psikoloji.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Soru & Cevap | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Trafik psikolojisine giriş | Shinar, D. (2007). Traffic safety and human behavior. Elsevier: 1-21 |
2 | Araştırma metotları & Sürücü davranışı modelleri | Shinar, D. (2007). Traffic safety and human behavior. Elsevier: 21-53. |
3 | Sürücü yeterlilikleri: görüş, dikkat, algı | Shinar, D. (2007). Traffic safety and human behavior. Elsevier: 91-179. |
4 | Sürücü yeterlilikleri: yaş etkileri | Shinar, D. (2007). Traffic safety and human behavior. Elsevier: 179-229. |
5 | Psiko-teknik değerlendirme | İlgili makale ve web-siteleri |
6 | Sürücülerin psikoteknik değerlendirmesi | İlgili makale ve websiteleri |
7 | Sürücülük stili: Hız yapma | Shinar, D. (2007). Traffic safety and human behavior. Elsevier: 273-323. |
8 | Sürücülük stili: Saldırgan sürücülük, koruyucu tertibat kullanımı | Shinar, D. (2007). Traffic safety and human behavior. Elsevier: 323-365. |
9 | Ara sınav | |
10 | Sürücü noksanlıkları: alkol ve madde kullanımı | Shinar, D. (2007). Traffic safety and human behavior. Elsevier: 403-463. |
11 | Sürücü noksanlıkları: yorgunluk, dikkat dağılması, dikkat eksikliği | Shinar, D. (2007). Traffic safety and human behavior. Elsevier: 517-565. |
12 | Diğer yol kullanıcıları: yayalar | Shinar, D. (2007). Traffic safety and human behavior. Elsevier: 613-657 |
13 | Diğer yol kullanıcıları: motorsiklet kullanıcıları | Shinar, D. (2007). Traffic safety and human behavior. Elsevier: 657-695. |
14 | Kaza nedenleri ve analizi | Shinar, D. (2007). Traffic safety and human behavior. Elsevier: 695-727. |
15 | Kazaya karşı alınan önlemler ve güvenlik planlaması | Shinar, D. (2007). Traffic safety and human behavior. Elsevier: 727-777. |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve power point sunumları |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 10 | |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 5 | |
Proje | 30 | |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 20 | |
Final Sınavı | 35 | |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 19 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 | |
Proje | 30 | ||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 20 | ||
Toplam | 77 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Psikoloji alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek | X | ||||
2 | Bilimsel düşünce anlayışına, eleştirel düşünme becerilerine sahip olabilmek, insan davranışı, zihin ve deneyimleri konusunda ilgi ve merak geliştirebilmek, edinilen bilgileri değerlendirip, süzgeçten geçirebilmek | X | ||||
3 | Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanabilmek | X | ||||
4 | Psikolojiye katkıda bulunabilecek diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak | X | ||||
5 | Psikoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | ||||
6 | Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak konumlanışını, davranışsal ve zihinsel süreçleri tarihsel bir perspektifle nasıl ele aldığı ve hangi yöntemlerle incelediği bilgisine sahip olmak | X | ||||
7 | Temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını ayırt edebilmek, karşılaştırma yapabilmek, benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını ifade edebilmek | X | ||||
8 | Nicel ve nitel veriye dayalı psikoloji bilgilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilecek şekilde etkin anlatım ve dil becerileriyle ifade edebilmek | X | ||||
9 | Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal olay ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olmak ve bu konudaki duyarlık ve farkındalıklarının aynı zamanda, psikoloji bilgisine, sorusuna ve araştırmalarına da eşlik edebilmesini sağlamak | X | ||||
10 | Psikoloji alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri endüstri alanında etkin ve verimli bir şekilde kullanabilmek, sorunlara çözüm üretebilmek ve endüstriyel gelişime katkı sağlayabilmek | X | ||||
11 | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli teknik ve araçgereç bilgisine sahip olmak | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest