. Sonrasında öğrenciler, gelecek yıllarda alacakları derslerde gereksinim duyacakları yazılım programlarını öğreneceklerdir. Excel ve Power Point becerileri kısa ödevler ile geliştirilecektir.


Ders, pazarlamanın temel kavramları olan pazarlama çevresi, tüketici davranışları, bölümlendirme, hedefleme, konumlandırma, ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım ve tutundurmayı detaylı şekilde incelemektedir.


Bu ders,öğrencilere finansal tablo kullanımını ve hazırlanmasını öğretme amacıyla tasarlanmış bir muhasebeye giriş dersidir.Öğrencilerin, işletmelerin karar verme süreçlerinde neden muhasebe ilkelerine,usullerine ve finansal tablolara ihtiyaç duyduklarını farketmeleri gerekmektedir.Bunu yaparken,ele alınacak konular arasında temel ilkeler ve finansal tablo hazırlamak için yapılan kayıt süreci de ayrıntılı olarak ele alınacaktır.İkinci dönem ise seçilmiş olan konular detaylı bir şekilde tartışılacaktır.


Dersin içeriğinde öğrencilere, yöneticilerin karar verme ve uygulama sürecinde nasıl davrandıkları, var olan örgüt yapısını geliştirmek, verimli işleyişine katkıda bulunmak ve arttırmak için farklı alternatifler nasıl değerlendirdikleri aktarılacaktır. Dersin en önemli amacı öğrencilerin, yöneticilerin başarılarının en önemli kıstası olan zamanında ve uygun kararlar alma yetisinin nasıl olduğunu görmelerini sağlamaktır.


Dersin kapsamında, pazarlamanın gelişimi, pazarlama çevresi, tüketici davranışları, hedef kitle belirleme, ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım ve iletişim stratejileri gibi konular incelenir.


Ders, öğrencileri, çeşitli uygulamalar vasıtasıyla iş yaşamlarında etkin bir şekilde kullanacakları sözlü ve yazılı iletişim becerileri ile donatmayı hedeflemektedir.


Yukarıda bahsedilen (MDV, Borçlar vb.) muhasebe kalemlerinin nasıl muhasebeleştirildiği ve finansal tablolarda nasıl yer aldığını içermektedir. Bunun yanı sıra anonim şirketlerdeki muhasebe düzenlenmeleri incelemeketedir.


Bu derste özellikle yönetimsel problemlerin matematiksel olarak modellenmesi (Doğrusal programlama ve tamsayılı programlama) üzerinde durulacaktır. Değişik uygulama alanlarından örneklerle verilecektir. Bazı özel yapılı problemler için çözüm yöntemleri üzerinde durulacaktır.


Bu derste üretim sistemleri, operasyon yönetimi fonksiyonları, üretim planlaması, stok yönetimi, ürün ve hizmet tasarımı, süreç ve ürün stratejileri, kapasite planlaması, tesis yeri seçimi, yerleşim stratejileri üzerinde durulacaktır.


Bilgi kavramı, bilgi toplumuna geçiş süreci ve işletme yönetimine etkisi, işletmelerde bilgisayar destekli bilgi sistemi uygulamaları, işletmelerde bilgi sistemlerinin seçimi, geliştirilmesi ve kurulması süreci, işletmelerde bilgi sistemi uygulamaları dersin konuları arasındadır.


Davranış, kişilerarası iletişim, örgüt içerisindeki grup içi ve gruplar arası iletişim, birey, grup ve örgüt performanslarının iyileştirilmesi ve yönetimin rolü bu ders kapsamındaki başlıklardır.


Derste, maliyet ve yönetim muhasebesinin temel kavramları anlatılacaktır. Giderlerin sınıflandırılması, gider, maliyet, zarar kavramlarının açıklanması, maliyet unsurları ve üretilen mamullerin maliyeti incelenecek, safha ve sipariş maliyetleme teknikleri anlatılacaktır. Yönetim muhasebesi alanında ise, bütçe konusu ele alınarak, bütçenin oluşturulması detaylı olarak uygulanacak, planlama ve kontrol analizleri ve karar analizleri yapılacaktır.


İnsan Kaynakları Yönetimin tüm alt fonksiyonları birbirini takip eden mantık sırası içerisinde işlenmektedir. Ders sonunda öğrencilere konulara ilişkin uygulamalı ödevler verilmektedir.


