psikoloji.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Adli Psikolojiye Giriş ve Hukuk Sisteminin Gözden Geçirilmesi | Bartol, C.R., & Bartol, A.M. (2012). Introduction to Forensic Psychology Research and Application (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. (Selected sections: Chapter 1) |
2 | Çocuk Mahkemeleri ile Çalışma I | Bartol, C.R., & Bartol, A.M. (2012). Introduction to Forensic Psychology Research and Application (3rd ed.). Thousand Oaks,CA : Sage. (Selected sections: Chapter 5) |
3 | Çocuk Mahkemeleri ile Çalışma II | Bartol, C.R., & Bartol, A.M. (2012). Introduction to Forensic Psychology Research and Application (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. (Selected sections: Chapter 6) |
4 | Suç Davranışının Gelişimi | Bartol, C.R., & Bartol, A.M. (2012). Introduction to Forensic Psychology Research and Application (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. (Selected sections: Chapter 7) |
5 | Ceza Mahkemeleri ile Çalışma | Bartol, C.R., & Bartol, A.M. (2012). Introduction to Forensic Psychology Research and Application (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. (Selected sections: Chapter 6) |
6 | Suç Mağdurları | Bartol, C.R., & Bartol, A.M. (2012). Introduction to Forensic Psychology Research and Application (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.. (Selected sections: Chapter 10) |
7 | Ara Sınav | |
8 | Aile Mahkemeleri ile Çalışma I | Bartol, C.R., & Bartol, A.M. (2012). Introduction to Forensic Psychology Research and Application (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. (Selected sections: Chapter 6) |
9 | Aile Mahkemeleri ile Çalışma II | Bartol, C.R., & Bartol, A.M. (2012). Introduction to Forensic Psychology Research and Application (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. (Selected sections: Chapter 9) |
10 | Aile İçi Şiddet, İstismar ve Mağduriyet | Bartol, C.R., & Bartol, A.M. (2012). Introduction to Forensic Psychology Research and Application (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.. (Selected sections: Chapter 10) |
11 | Şiddetin Psikolojisi | Bartol, C.R., & Bartol, A.M. (2012). Introduction to Forensic Psychology Research and Application (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. (Selected sections: Chapter 11) |
12 | Cinsel Saldırının Psikolojisi | Bartol, C.R., & Bartol, A.M. (2012). Introduction to Forensic Psychology Research and Application (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. (Selected sections: Chapter 12) |
13 | Yetişkinler, Çocuk ve Gençler için Düzeltici Mekanizmalar | Bartol, C.R., & Bartol, A.M. (2012). Introduction to Forensic Psychology Research and Application (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. (Selected sections: Chapter 13) |
14 | Polis Psikolojisi | Bartol, C.R., & Bartol, A.M. (2012). Introduction to Forensic Psychology Research and Application (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. (Selected sections: Chapter 2 and 3) |
15 | Final Sınavı | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, ders sorumlusu tarafından sağlanan güncel okumalar ve power point sunumları. Ayrıca; Bartol, C.R., & Bartol, A.M. (2008) (Eds.). Current Perspectives in Forensic Psychology and Criminal Behavior. Thousand Oaks, CA: Sage. Fulero, S. M., & Wrightsman, L.S., (2009). Forensic Psychology (3rd ed.). Wadsworth: Thomson Learning Inc. Canter, D. (2011). Suç Psikolojisi. Ankara: İmge Kitabevi. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Bilimsel araştırma makalelerinin yayınlandığı prestijli dergilerin tümü. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 50 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | 1 | 30 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 140 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Psikoloji alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek | X | ||||
2 | Bilimsel düşünce anlayışına, eleştirel düşünme becerilerine sahip olabilmek, insan davranışı, zihin ve deneyimleri konusunda ilgi ve merak geliştirebilmek, edinilen bilgileri değerlendirip, süzgeçten geçirebilmek | X | ||||
3 | Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanabilmek | X | ||||
4 | Psikolojiye katkıda bulunabilecek diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak | X | ||||
5 | Psikoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | ||||
6 | Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak konumlanışını, davranışsal ve zihinsel süreçleri tarihsel bir perspektifle nasıl ele aldığı ve hangi yöntemlerle incelediği bilgisine sahip olmak | X | ||||
7 | Temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını ayırt edebilmek, karşılaştırma yapabilmek, benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını ifade edebilmek | X | ||||
8 | Nicel ve nitel veriye dayalı psikoloji bilgilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilecek şekilde etkin anlatım ve dil becerileriyle ifade edebilmek | X | ||||
9 | Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal olay ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olmak ve bu konudaki duyarlık ve farkındalıklarının aynı zamanda, psikoloji bilgisine, sorusuna ve araştırmalarına da eşlik edebilmesini sağlamak | X | ||||
10 | Psikoloji alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri endüstri alanında etkin ve verimli bir şekilde kullanabilmek, sorunlara çözüm üretebilmek ve endüstriyel gelişime katkı sağlayabilmek | X | ||||
11 | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli teknik ve araçgereç bilgisine sahip olmak | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest