11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


psikoloji.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Trafik psikolojisinin araştırma konuları ve metotları hakkında bilgi sahibi olma.
  • Trafikteki insan davranışının altında yatan farklı motivasyon ve süreçleri anlama.
  • Trafik güvenliğini artırabilmek için yol kullanıcı davranışlarının ne yönde ve nasıl değişebileceği konusunda çözümler sunabilme ve tartışabilme.
  • Ders kapsamında öğrenilen teorik bilgi ve yaklaşımları trafik güvenliği problemlerini çözmeye yönelik araştırmalar yaparak uygulayabilme.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Trafik psikolojisine giriş Shinar, D. (2007). Traffic safety and human behavior. Elsevier: 1-21
2 Araştırma metotları & Sürücü davranışı modelleri Shinar, D. (2007). Traffic safety and human behavior. Elsevier: 21-53.
3 Sürücü yeterlilikleri: görüş, dikkat, algı Shinar, D. (2007). Traffic safety and human behavior. Elsevier: 91-179.
4 Sürücü yeterlilikleri: yaş etkileri Shinar, D. (2007). Traffic safety and human behavior. Elsevier: 179-229.
5 Psiko-teknik değerlendirme İlgili makale ve web-siteleri
6 Sürücülerin psikoteknik değerlendirmesi İlgili makale ve websiteleri
7 Sürücülük stili: Hız yapma Shinar, D. (2007). Traffic safety and human behavior. Elsevier: 273-323.
8 Sürücülük stili: Saldırgan sürücülük, koruyucu tertibat kullanımı Shinar, D. (2007). Traffic safety and human behavior. Elsevier: 323-365.
9 Ara sınav
10 Sürücü noksanlıkları: alkol ve madde kullanımı Shinar, D. (2007). Traffic safety and human behavior. Elsevier: 403-463.
11 Sürücü noksanlıkları: yorgunluk, dikkat dağılması, dikkat eksikliği Shinar, D. (2007). Traffic safety and human behavior. Elsevier: 517-565.
12 Diğer yol kullanıcıları: yayalar Shinar, D. (2007). Traffic safety and human behavior. Elsevier: 613-657
13 Diğer yol kullanıcıları: motorsiklet kullanıcıları Shinar, D. (2007). Traffic safety and human behavior. Elsevier: 657-695.
14 Kaza nedenleri ve analizi Shinar, D. (2007). Traffic safety and human behavior. Elsevier: 695-727.
15 Kazaya karşı alınan önlemler ve güvenlik planlaması Shinar, D. (2007). Traffic safety and human behavior. Elsevier: 727-777.
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve power point sunumları
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
5
Proje
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
20
Final Sınavı
35
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
19
65
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
5
Proje
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
20
    Toplam
77

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Psikoloji alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek X
2 Bilimsel düşünce anlayışına, eleştirel düşünme becerilerine sahip olabilmek, insan davranışı, zihin ve deneyimleri konusunda ilgi ve merak geliştirebilmek, edinilen bilgileri değerlendirip, süzgeçten geçirebilmek X
3 Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanabilmek X
4 Psikolojiye katkıda bulunabilecek diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak X
5 Psikoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak X
6 Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak konumlanışını, davranışsal ve zihinsel süreçleri tarihsel bir perspektifle nasıl ele aldığı ve hangi yöntemlerle incelediği bilgisine sahip olmak X
7 Temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını ayırt edebilmek, karşılaştırma yapabilmek, benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını ifade edebilmek X
8 Nicel ve nitel veriye dayalı psikoloji bilgilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilecek şekilde etkin anlatım ve dil becerileriyle ifade edebilmek X
9 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal olay ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olmak ve bu konudaki duyarlık ve farkındalıklarının aynı zamanda, psikoloji bilgisine, sorusuna ve araştırmalarına da eşlik edebilmesini sağlamak X
10 Psikoloji alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri endüstri alanında etkin ve verimli bir şekilde kullanabilmek, sorunlara çözüm üretebilmek ve endüstriyel gelişime katkı sağlayabilmek X
11 Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli teknik ve araçgereç bilgisine sahip olmak X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010