Bu ders örgütlerde stratejik yönetim ve işletme politikası ile ilgili konuları içerir.


Bu derste talep teorisi, üretim ve maliyet, pazarın yapısı, stratejik davranış ve fiyatlama, risk, belirsizlik ve teşvikler gibi konular işlenecektir.


Bu derste yönetim bilimi gerçek iş durumları ve tecrübeleri vasıtasıyla analiz edilecek ve öğrenilecektir


Bu derste yönetim bilimi mikro (birey) seviyesinden makro (toplumsal) seviyeye kadar adımlar halinde analiz edilecek ve öğrenilecektir.


Ekonomi kıt kaynakların, insanların istek ve ihtiyaçlarını karşılama doğrultusunda verimli kullanımını, bireylerin aldıkları kararları ve davranışlarını inceler. Bu ders, ekonominin her biriminin (hanehalkı, firmalar ve devlet) kararlarını ve davranışlarını analiz eden mikroekonomi dalının temel ilkelerine giriş niteliğindedir. Ekonomi biliminin temel kavramları, piyasa ekonomisi, arz, talep ve fiyat oluşumu, esneklik, tüketici ve firma dengesi, tam rekabet, tekel, tekelci rekabet ve oligopol piyasaları ve faktör fiyatlandırması gibi temel konuları içermektedir.


Bu ders, özellikle milli gelir seviyesinin, fiyatların ve iş gücünün belirleyicileri üzerinde durarak öğrencilere temel makroekonomik kavramları açıklama amacını taşır. Enflasyon, işsizlik gibi güncel sorunları bu analiz çerçevesinde ele alır ve devletin ekonomik problemlerle ilgilenmek için elinde bulunan araçları, söz konusu araçların kısıtlarıyla analiz eder. Ders, milli gelir hesaplamaları, kısa ve uzun dönem toplam talep ve arz analizleri, para politikası, enflasyon, ekonomik büyüme gibi temel makroekonomik kavramları içermektedir.


Bu ders orta düzeyde mikroekonomi teori ve uygulaması içermektedir. Ders tüketici, firma ve hükümet gibi aktörlerin davranışlarını inceler. Tüketici teorisi, firma teorisi, üretim ve maliyet fonksiyonları, tam veya eksik rekabetçi piyasalarda fiyat ve üretimin belirlenmesi gibi konulara analitik bir yaklaşım getirir. Faktör piyasaları, vergiler, sübvansiyonlar incelenir. Ders devlet politikaları geliştirme ve bireysel karar alma sürecinde kullanılan teknikleri öğretir.


Bu derste akademik amaçlı İngilizce dersinin iki temel konusu olan akademik dinleme ve not alma ile akademik konuşma konuları ele alınır.


Bu derste akademik amaçlı İngilizce dersinin iki temel konusu olan akademik okuma ile akademik yazma konuları ele alınır.


Bu derste Türkiye’nin yakın tarihi hakkında çok yönlü bilgiler verilirken, lâikdemokratik cumhuriyet düzeninin kuruluş ve varoluş felsefesi aktarılır, böylece yüzyılın olduğu kadar, küreselleşen dünyanın geleceği ve sorunları Atatürk’ün yöntem ve dünya görüşüyle değerlendirilir. CumhuriyetDemokrasi ve Lâiklik gibi kavramların Türkiye’nin bütünlüğü açısından, iç ve dış gelişmelerden örneklerle açıklanır.


Bu derste Türkiye’nin yakın tarihi hakkında çok yönlü bilgiler verilirken, lâik demokratik cumhuriyet düzeninin kuruluş ve varoluş felsefesi aktarılır, böylece yirminci yüzyılın olduğu kadar, küreselleşen dünyanın geleceği ve sorunları Atatürk’ün yöntem ve dünya görüşüyle değerlendirilir. Cumhuriyet, Demokrasi ve Lâiklik gibi kavramların önemi, Türkiye’nin bütünlüğü açısından, iç ve dış gelişmelerden örneklerle açıklanır.


