11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


psikoloji.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Nöropsikolojinin temel kavramlarını tanıyabilecek
  • Nöropsikolojik değerlendirmenin temel ilkelerini ve hedeflerini öğrenecek
  • Nöropsikolojik testlerin ilişkili olduğu bilişsel alanları açıklayabilecek
  • Bazı temel nöropsikolojik testleri uygulayabilecek ve sonuçlarını yorumlayabilecek
  • Belirli bir bilişsel soruna uygun nöropsikolojik test bataryasını seçebilecek
  • Temel bazı hastalıklarda beliren bilişsel bozulmaları açıklayabilecek
  • Nöropsikolojik değerlendirmenin etik ve yasal gerekliliklerini bilecektir
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Nöropsikoloji: Tarihi ve Gelişimi. Beaumont, J.G. (2008) Introduction to Neuropsychology. The Guilford Press. (Selected sections: Chapter 1 The Discipline of Neuropsychology). Kolb, B. & Whishaw I.Q. (2007) Fundamentals of Human Neuropsychology (6th ed). Worth Publishers. (Selected sections: Chapter 1 The Development of Neuropsychology)
2 Merkezi sinir sisteminin yapısı ve işleyişi; beyin yapıları ve gelişimi. Kolb, B. & Whishaw I.Q. (2007) Fundamentals of Human Neuropsychology (6th ed). Worth Publishers. (Selected sections: Chapter 3 Organization of the Nervous System). Schoenberg, M.R. & Scott, J.G. (2011) The Little Black Book of Neuropsychology A Syndrome-Based Approach. Springer. (Selected sections: Chapter 3 Neuroanatomy Primer: Structure and Function of the Human Nervous System.)
3 Kortikal organizasyon. Kolb, B. & Whishaw I.Q. (2007) Fundamentals of Human Neuropsychology (6th ed). Worth Publishers. (Selected sections: Chapter 8 Organization of the Sensory Systems; Chapter 9 Organization of the Motor System; Chapter 10 Principles of Neocortical Function; Chapter 11 Cerebral Asymmetry)
4 Bilinç, uyarılma ve dikkat. Kolb, B. & Whishaw I.Q. (2007) Fundamentals of Human Neuropsychology (6th ed). Worth Publishers. (Selected sections: Chapter 22 Attention, Mental Images, and Consciousness). Strauss, E. & Sherman, E.M.S. & Spreen, O. (2006) A Compendium of Neuropsychological Tests: Administration, Norms, and Commentary. . Oxford University Press. (Selected sections: Chapter 9 Attention). Schoenberg, M.R. & Scott, J.G. (2011) The Little Black Book of Neuropsychology A Syndrome-Based Approach. Springer. (Selected sections: Chapter 6 Attention/Concentration: The Distractible Patient)
5 Emosyon. Kolb, B. & Whishaw I.Q. (2007) Fundamentals of Human Neuropsychology (6th ed). Worth Publishers. (Selected sections: Chapter 20 Emotion). Schoenberg, M.R. & Scott, J.G. (2011) The Little Black Book of Neuropsychology A Syndrome-Based Approach. Springer. (Selected sections: Chapter 11 Affect, Emotions and Mood)
6 ARASINAV
7 Bellek. Kolb, B. & Whishaw I.Q. (2007) Fundamentals of Human Neuropsychology (6th ed). Worth Publishers. (Selected sections: Chapter 18 Memory). Strauss, E. & Sherman, E.M.S. & Spreen, O. (2006) A Compendium of Neuropsychological Tests: Administration, Norms, and Commentary. . Oxford University Press. (Selected sections: Chapter 10 Memory). Grant, I. & Adams, K.E. (2009). Neuropsychological Assessment of Neuropsychiatric and Neuromedical Disorders. Oxford University Press. (Selected sections: Chapter 23 The Neuropsychology of Memory Dysfunction and Its Assessment). Schoenberg, M.R. & Scott, J.G. (2011) The Little Black Book of Neuropsychology A Syndrome-Based Approach. Springer. (Selected sections: Chapter 8 Memory and Learning: The Forgetful Patient). Strauss, E. & Sherman, E.M.S. & Spreen, O. (2006) A Compendium of Neuropsychological Tests: Administration, Norms, and Commentary. . Oxford University Press. (Selected sections: Chapter 10 Memory)
8 Yürütücü işlevler. Schoenberg, M.R. & Scott, J.G. (2011) The Little Black Book of Neuropsychology A Syndrome-Based Approach. Springer. (Selected sections: Chapter 10 Frontal Lobe/Executive Functioning). Strauss, E. & Sherman, E.M.S. & Spreen, O. (2006) A Compendium of Neuropsychological Tests: Administration, Norms, and Commentary. . Oxford University Press. (Selected sections: Chapter 8 Executive Functions)
9 Dil becerileri Kolb, B. & Whishaw I.Q. (2007) Fundamentals of Human Neuropsychology (6th ed). Worth Publishers. (Selected sections: Chapter 19 The Origins of Language). Beaumont, J.G. (2008) Introduction to Neuropsychology. The Guilford Press. (Selected sections: Chapter 7 Language) . Schoenberg, M.R. & Scott, J.G. (2011) The Little Black Book of Neuropsychology A Syndrome-Based Approach. Springer. (Selected sections: Chapter 7 Language Problems and Assessment: The Aphasic Patient)
10 Nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda bilişsel profil: Şizofreni&Demans&Epilepsi. Grant, I. & Adams, K.E. (2009). Neuropsychological Assessment of Neuropsychiatric and Neuromedical Disorders. Oxford University Press. (Selected sections: Chapter 21 Clinical Neuropsychology of Schizophrenia; Chapter 8 The Neuropsychology of Dementia; Chapter 12 The Neuropsychology of Epilepsy). Kolb, B. & Whishaw I.Q. (2007) Fundamentals of Human Neuropsychology (6th ed). Worth Publishers. (Selected sections: Chapter 27 Psychiatric and Related Disorders). Schoenberg, M.R. & Scott, J.G. (2011) The Little Black Book of Neuropsychology A Syndrome-Based Approach. Springer. (Selected sections: Chapter 16 Language Problems and Epilepsy and Seizures; Chapter 14 Dementias and Mild Cognitive Impairment in Adults)
11 Nöropsikolojik değerlendirme prensipleri. Kolb, B. & Whishaw I.Q. (2007) Fundamentals of Human Neuropsychology (6th ed). Worth Publishers. (Selected sections: Chapter 28 Neuropsychological Assessment). Grant, I. & Adams, K.E. (2009). Neuropsychological Assessment of Neuropsychiatric and Neuromedical Disorders. Oxford University Press. (Selected sections: Chapter 2 The Analytical Approach to Neuropsychological Assessment). Beaumont, J.G. (2008) Introduction to Neuropsychology. The Guilford Press. (Selected sections: Chapter 15 Neuropsychological Practice). Schoenberg, M.R. & Scott, J.G. (2011) The Little Black Book of Neuropsychology A Syndrome-Based Approach. Springer. (Selected sections: Chapter 31 Psychometric Foundations for the Interpretation of Neuropsychological Test Results)
12 ÖĞRENCİ SUNUMLARI: Multiple sclerosis’in nöropsikolojisi – HIV’nin nöropsikolojik yönleri – Alkolizmin nörodavranışsal ilişkileri - İlaç kötüye kullanımının nöropsikolojik sonuçları. Grant, I. & Adams, K.E. (2009). Neuropsychological Assessment of Neuropsychiatric and Neuromedical Disorders. Oxford University Press. (Selected sections: Chapter 13 The Neuropsychology of Multiple Sclerosis; Chapter 17 Neuropsychological Aspects of HIV Infection; Chapter The Neurobehavioral Correlates of Alcoholism; Chapter 19 Neuropsychological Consequences of Drug Abuse)
13 ÖĞRENCİ SUNUMLARI: Gelişimsel bozukluklar – İlaçların davranışlar üzerine etkisi – Bireysel farklılıklar: cinsiyet&el tercihi. Kolb, B. & Whishaw I.Q. (2007) Fundamentals of Human Neuropsychology (6th ed). Worth Publishers. (Selected sections: Chapter 24 Developmental Disorders; Chapter 6 The Influence of Drugs on Behaviors). Beaumont, J.G. (2008) Introduction to Neuropsychology. The Guilford Press. (Selected sections: Chapter 14 Individual Differences: Gender and Handedness)
14 Dönemin gözden geçirilmesi.
15 ÖDEV TESLİMİ
16 FİNAL
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve power point sunumları
Önerilen Okumalar/Materyaller Her yıl değişen ek makaleler

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
20
Final Sınavı
1
25
    Toplam
161

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Psikoloji alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek X
2 Bilimsel düşünce anlayışına, eleştirel düşünme becerilerine sahip olabilmek, insan davranışı, zihin ve deneyimleri konusunda ilgi ve merak geliştirebilmek, edinilen bilgileri değerlendirip, süzgeçten geçirebilmek X
3 Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanabilmek X
4 Psikolojiye katkıda bulunabilecek diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak X
5 Psikoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak X
6 Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak konumlanışını, davranışsal ve zihinsel süreçleri tarihsel bir perspektifle nasıl ele aldığı ve hangi yöntemlerle incelediği bilgisine sahip olmak X
7 Temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını ayırt edebilmek, karşılaştırma yapabilmek, benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını ifade edebilmek X
8 Nicel ve nitel veriye dayalı psikoloji bilgilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilecek şekilde etkin anlatım ve dil becerileriyle ifade edebilmek X
9 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal olay ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olmak ve bu konudaki duyarlık ve farkındalıklarının aynı zamanda, psikoloji bilgisine, sorusuna ve araştırmalarına da eşlik edebilmesini sağlamak X
10 Psikoloji alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri endüstri alanında etkin ve verimli bir şekilde kullanabilmek, sorunlara çözüm üretebilmek ve endüstriyel gelişime katkı sağlayabilmek X
11 Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli teknik ve araçgereç bilgisine sahip olmak X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010