11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


psikoloji.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Motivasyon teorilerini ve bu teoriler ışığında yapılan araştırmaları tarihsel bir perspektiften açıklayabilecek.
  • Hedef belirme teorisi, sosyo bilişsel teori gibi bilinçli hedeflere vurgu yapan teorileri öğrenecek.
  • Motivasyonlara ilişkin, içgüdüsel, içsel ve dışsal olarak betimlenen farklı görüşleri birbirinden temel fikirleri açısından ayırt edebilecektir.
  • İş tutulması konseptini açıklayabilecek.
  • Neden bazı çalışanların iş tutulmalarının diğerlerinden daha yüksek olduğunu açıklayabilecek
  • Motivasyon teorilerini pratiğe uygulanabilirliği üzerinde fikir sahibi olacak.
  • Kendi davranışlarında bir takım değişikler yapmak için gerekli stratejileri öğrenecek.
  • İş tutulumunun kurumlar üzerindeki etkisini öğrenecek
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Motivasyon araştırmalarının tarihi 1 Latham, G. P. (2012). Work Motivation: History, Theory, and Practice. Washington DC: SAGE
2 Motivasyon araştırmalarının tarihi 2 Latham, G. P. (2012). Work Motivation: History, Theory, and Practice. Washington DC: SAGE
3 20. yüzyıl motivasyon teorileri ve araştırmaları üzerine tartışmalar Latham, G. P. (2012). Work Motivation: History, Theory, and Practice. Washington DC: SAGE
4 Günümüzde Motivasyon Latham, G. P. (2012). Work Motivation: History, Theory, and Practice. Washington DC: SAGE
5 Günümüzde Motivasyon Latham, G. P. (2012). Work Motivation: History, Theory, and Practice. Washington DC: SAGE
6 İş Tutulması: Giriş. İş tutulmasını tanımlama ve ölçme Bakker, A,. & Leiter, M. ( 2010). Work engagement: Handbook of Essential Theory and Research. New York: Psychology Press.
7 İş Tutulması Konsepti: İş tutulması ve işkoliklik arasındaki farklılıklar Bakker, A,. & Leiter, M. ( 2010). Work engagement: Handbook of Essential Theory and Research. New York: Psychology Press.
8 1. Ara Sınav
9 İşte Zinde Olmak Bakker, A,. & Leiter, M. ( 2010). Work engagement: Handbook of Essential Theory and Research. New York: Psychology Press.
10 İş Tutulması Meta-analizi Bakker, A,. & Leiter, M. ( 2010). Work engagement: Handbook of Essential Theory and Research. New York: Psychology Press.
11 Olumlu İş Yaşamını Devam Ettirmek Bakker, A,. & Leiter, M. ( 2010). Work engagement: Handbook of Essential Theory and Research. New York: Psychology Press.
12 İş Tutulması ve İş Performansı Bakker, A,. & Leiter, M. ( 2010). Work engagement: Handbook of Essential Theory and Research. New York: Psychology Press.
13 İş Tutulması Geliştirmek Bakker, A,. & Leiter, M. ( 2010). Work engagement: Handbook of Essential Theory and Research. New York: Psychology Press.
14 Motivasyon ve İş Tutulması Araştırmalarında Geleceğe Dönük Yönlendirmenler Bakker, A,. & Leiter, M. ( 2010). Work engagement: Handbook of Essential Theory and Research. New York: Psychology Press.
15 Dönem değerlendirilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, ders sorumlusu tarafından sağlanan güncel okumalar ve power point sunumları.
Önerilen Okumalar/Materyaller European Journal of Work and Organizational Psychology, Journal of Organizational Behavior, Journal of Applied Psychology

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
50
Final Sınavı
1
45
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
7
55
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
45
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
30
Final Sınavı
1
30
    Toplam
170

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Psikoloji alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek X
2 Bilimsel düşünce anlayışına, eleştirel düşünme becerilerine sahip olabilmek, insan davranışı, zihin ve deneyimleri konusunda ilgi ve merak geliştirebilmek, edinilen bilgileri değerlendirip, süzgeçten geçirebilmek X
3 Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanabilmek X
4 Psikolojiye katkıda bulunabilecek diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak X
5 Psikoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak X
6 Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak konumlanışını, davranışsal ve zihinsel süreçleri tarihsel bir perspektifle nasıl ele aldığı ve hangi yöntemlerle incelediği bilgisine sahip olmak X
7 Temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını ayırt edebilmek, karşılaştırma yapabilmek, benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını ifade edebilmek X
8 Nicel ve nitel veriye dayalı psikoloji bilgilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilecek şekilde etkin anlatım ve dil becerileriyle ifade edebilmek X
9 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal olay ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olmak ve bu konudaki duyarlık ve farkındalıklarının aynı zamanda, psikoloji bilgisine, sorusuna ve araştırmalarına da eşlik edebilmesini sağlamak X
10 Psikoloji alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri endüstri alanında etkin ve verimli bir şekilde kullanabilmek, sorunlara çözüm üretebilmek ve endüstriyel gelişime katkı sağlayabilmek X
11 Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli teknik ve araçgereç bilgisine sahip olmak X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010