Bilimsel bilginin doğası ve sosyal bilimlerle ilgili genel bilgilerin yanı sıra antropoloji, sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji, siyaset bilimi ve ekonomi disiplinlerinden seçilmiş konular dersin içeriğini oluşturacaktır


Bu ders, modern toplumların oluşumunda etkin faktör ve bileşenleri inceler. Bu bağlamda, Aydınlanma düşüncesi, modern devletin ortaya çıkışı, modern ekonominin özellikleri, değişen sınıf ve toplumsal cinsiyet ilişkileri, dinin, seküler düşüncenin ve ideolojinin modern toplumdaki yeri dersin konularını oluşturur.


Bu derste finansın temel kavramları ve finansal tablo analiz uygulamaları ele alınmaktadır. Paranın zaman değeri, finansal varlık üzerindeki risk ve getiri kavramları ve analizleri bu dersin temel konularını oluşturmaktadır.This course is the first course of a twocourse sequence dealing with business finance.


Bu dersin içeriğini uzun vadeli finansman kaynakları, işletmelerin yatırım kararları, yatırım kararlarının alınabilmesi için gerekli nakit akımları, yatırım projelerinin değerlendirilmesi, sermaye maliyeti, kaldıraç ve optimal sermaye yapısı kavramları oluşturur. / Among the topics covered in this course will be interest rate and bond valuation, stock valuation, investment valuation, capital budgeting, the cost of capital and leverage.


İdari Birimlerin SunumlarıAkademik Birimlerin SunumlarıÖğrenci Kulüplerinin sunumları


Sosyal düzen, hukuk, haklar, yaptırımlar, adalet ve hakkaniyet, uyuşmazlık, hukuk sistemleri, kamu ve özel hukuk ayrımı, hukukun dalları, hukukun kaynakları, hukukun uygulanması, yargı sistemi, mahkemeler ve görevleri, hukuki kişilik, gerçek ve tüzel kişiler, fiil ehliyeti, eşya ve borçlar hukukunun temel kavramları.


Borçlar Hukukunun temel kavramları, Ticaret Hukukunun temel kavramları, Şirketler Hukukunun genel ilkeleri, Anonim Şirket ve Limitet Şirket, Kıymetli Evrak, Haksız Rekabet, Fikri ve Sınai Mülkiyet, İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku.


Fonksiyonlar. Limit ve süreklilik. Türev ve uygulamaları. Mutlak minimum ve maksimum değerleri. Grafikler.


Belirli belirsiz integral, integral teknikleri, çok değişkenli fonksiyonlar ve türevleri, iki değişkenli bir fonksiyon için maksimum minimum bulma yöntemleri ve bunların sosyal bilimlere uygulamaları, çift katlı integral, hacim hesabı, trigonometrik fonksiyonlar, türevleri ve integralleri.


Permütasyon, Kombinasyon, Olasılık, olasılık dağılımları ve beklentileriyle Ayrık ve Sürekli rastgele değişkenler, örneklem dağılımları.


Örnekleme dağılımları; Tek ve iki ana kütle için güven aralığı tahminleri; Tek ve iki ana kütle için hipotez testleri; Basit ve çoklu doğrusal regresyon analizi


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Staj herhangi bir iş yerinde (kamu ya da özel sektör) dört haftalık (20 işgünü) bir saha deneyimi kazanılmasını öngörmektedir. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için İEÜ Staj Rehberi’ndeki prosedürü izlemeleri gerekmektedir.


Staj herhangi bir iş yerinde (kamu ya da özel sektör) dört haftalık (20 işgünü) bir saha deneyimi kazanılmasını öngörmektedir. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için İEÜ Staj Rehberi’ndeki prosedürü izlemeleri gerekmektedir.


Bu derste, öğrencilerin yazılı iletişim araçlarını etkili ve doğru şekilde kullanması üzerinde durulacaktır. Derste anlama, anlatma, okuma ve yazma etkinliği üzerinde çalışma yapılarak, çeşitli yazılı anlatım türleri irdelenecek ve eleştirel bir bakış açısıyla incelenecektir. Yazılı anlatımın temeli olan noktalama işaretleri ve yazım kuralları sezdirilecek, etkili ve sağlam ifade için bu kuralların doğru kullanımı sağlanacaktır.


Bu derste, öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim araçlarının etkili ve doğru şekilde kullanması üzerinde durulacaktır. Derste anlama, anlatma, okuma ve yazma etkinliği üzerine çalışma yapılacak, hazırlıklı konuşma türleri(panel, sempozyum, konferans vb.) tanıtılacak, öğrenci; beden dilini kullanma, vurgu ve tonlamaya özen gösterme, sunum yapma teknikleri gibi konularda donanımlı bir hale getirilecektir.


Perakendecilikte müşteri ilişkilerinin kurulması ve sürdürülmesi, sahipliğe göre perakende işletmeleri, mağaza türlerine göre perakende işletmeleri, web üzerinden ve geleneksel olmayan yöntemlerle perakendecilik, tüketici davranışını anlamak, bölge analizi ve mağaza yeri seçimi derste ele alınan konulardır.


Mikro konulardan makro konulara doğru ilerleyen dersin kapsamında, tüketicinin algılaması, öğrenmesi, motivasyonu, kişilik ve hayat tarzı, tutumları, kimlik tanımlaması, karar mekanizmaları, toplumsal ve kültürel etkileşimleri gibi konular işlenir. Tüketimin alışveriş öncesi, sırası ve sonrası boyutlarına bakılır.


Bu derste marka ve marka yönetimi ayrıntılı olarak incelenecektir. Ders kapsamında marka yönetimi süreci,ve bu süreci etkileyen faktörler ele alınacak ve örnek olaylar üzerinden analizler ve tartışmalar yapılacaktır. Derste aynı zamanda öğrencilerden marka yönetimi planları hazırlamaları istenecektir.


Perakendecilikte stratejik planlama, perakende işletmelerinin yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi bu derste ele alınacak konulardır.


Bu ders ilk olarak Finansal Tabloların Hazırlanma ve Sunulma Esaslarına İlişkin Kavramsal çerçevenin işlenmesi ile başlayacaktır. Daha sonra ise uluslararası muhasebe standartları üzerinde durulacaktır


Bu ders kapsamında işletme birleşmelerinin içeriği ve muhasebeleştirilmesi ele alınacaktır. Ayrica farklı para birimlerine sahip finansal tabloların konsolide edilmesi de bu dersin kapsamına girer.


Bu derste muhasebe ve denetim alanlarının niteliğini etkileyen, yerel ve küresel konular ve güncel değişim ve gelişmeler ele alınır.


Bu ders pazarlama araştırmalarına genel ve uygulamalı bir yaklaşımı hayata geçirmektedir. Öğrencilerin pazarlama araştırmalarının çalışma hayatındaki uygulamalarına aşinalık kazanarak kendi iş sahalarında da benzer uygulamaları gerçekleştirmeleri hadeflenmektedir


Bu derste öğrencilerin, perakendecilik sektörünün yapısı ve işleyişi, perakendecilik çevresi elemanları, çevresel faktörlerin perakendecilik yönetimi karar alma süreçlerinde oynadıkları rol ve perakendecilikte stratejik yönetim ile ilgili detaylı bilgiler edinmeleri sağlanacaktır.


Bu derste öğrencilerin perakende sektörü özelinde hizmet sektöründe müşteri hizmetleri yönetimi, müşteri tatmininin arttırılması, müşteri sadakati sağlanması hakkında teorik altyapı oluşturmaları ve edindikleri bilgiler doğrultusunda sektördeki uygulamaları incelemeleri ve değerlendirmeleri amaçlanmaktadır.


Bu ders liderlik fırsatlarının ve perakendecilik sektöründe kariyer gelişiminin anlatılması üzerinde durmaktadır. Öğrenciler kendi kişiliklerini, çalışma tarzlarını, yeteneklerini,  eğilimlerini ve ilgilerini anlamayı ve değerlendirmeyi öğreneceklerdir. Bu, onların kendi güçlerini, zayıflıklarını ve kendilerine özgü yetenek ve kabiliyetlerini en iyi şekilde kullanabilecekleri kariyeri ve/veya işi tespit etmelerinde bunun yanında mevcut kaynakları nasıl tespit edecekleri ve kullanacakları konusunda yardımcı olacaktır. Etkili konuşma, dinleme, sunma ve müzakere etme becerileri gibi iletişim becerileri üzerinde durulacaktır.


Bu ders liderlik fırsatlarının ve perakendecilik sektöründe kariyer gelişiminin anlatılması üzerinde durmaktadır. Öğrenciler kendi kişiliklerini, çalışma tarzlarını, yeteneklerini, eğilimlerini ve ilgilerini anlamayı ve değerlendirmeyi öğreneceklerdir. Bu, onların kendi güçlerini, zayıflıklarını ve kendilerine özgü yetenek ve kabiliyetlerini en iyi şekilde kullanabilecekleri kariyeri ve/veya işi tespit etmelerinde bunun yanında mevcut kaynakları nasıl tespit edecekleri ve kullanacakları konusunda yardımcı olacaktır. Etkili konuşma, dinleme, sunma ve müzakere etme becerileri gibi iletişim becerileri üzerinde durulacaktır.


Kurumsal yönetimin ve finansal raporlama sürecinin önemli bir parçası olan muhasebe denetimi kavramsal olarak ele alınacak. Bağımsız denetçilerin görev ve sorumlulukları, denetim sürecinin aşamaları, denetim raporunun hazırlanması konuları üzerinde durulacaktır.


Bu derste finansal tabloların analizi, işletme analizi ve endüstri analizi de dikkate alınacak şekilde ele alınacaktır. Derste finansal tabloların analizinde finansman, yatırım ve işletme faaliyetlerinin analizi ayrı ayrı ele alınacak, analiz öncesinde tabloların analize hazır hale gelmesi ve yorumlanabilmesi için gerekli hususlar tartışılacaktır.


Her perakendecinin bilmesi gereken anahtar konu stok yönetimidir: gereğinden fazla stok gereksiz maliyet getirirken gereğinden az stok satışların kaybına yol açabilir. En iyi stok seviyesini bulmak, stok maliyetlerini en aza indirgemek, defter tutmak, fiziksel denetim ve stok sayımı, satış raporlarının hazırlanması ve perakende raf yönetimi bir perakende firmasında stok yönetiminin temel aktivitelerindendir ve bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.


Bu derste iç denetmenin rolleri, denetim çeşitleri, işletme risk yönetimi, satın almaya yönelik iç denetim gibi konular tartışılacaktır.


Bu ders muhasebe ve denetim konuları üzerine genel bir bakış sağlamaktadır. Derste, özellikle üzerinde durulacak konular şöyledir; muhasebe ve denetim alanındaki güncel konular, muhasebe ve denetimin kavramsal çerçevesi, muhasebe bilgilerinin ve denetimin sermaye piyasalarındaki rolü. Bunlar haricinde, muhasebe ve denetim alanında ortaya çıkan güncel konular doğrultusunda derste tartışılacak diğer konular öğrenciler ve öğretim elemanı tarafından belirlenecektir. Ders süresince, öğrencilerden derste işlenen konular üzerine bir araştırma önerisi yazmaları gerekmektedir.


Dersin içeriğini yatırım ortamı ve piyasa oyuncuları, menkul kıymet borsaları, portföy risk ve getirisi, etkin portföy seçimi, sermaye varlıklarını fiyatlama modeli, arbitraj fiyatlama teorisi oluşturmaktadır.


Bu ders kapsamında Türk Vergi Kanunu, Sermaye Piyasası Kanunu, Bankacılık Kanunu ve Türk Ticaret Kanunu’nun esasları, Türkiye’ de iş kültürü ve ahlaksal değerler ilişkisi, Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu Ahlak Kuralları ve konu ile ilgili potansiyel sorunlar ele alınacaktır.


Sözleşme Hukuku genel ilkeleri ve bazı sözleşme tipleri, tüketicinin korunması hukuku, Perakendecilikle ilgili ticaret hukuku, iş hukuku ve ceza hukuku konuları.


Bu dersin temel amacı tedarik zinciri stratejileri geliştirmeyle ilgili bütünleşik yönetimsel sorunları ve mücadeleleri derinlemesine anlamayı geliştirmektir. Bu dersi alan öğrenciler lojistiğin işletme stratejilerinin oluşumundaki ve tedarik zinciri işlemlerinin yürütülmesindeki önemini anlayacaklardır. Bu ders ayrıca, lojistik operasyon bölgelerini ve bunların karşılıklı ilişkilerini anlamayı geliştirmeyi hedeflemektedir.


Dersin içeriğini finansal kurumlarda karşılaşılabilecek finansal risklerin belirlenmesi, sınıflandırılması, ölçülmesi ve yönetilmesi oluşturmaktadır.


