11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


psikoloji.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Psikolojinin farklı alanlarında kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini öğrenerek, test ve ölçekleri psikometrik özelliklerine göre değerlendirebilecektir.
  • Testlerin ve uygulamaların sahip olması gereken özellikleri öğreneceklerdir.
  • Madde analizi yardımıyla basit test adaptasyonları yapabilecektir.
  • Psikolojik ölçüm aracı geliştirmenin aşamalarını öğrenecek ve bu sürecini planlayıp araştırma amaçlı basit bir ölçek geliştirebilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin tanıtılması, dönem içerisinde yapılacak uygulamalar hakkında bilgi verilmesi. “PSY 302 Psikometri” ders notları.
2 Norm Oluşturma ve Yorumlama "Bireysel Genel Yetenek Testi- BGYT". Quiz (PSY 302) Condon, M. E., HollisSawyer L. A. ve Thornton G. C. (2002). Exercises in Psychological Testing. Boston: Allyn & Bacon (Pearson Education Edition).
3 Norm Oluşturma ve Yorumlama "Bireysel Genel Yetenek Testi- BGYT" Condon, M. E., HollisSawyer L. A. ve Thornton G. C. (2002). Exercises in Psychological Testing. Boston: Allyn & Bacon (Pearson Education Edition).
4 Norm Oluşturma ve Yorumlama "Bireysel Genel Yetenek Testi- BGYT" Condon, M. E., HollisSawyer L. A. ve Thornton G. C. (2002). Exercises in Psychological Testing. Boston: Allyn & Bacon (Pearson Education Edition)
5 Madde Analizi "Psikoloji Başarı Testi-PBT" Condon, M. E., HollisSawyer L. A. ve Thornton G. C. (2002). Exercises in Psychological Testing. Boston: Allyn & Bacon (Pearson Education Edition).
6 Madde Analizi "Psikoloji Başarı Testi-PBT" Condon, M. E., HollisSawyer L. A. ve Thornton G. C. (2002). Exercises in Psychological Testing. Boston: Allyn & Bacon (Pearson Education Edition).
7 Madde Analizi "Psikoloji Başarı Testi-PBT" Condon, M. E., HollisSawyer L. A. ve Thornton G. C. (2002). Exercises in Psychological Testing. Boston: Allyn & Bacon (Pearson Education Edition).
8 Ara Sınav
9 İç Tutarlılık & Faktör Analizi "Likert Ölçeği" Condon, M. E., HollisSawyer L. A. ve Thornton G. C. (2002). Exercises in Psychological Testing. Boston: Allyn & Bacon (Pearson Education Edition).
10 İç Tutarlılık & Faktör Analizi "Likert Ölçeği" Condon, M. E., HollisSawyer L. A. ve Thornton G. C. (2002). Exercises in Psychological Testing. Boston: Allyn & Bacon (Pearson Education Edition).
11 İç Tutarlılık & Faktör Analizi "Likert Ölçeği" Condon, M. E., HollisSawyer L. A. ve Thornton G. C. (2002). Exercises in Psychological Testing. Boston: Allyn & Bacon (Pearson Education Edition).
12 İç Tutarlılık & Faktör Analizi "Likert Ölçeği" Condon, M. E., HollisSawyer L. A. ve Thornton G. C. (2002). Exercises in Psychological Testing. Boston: Allyn & Bacon (Pearson Education Edition).
13 Sunum
14 Sunum
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve power point sunumları
Önerilen Okumalar/Materyaller Condon, M. E., HollisSawyer L. A. ve Thornton G. C. (2002). Exercises in Psychological Testing. Boston: Allyn & Bacon (Pearson Education Edition).

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
5
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
25
Proje
2
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
7
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
2
10
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
15
Final Sınavı
1
20
    Toplam
168

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Psikoloji alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek X
2 Bilimsel düşünce anlayışına, eleştirel düşünme becerilerine sahip olabilmek, insan davranışı, zihin ve deneyimleri konusunda ilgi ve merak geliştirebilmek, edinilen bilgileri değerlendirip, süzgeçten geçirebilmek X
3 Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanabilmek X
4 Psikolojiye katkıda bulunabilecek diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak X
5 Psikoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak X
6 Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak konumlanışını, davranışsal ve zihinsel süreçleri tarihsel bir perspektifle nasıl ele aldığı ve hangi yöntemlerle incelediği bilgisine sahip olmak X
7 Temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını ayırt edebilmek, karşılaştırma yapabilmek, benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını ifade edebilmek X
8 Nicel ve nitel veriye dayalı psikoloji bilgilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilecek şekilde etkin anlatım ve dil becerileriyle ifade edebilmek X
9 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal olay ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olmak ve bu konudaki duyarlık ve farkındalıklarının aynı zamanda, psikoloji bilgisine, sorusuna ve araştırmalarına da eşlik edebilmesini sağlamak X
10 Psikoloji alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri endüstri alanında etkin ve verimli bir şekilde kullanabilmek, sorunlara çözüm üretebilmek ve endüstriyel gelişime katkı sağlayabilmek X
11 Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli teknik ve araçgereç bilgisine sahip olmak X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010