11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


psikoloji.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Psikoloji tarihindeki önemli kuramcıların katkılarının tanımlanması.
  • Tarihsel olayların psikolojinin bilimsel bir disiplin olarak gelişmesine katkısının belirlenmesi.
  • Psikolojideki temel bakış açılarının açıklanması.
  • Psikoloji bilimine yön veren temel tartışma noktalarının açıklanması.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Bilim felsefesi nedir? Zihin felsefesi nedir? Psikoloji felsefesi nedir? Felsefik bir bildirinin nasıl yazılacağı hakkında bilgilendirme.
2 Freud S. Freud (1911), Formulations on The Two Principles of Mental Functioning. In: Ivan Smith (ed.) Freud-Complete Work). http://www.valas.fr/IMG/pdf/Freud_Complete_Works.pdf, pp. 2550-2557. S. Freud (1912), A Note on The Unconscious in Psycho-Analysis. In: In: Ivan Smith (ed.) Freud-Complete Work). http://www.valas.fr/IMG/pdf/Freud_Complete_Works.pdf, pp. 2575-2583.
3 Popper'ın Bilim Teorisi ve Freud'a eleştirisi Karl R. Popper (1968), Conjectures and Refutations: The Growth of Scientific Knowledge. New York: Harper & Row, pp. 33-59.
4 Popper'ın Freud eleştirilerinde Adolf Grünbaum Adolf Grünbaum (1979) Is Freudian Psychoanalytic Theory Pseudo-Scientific by Karl Popper’s Criterion of Demarcation? American Philosophical Quarterly 16(2): 131-141.
5 Davranışçılık J. B. Watson (1994), An Excerpt from “Talking and Thinking”. In: William G. Lycan (ed.) Mind and Cognition: A Reader. Cambridge, Massachusetts: Blackwell Publishers, (pp. 14-22). Rudolf Carnap (1994), An Excerpt from “Psychology in Physical Language”. In: William G. Lycan (ed.) Mind and Cognition: A Reader. Cambridge, Massachusetts: Blackwell Publishers, (pp. 23-28).
6 Davranışçılık ve Bilişsel Devrim Eleştirisi Noam Chomsky (1994), Language and Innateness. In: William G. Lycan (ed.) Mind and Cognition: A Reader. Cambridge, Massachusetts: Blackwell Publishers, (pp. 627-646).
7 Ara Sınav
8 İşlevselcilik: Putnam Hilary Putnam (1994), The Nature of Mental States. In: In: William G. Lycan (ed.) Mind and Cognition: A Reader. Cambridge, Massachusetts: Blackwell Publishers, (pp. 47-56).
9 İşlevselcilik: Sober Elliott Sober (1994), Putting the Function Back into Functionalism. In: In: William G. Lycan (ed.) Mind and Cognition: A Reader. Cambridge, Massachusetts: Blackwell Publishers, (pp. 97-106).
10 Resmi Tatil
11 Zihnin Modülerliği: Fodor Jerry Fodor (1993). Part III: Input Systems As Modules. The Modularity of Mind: An Essay on Faculty Psychology. Cambridge, Massachusetts: The MIT Press, pp. 47-101.
12 Evrimsel Psikoloji Cosmides, L. & Tooby, J. (2003) "Evolutionary psychology: Theoretical Foundations," in Encyclopedia of Cognitive Science (London: Macmillan), pp. 5-67. Tooby, J. & Cosmides, L. (2005) "Evolutionary Psychology: Conceptual Foundations," in D. M. Buss (ed.), Handbook of Evolutionary Psychology (New York: Wiley).
13 Psikoloji fiziğe indirgenebilir mi? Jerry Fodor (1974), Special Sciences (Or Disunity of Science as a Working Hypothesis). Synthese 28: 97-115. Jeagwon Kim (1992), Multiple Realization and the Metaphysics of Reduction. Philosophy of Phenomenological Research 52(1): 1-26
14 Psikolojik yasalar var mıdır? Jerry Fodor (1989), Make Mind Matter More. Reprinted In: Brian Beakley and Peter Ludlow (eds.) The Philosophy Mind: Classical Problems/Contemporary Issues, second edition. Cambridge, Massachusetts: The MIT Press, pp. 409-425. Stephen Schiffer (1991), . Mind, New Series 100(1): 1-17.
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, ders sorumlusu tarafından sağlanan güncel okumalar ve power point sunumları
Önerilen Okumalar/Materyaller Bilimsel araştırma makalelerinin yayınlandığı prestijli dergilerin tümü.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
2
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
50
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
50
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
15
Final Sınavı
30
    Toplam
126

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Psikoloji alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek X
2 Bilimsel düşünce anlayışına, eleştirel düşünme becerilerine sahip olabilmek, insan davranışı, zihin ve deneyimleri konusunda ilgi ve merak geliştirebilmek, edinilen bilgileri değerlendirip, süzgeçten geçirebilmek X
3 Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanabilmek X
4 Psikolojiye katkıda bulunabilecek diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak X
5 Psikoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak X
6 Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak konumlanışını, davranışsal ve zihinsel süreçleri tarihsel bir perspektifle nasıl ele aldığı ve hangi yöntemlerle incelediği bilgisine sahip olmak X
7 Temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını ayırt edebilmek, karşılaştırma yapabilmek, benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını ifade edebilmek X
8 Nicel ve nitel veriye dayalı psikoloji bilgilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilecek şekilde etkin anlatım ve dil becerileriyle ifade edebilmek X
9 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal olay ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olmak ve bu konudaki duyarlık ve farkındalıklarının aynı zamanda, psikoloji bilgisine, sorusuna ve araştırmalarına da eşlik edebilmesini sağlamak X
10 Psikoloji alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri endüstri alanında etkin ve verimli bir şekilde kullanabilmek, sorunlara çözüm üretebilmek ve endüstriyel gelişime katkı sağlayabilmek X
11 Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli teknik ve araçgereç bilgisine sahip olmak X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010