BA 315Yaratıcılık ve İnnovasyon

Ders günün birinde yaratıcı ve yenilikçi bir örgütün parçası olmak veya yaratıcılığını nasıl kullanabileceğini öğrenmek isteyen öğrenciler için tasarlanmıştır. Yaratıcılık ve inovasyon konusunun derinlemesine anlaşılmasının sağlanmasıyla, öğrencilerin yaratıcılıklarının farkına varmasının sağlanması ve yaratıclığı inovasyona nasıl dönüştürecekleri konusunda bilgi sahibi olmaları sağlanacaktır.


BA 316Liderlik ve Yönetişim

Bu derste liderlik kavramı ile ilgili temel bilgiler, liderlik kavramını ile ilişkilendirilen temel psikolojik unsurlar ile güncel teoriler açıklanacak ve teorik bilginin perakende sektöründe nasıl uygulanabileceği üzerinde durulacaktır. Derste öğrencilerin liderlik ve ilgili kavramları derinlemesine anlamaları ve kendi liderlik becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.


BA 318İşletme Etiği

Bu derste iş ahlakı konusu ayrıntılı bir şekilde incelenecek; bu konudaki yeni ortaya çıkan problemler tartışılacak, karar vermede ahlakın yeri üzerinde durulacak ve iş ahlakının küresel ekonomideki önemi anlatılacaktır. Ders boyunca öğrencilere önce teorik bilgi aktarılacak daha sonra dersin hocası tarafından o derste anlatılan teorik bilgi çeşitli uygulamalar ve vaka analizi çalışmaları ile desteklenerek öğrencilerin “iş Ahlakı” ile ilgili edindikleri teorik bilgiyi gerçek olaylarda uygulamaları ve derin bilgi birikimi edinmeleri sağlanacaktır.


BA 319Müzakere ve Karar Verme Süreci

Ders öğrencilere müzakere ile ilgili teori, süreç ve uygulamaları, çatışma çözümünü ve ilişki yönetimininin dinamiklerini açıklayarak, onların daha iyi birer müzakereci olmalarını sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Derste öğrendiklerini etkili bir biçimde uygulama fırstaı bulan öğrenciler, hem iş hem de özel yaşamlarında müzakere süreçlerini ve genel olarak ilişkilerini daha rahat ve verimli bir biçimde deneyimleyeceklerdir.


BA 320Tüketici Davranışları

Mikro konulardan makro konulara doğru ilerleyen dersin kapsamında, tüketicinin algılaması, öğrenmesi, motivasyonu, kişilik ve hayat tarzı, tutumları, kimlik tanımlaması, karar mekanizmaları, toplumsal ve kültürel etkileşimleri gibi konular işlenir. Tüketimin alışveriş öncesi, sırası ve sonrası boyutlarına bakılır.


BA 324Marka Yönetimi

Bu derste marka ve marka yönetimi ayrıntılı olarak incelenecektir. Ders kapsamında marka yönetimi süreci,ve bu süreci etkileyen faktörler ele alınacak ve örnek olaylar üzerinden analizler ve tartışmalar yapılacaktır. Derste aynı zamanda öğrencilerden marka yönetimi planları hazırlamaları istenecektir.


BA 325İleri Karar Verme Süreci

Doğrusal programlamada ileri konular, doğrusal olmayan programlama, hedef programlama, çok kriterli karar verme, kuyruk teorisi, simulasyon modelleme


BA 340Girişimcilik Becerileri

Ders boyunca, yeni bir işletme kurmanın nasıl olduğunun ve işletme bir kere kurulduktan sonra verilecek kritik kararların ve yönetimsel gereklerin kavratılması hedeflenmektedir.


BA 380Uluslararası İşletmecilik

Bu ders uluslararası işletmeciliğin tüm yönleriyle kavranmasını ve yerel pazarlar üzerinde ki etkileri kapsayacaktır. Başka bir deyişle bu ders kapsamında öğrencilerin uluslararası işletmelerin ulusal işletmelerden neden farklılık gösterdiği, uluslararası ticarete ait ekonomi teorilerini ve uluslararası çevrenin kontrol edilemeyen zorlamalarına karşı yöneticilerin nasıl davrandıklarını anlaması hedeflenmektedir.


BA 400Proje Yönetimi

Dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır: Projeler, stratejik projelerin seçilmesi, proje yöneticisinin rolü, organizasyonlarda projenin rolü, iş aktivitelerini planlama, proje maliyetleri ve bütçe, proje zamanlaması.


BA 406Uluslararası Pazarlama

Derste uluslar arası pazar analizleri için gerekli olan bilgileri toplanmasında, analiz edilmesinde ve değerlendirilmesinde kullanılan belli başlı kavramlar olan küresel pazarlama çevresi, yönetimi, stratejileri ve bu konularda öne çıkan sorunlar ve çözüm önerileri incelenecektir.


BA 409Yönetimsel ve Örgütsel Gelişim

Günümüzde artan sayıda organizasyon değişen ve dinamik çevrenin getirdikleri ile karşı karşıya kalmaktadır ve “Değiş ya da öl” bu örgütleri yöneten profesyonellerin sık sık karşı karşıya kaldıkları bir motto olmaya başlamıştır. Tüm bunların ışığında geleceğin yöneticileri olan öğrencilerimize bu ders süresince; değişim çeşitleri ve süreçleri, değişime karşı direnç ve bu dirençle baş etme yöntemleri, örgütsel gelişim metotları ile değişimin önündeki fırsat ve sorunlar aktarılacaktır.


BA 410Toplam Kalite Yönetimi

Rekabet ve kalite kavramları, Toplam Kalite Yönetimi prensipleri ve uygulamaları, Toplam Kalite Yönetimi araçları ve teknikleri, İstatistik, olasılık, kontrol çizelgeleri, güvenilirlik dersin konuları arasındadır.


BA 411Üretim Planlaması ve Stok Kontrolu

Bu derste Talep Tahminleme, Uzun dönemli Kapasite Planlama, Bütünleşik Üretim Planlama, Envanter Yönetimi, Ana Üretim Çizelgesi, Malzeme İhtiyaç Planlaması (MRP) ve Kısa Dönemli İhtiyaç Planlama konuları üzerinde durulur.


BA 420Bilgisayar Destekli Muhasebe

This course covers computer applications concerning financial accounting.


BA 430Muhasebe Denetimi

Kurumsal yönetimin ve finansal raporlama sürecinin önemli bir parçası olan muhasebe denetimi kavramsal olarak ele alınacak. Bağımsız denetçilerin görev ve sorumlulukları, denetim sürecinin aşamaları, denetim raporunun hazırlanması konuları üzerinde durulacaktır.


BA 432Finansal Tablolar Analizi

Bu derste finansal tabloların analizi, işletme analizi ve endüstri analizi de dikkate alınacak şekilde ele alınacaktır. Derste finansal tabloların analizinde finansman, yatırım ve işletme faaliyetlerinin analizi ayrı ayrı ele alınacak, analiz öncesinde tabloların analize hazır hale gelmesi ve yorumlanabilmesi için gerekli hususlar tartışılacaktır.


BA 470Uluslararası Finansal Raporlama Standartları

Bu derste uluslararası finansal raporlama standartları Türkiye Muhasebe standartları Kurulunun hazırlamış olduğu tebliğler ve Uluslararası muhasebe standartları kurumu tarafından yayınlanan standartlar doğrultusunda ele alınacaktır. Derste belli başlı uluslararası finansal raporlama standartları kavramsal çerçevesi açıklanıp, öne çıkan muhasebe standartları tartışılacaktır.


LAW 420İş Hukuku

iş kazaları ve iş güvenliği, hizmet sözleşmesinin sona ermesi, ödemeler, kıdem tazminatı ve diğer ilgili konular yer almaktadır. Derste açıklanacak ikinci alan ise sendikaları ve toplu görüşmeleri de esas alan toplu iş hukukudur. Hukukun bu alanı sendika üyeliği, işyeri temsilciliği, toplu iş akitleri, hukuki uyuşmazlıklar, grev ve lokavt, grev ve lokavtın hizmet akti üzerindeki etkileri, tarafların görev ve yükümlülükleri ile diğer ilgili konuları kapsar. İncelenecek son alan ise işverenler açısından prim ve katkı ödemeleri, bildirim yükümlülükleri, cezalar ve sair açıdan; işçiler açısından ise hak kazanma, sosyal yardım, sağlık ve emeklilik sigortaları, işsizlik sigortası, ödenekler ve ilgili konular bakımından önem arz eden sosyal sigorta hukukudur.


LAW 480Adli Tıp

Adli tıp ile ilgili temel esaslar bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.


 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010