psikoloji.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & Cevap | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bilim felsefesi nedir? Zihin felsefesi nedir? Psikoloji felsefesi nedir? Felsefik bir bildirinin nasıl yazılacağı hakkında bilgilendirme. | |
2 | Freud | S. Freud (1911), Formulations on The Two Principles of Mental Functioning. In: Ivan Smith (ed.) Freud-Complete Work). http://www.valas.fr/IMG/pdf/Freud_Complete_Works.pdf, pp. 2550-2557. S. Freud (1912), A Note on The Unconscious in Psycho-Analysis. In: In: Ivan Smith (ed.) Freud-Complete Work). http://www.valas.fr/IMG/pdf/Freud_Complete_Works.pdf, pp. 2575-2583. |
3 | Popper'ın Bilim Teorisi ve Freud'a eleştirisi | Karl R. Popper (1968), Conjectures and Refutations: The Growth of Scientific Knowledge. New York: Harper & Row, pp. 33-59. |
4 | Popper'ın Freud eleştirilerinde Adolf Grünbaum | Adolf Grünbaum (1979) Is Freudian Psychoanalytic Theory Pseudo-Scientific by Karl Popper’s Criterion of Demarcation? American Philosophical Quarterly 16(2): 131-141. |
5 | Davranışçılık | J. B. Watson (1994), An Excerpt from “Talking and Thinking”. In: William G. Lycan (ed.) Mind and Cognition: A Reader. Cambridge, Massachusetts: Blackwell Publishers, (pp. 14-22). Rudolf Carnap (1994), An Excerpt from “Psychology in Physical Language”. In: William G. Lycan (ed.) Mind and Cognition: A Reader. Cambridge, Massachusetts: Blackwell Publishers, (pp. 23-28). |
6 | Davranışçılık ve Bilişsel Devrim Eleştirisi | Noam Chomsky (1994), Language and Innateness. In: William G. Lycan (ed.) Mind and Cognition: A Reader. Cambridge, Massachusetts: Blackwell Publishers, (pp. 627-646). |
7 | Ara Sınav | |
8 | İşlevselcilik: Putnam | Hilary Putnam (1994), The Nature of Mental States. In: In: William G. Lycan (ed.) Mind and Cognition: A Reader. Cambridge, Massachusetts: Blackwell Publishers, (pp. 47-56). |
9 | İşlevselcilik: Sober | Elliott Sober (1994), Putting the Function Back into Functionalism. In: In: William G. Lycan (ed.) Mind and Cognition: A Reader. Cambridge, Massachusetts: Blackwell Publishers, (pp. 97-106). |
10 | Resmi Tatil | |
11 | Zihnin Modülerliği: Fodor | Jerry Fodor (1993). Part III: Input Systems As Modules. The Modularity of Mind: An Essay on Faculty Psychology. Cambridge, Massachusetts: The MIT Press, pp. 47-101. |
12 | Evrimsel Psikoloji | Cosmides, L. & Tooby, J. (2003) "Evolutionary psychology: Theoretical Foundations," in Encyclopedia of Cognitive Science (London: Macmillan), pp. 5-67. Tooby, J. & Cosmides, L. (2005) "Evolutionary Psychology: Conceptual Foundations," in D. M. Buss (ed.), Handbook of Evolutionary Psychology (New York: Wiley). |
13 | Psikoloji fiziğe indirgenebilir mi? | Jerry Fodor (1974), Special Sciences (Or Disunity of Science as a Working Hypothesis). Synthese 28: 97-115. Jeagwon Kim (1992), Multiple Realization and the Metaphysics of Reduction. Philosophy of Phenomenological Research 52(1): 1-26 |
14 | Psikolojik yasalar var mıdır? | Jerry Fodor (1989), Make Mind Matter More. Reprinted In: Brian Beakley and Peter Ludlow (eds.) The Philosophy Mind: Classical Problems/Contemporary Issues, second edition. Cambridge, Massachusetts: The MIT Press, pp. 409-425. Stephen Schiffer (1991), . Mind, New Series 100(1): 1-17. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, ders sorumlusu tarafından sağlanan güncel okumalar ve power point sunumları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Bilimsel araştırma makalelerinin yayınlandığı prestijli dergilerin tümü. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 2 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 50 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 30 | ||
Toplam | 126 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Psikoloji alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek | X | ||||
2 | Bilimsel düşünce anlayışına, eleştirel düşünme becerilerine sahip olabilmek, insan davranışı, zihin ve deneyimleri konusunda ilgi ve merak geliştirebilmek, edinilen bilgileri değerlendirip, süzgeçten geçirebilmek | X | ||||
3 | Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanabilmek | X | ||||
4 | Psikolojiye katkıda bulunabilecek diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak | X | ||||
5 | Psikoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | ||||
6 | Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak konumlanışını, davranışsal ve zihinsel süreçleri tarihsel bir perspektifle nasıl ele aldığı ve hangi yöntemlerle incelediği bilgisine sahip olmak | X | ||||
7 | Temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını ayırt edebilmek, karşılaştırma yapabilmek, benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını ifade edebilmek | X | ||||
8 | Nicel ve nitel veriye dayalı psikoloji bilgilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilecek şekilde etkin anlatım ve dil becerileriyle ifade edebilmek | X | ||||
9 | Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal olay ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olmak ve bu konudaki duyarlık ve farkındalıklarının aynı zamanda, psikoloji bilgisine, sorusuna ve araştırmalarına da eşlik edebilmesini sağlamak | X | ||||
10 | Psikoloji alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri endüstri alanında etkin ve verimli bir şekilde kullanabilmek, sorunlara çözüm üretebilmek ve endüstriyel gelişime katkı sağlayabilmek | X | ||||
11 | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli teknik ve araçgereç bilgisine sahip olmak | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest