psikoloji.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Olgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapDeney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Psikolojik Testlere Giriş | Cohen & Swerdik – Chapter 1, Psychological Testing and Assessment, 129 |
2 | Testlerin doğası | George – Chapter 1 – The nature of Tests, 112 |
3 | Tarihsel Perspektifler | Cohen & Swerdik – Chapter 2, Historical, Cultural and Legal Considerations, 3570Goldstein & Hersen – Historical Perspectives, 317 |
4 | Davranış Değerlendirmesi | GrothMarnat – Chapter 4, Behavioral Assessment, 99131 |
5 | Arasınav | |
6 | Çocuklarda Zekâ Ölçümü | Beres, Kaufman, & Perlman – Chapter 4, Assessment of Child Intelligence, 6596 |
7 | Yetişkinlerde Zeka Ölçümü | Tulsky, Zhu, & Prifitera – Chapter 5, Assessment of Adult Intelligence with WAISIII, 97129 |
8 | Objektif Kişilik Değerlendirmesi, 1 | Nezami & Butcher – Chapter 16, Objective Personality Assessment, 413435 |
9 | Objektif Kişilik Değerlendirmesi, 2 | GrothMarnat – Chapter 6, The Minnesota Multiphasic Personality Inventory, 205300 |
10 | Projektif Testler, 1 | GrothMarnat – Chapter 9, The Roarscach, 393457 |
11 | Projektif Testler, 2 | GrothMarnat – Chapter 10, The Thematic Apperception Tests, 458498GrothMarnat – Chapter 11, Projective Drawings, 499533 |
12 | Arasınav 2 | |
13 | Nörolojik Testler | GrothMarnat – Chapter 12, Screening and Assessing for Neuropsychological Impairment, 534 594 |
14 | Psikolojik Değerlendirme ve Tedavinin Planlanması | GrothMarnat – Chapter 13, Psychological Assessment and Treatment Planning, 595618 |
15 | Psikolojik Değerlendirmede Etik Konular | Cohen & Swerdik – Chapter 2, Historical, Cultural and Legal Considerations, 3570 |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Psychological Testing and Assessment. Ronald Ray Cohen & Mark E. Swerdik. McGrawHill, USA, 2009The Handbook of Psychological Assessment. Gary GrothMarnat. John Wiley & Sons, USA, 1997Psychological Testing: An Introduction. George Domino. Cambridge Unievrsity Press, NY, 2002Handbook of Psychological Assessment. Gerald Goldstein, Michel Hersen. Pergamon. NY, 2000 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Power point sunumlarRorschach Testinin Psikanalitik Yorumu 1. Kodlama ve Uygulama. Tunaboyluİkiz. Bağlam Yayınları, İstanbul, 2001Rorschach Testinin Psikanalitik Yorumu 2. Erişkin Psikopatolojisinin Değerlendirilmesi. Tevfika Tunaboyluİkiz. Bağlam Yayınları, İstanbul, 2002MMPI Uygulama ve Yorumlama Rehberi (The MMPI: A Practical Guide). J.R. Graham (çev. O. Sorias) Türk Psikologlar Derneği, Ankara, 1998Wechsler Çocuklar için Zeka Ölçeği (WISCR) (Manual for the Wechsler Intelligence Scale for ChildrenRevised). . Işık Savaşır & Nesrin Şahin. Türk Psikologlar Derneği, Ankara, 1995BilişselDavranışçı Terapilerde Değerlendirme: Sık Kullanılan Ölçekler. Işık Savaşır & Nesrin Şahin. Türk Psikologlar Derneği, Ankara, 1997Power point presentations |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 18 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 14 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 108 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Psikoloji alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek | X | ||||
2 | Bilimsel düşünce anlayışına, eleştirel düşünme becerilerine sahip olabilmek, insan davranışı, zihin ve deneyimleri konusunda ilgi ve merak geliştirebilmek, edinilen bilgileri değerlendirip, süzgeçten geçirebilmek | X | ||||
3 | Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanabilmek | X | ||||
4 | Psikolojiye katkıda bulunabilecek diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak | X | ||||
5 | Psikoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | ||||
6 | Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak konumlanışını, davranışsal ve zihinsel süreçleri tarihsel bir perspektifle nasıl ele aldığı ve hangi yöntemlerle incelediği bilgisine sahip olmak | X | ||||
7 | Temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını ayırt edebilmek, karşılaştırma yapabilmek, benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını ifade edebilmek | X | ||||
8 | Nicel ve nitel veriye dayalı psikoloji bilgilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilecek şekilde etkin anlatım ve dil becerileriyle ifade edebilmek | X | ||||
9 | Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal olay ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olmak ve bu konudaki duyarlık ve farkındalıklarının aynı zamanda, psikoloji bilgisine, sorusuna ve araştırmalarına da eşlik edebilmesini sağlamak | X | ||||
10 | Psikoloji alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri endüstri alanında etkin ve verimli bir şekilde kullanabilmek, sorunlara çözüm üretebilmek ve endüstriyel gelişime katkı sağlayabilmek | X | ||||
11 | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli teknik ve araçgereç bilgisine sahip olmak | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest