11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


psikoloji.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Adli psikoloji alanını ve psikolojinin hukuki sistem içerisindeki spesifik uygulama alanlarını tanımlayacaktır
  • Adli psikologların farklı hukuki konum ve bağlamlardaki rol ve sorumluluklarını kavrayacaktır
  • Suçu açıklayabilecek teoriler, sosyal ve gelişimsel sebepleri içerecek şekilde, suç davranışını ve çocuklarda suça sürüklenmeyi tanımlayacaktır.
  • Şiddet davranışının nedenlerini tartışacaktır.
  • Sevgili/eş tecavüzü, pedofili ve ergenlerde cinsel suçları kapsayacak şekilde, cinsel istismar hakkında bilgi sahibi olacaktır.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Adli Psikolojiye Giriş ve Hukuk Sisteminin Gözden Geçirilmesi Bartol, C.R., & Bartol, A.M. (2012). Introduction to Forensic Psychology Research and Application (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. (Selected sections: Chapter 1)
2 Çocuk Mahkemeleri ile Çalışma I Bartol, C.R., & Bartol, A.M. (2012). Introduction to Forensic Psychology Research and Application (3rd ed.). Thousand Oaks,CA : Sage. (Selected sections: Chapter 5)
3 Çocuk Mahkemeleri ile Çalışma II Bartol, C.R., & Bartol, A.M. (2012). Introduction to Forensic Psychology Research and Application (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. (Selected sections: Chapter 6)
4 Suç Davranışının Gelişimi Bartol, C.R., & Bartol, A.M. (2012). Introduction to Forensic Psychology Research and Application (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. (Selected sections: Chapter 7)
5 Ceza Mahkemeleri ile Çalışma Bartol, C.R., & Bartol, A.M. (2012). Introduction to Forensic Psychology Research and Application (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. (Selected sections: Chapter 6)
6 Suç Mağdurları Bartol, C.R., & Bartol, A.M. (2012). Introduction to Forensic Psychology Research and Application (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.. (Selected sections: Chapter 10)
7 Ara Sınav
8 Aile Mahkemeleri ile Çalışma I Bartol, C.R., & Bartol, A.M. (2012). Introduction to Forensic Psychology Research and Application (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. (Selected sections: Chapter 6)
9 Aile Mahkemeleri ile Çalışma II Bartol, C.R., & Bartol, A.M. (2012). Introduction to Forensic Psychology Research and Application (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. (Selected sections: Chapter 9)
10 Aile İçi Şiddet, İstismar ve Mağduriyet Bartol, C.R., & Bartol, A.M. (2012). Introduction to Forensic Psychology Research and Application (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.. (Selected sections: Chapter 10)
11 Şiddetin Psikolojisi Bartol, C.R., & Bartol, A.M. (2012). Introduction to Forensic Psychology Research and Application (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. (Selected sections: Chapter 11)
12 Cinsel Saldırının Psikolojisi Bartol, C.R., & Bartol, A.M. (2012). Introduction to Forensic Psychology Research and Application (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. (Selected sections: Chapter 12)
13 Yetişkinler, Çocuk ve Gençler için Düzeltici Mekanizmalar Bartol, C.R., & Bartol, A.M. (2012). Introduction to Forensic Psychology Research and Application (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. (Selected sections: Chapter 13)
14 Polis Psikolojisi Bartol, C.R., & Bartol, A.M. (2012). Introduction to Forensic Psychology Research and Application (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. (Selected sections: Chapter 2 and 3)
15 Final Sınavı
16 Dönemin Gözden Geçirilmesi
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, ders sorumlusu tarafından sağlanan güncel okumalar ve power point sunumları. Ayrıca; Bartol, C.R., & Bartol, A.M. (2008) (Eds.). Current Perspectives in Forensic Psychology and Criminal Behavior. Thousand Oaks, CA: Sage. Fulero, S. M., & Wrightsman, L.S., (2009). Forensic Psychology (3rd ed.). Wadsworth: Thomson Learning Inc. Canter, D. (2011). Suç Psikolojisi. Ankara: İmge Kitabevi.
Önerilen Okumalar/Materyaller Bilimsel araştırma makalelerinin yayınlandığı prestijli dergilerin tümü.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
50
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
20
Final Sınavı
    Toplam
140

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Psikoloji alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek X
2 Bilimsel düşünce anlayışına, eleştirel düşünme becerilerine sahip olabilmek, insan davranışı, zihin ve deneyimleri konusunda ilgi ve merak geliştirebilmek, edinilen bilgileri değerlendirip, süzgeçten geçirebilmek X
3 Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanabilmek X
4 Psikolojiye katkıda bulunabilecek diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak X
5 Psikoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak X
6 Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak konumlanışını, davranışsal ve zihinsel süreçleri tarihsel bir perspektifle nasıl ele aldığı ve hangi yöntemlerle incelediği bilgisine sahip olmak X
7 Temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını ayırt edebilmek, karşılaştırma yapabilmek, benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını ifade edebilmek X
8 Nicel ve nitel veriye dayalı psikoloji bilgilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilecek şekilde etkin anlatım ve dil becerileriyle ifade edebilmek X
9 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal olay ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olmak ve bu konudaki duyarlık ve farkındalıklarının aynı zamanda, psikoloji bilgisine, sorusuna ve araştırmalarına da eşlik edebilmesini sağlamak X
10 Psikoloji alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri endüstri alanında etkin ve verimli bir şekilde kullanabilmek, sorunlara çözüm üretebilmek ve endüstriyel gelişime katkı sağlayabilmek X
11 Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli teknik ve araçgereç bilgisine sahip olmak X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010