11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


psikoloji.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İnsan davranışı ve ürünleri hakkında evrimsel bir açıklama biçimine sahip olacaklardır.
  • İnsan davranışını anlamamızda evrimsel psikolojinin ne şekillerde yardımcı olabileceğine dair örnekler verebilecektir.
  • Adaptasyonist bir bakış açısının insan psikolojisinin anlaşılmasına nasıl katkılarda bulunabildiğini betimleyebilecektir.
  • Karşılaştırmalı metodolojinin önemini tartışabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Evrimsel Psikolojiyi Doğuran Bilimsel Hareketler Buss, D. M. ( 2012). Evolutionary Psychology: New Science of the Mind, International Edition. New York: Pearson.
2 Evrimsel Psikoloji Buss, D. M. ( 2012). Evolutionary Psychology: New Science of the Mind, International Edition. New York: Pearson.
3 Doğanın Saldırgan Güçleriyle Mücadele: Yaşamkalım Buss, D. M. ( 2012). Evolutionary Psychology: New Science of the Mind, International Edition. New York: Pearson.
4 Kadınların Uzun Süreli Çiftleşme Stratejileri Buss, D. M. ( 2012). Evolutionary Psychology: New Science of the Mind, International Edition. New York: Pearson.
5 Erkeklerin Uzun Süreli Çiftleşme Stratejileri Buss, D. M. ( 2012). Evolutionary Psychology: New Science of the Mind, International Edition. New York: Pearson.
6 Ara Sınav I Buss, D. M. ( 2012). Evolutionary Psychology: New Science of the Mind, International Edition. New York: Pearson.
7 Kısa Süreli Seksüel Stratejiler Buss, D. M. ( 2012). Evolutionary Psychology: New Science of the Mind, International Edition. New York: Pearson.
8 Ebeveynlik Problemleri Buss, D. M. ( 2012). Evolutionary Psychology: New Science of the Mind, International Edition. New York: Pearson.
9 Akrabalık Problemleri Buss, D. M. ( 2012). Evolutionary Psychology: New Science of the Mind, International Edition. New York: Pearson.
10 İşbirlikçi İttifak Buss, D. M. ( 2012). Evolutionary Psychology: New Science of the Mind, International Edition. New York: Pearson.
11 Saldırganlık ve Mücadele Buss, D. M. ( 2012). Evolutionary Psychology: New Science of the Mind, International Edition. New York: Pearson.
12 Ara Sınav II Buss, D. M. ( 2012). Evolutionary Psychology: New Science of the Mind, International Edition. New York: Pearson.
13 Cinsiyetler Arası Anlaşmazlık Buss, D. M. ( 2012). Evolutionary Psychology: New Science of the Mind, International Edition. New York: Pearson.
14 Statü, Prestij ve Sosyal Baskınlık Buss, D. M. ( 2012). Evolutionary Psychology: New Science of the Mind, International Edition. New York: Pearson.
15 Birleşmiş Evrimsel Psikolojiye Doğru Buss, D. M. ( 2012). Evolutionary Psychology: New Science of the Mind, International Edition. New York: Pearson.
16 Final Buss, D. M. ( 2012). Evolutionary Psychology: New Science of the Mind, International Edition. New York: Pearson.
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, ders sorumlusu tarafından sağlanan güncel okumalar ve power point sunumları.
Önerilen Okumalar/Materyaller Pinker, Steven (2002). The Blank Slate: The Modern Denial of Human Nature. New York: VikingJournal of Human Evolution and Behavior Journal of Human Nature.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
50
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
50
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
20
Final Sınavı
1
20
    Toplam
140

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Psikoloji alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek X
2 Bilimsel düşünce anlayışına, eleştirel düşünme becerilerine sahip olabilmek, insan davranışı, zihin ve deneyimleri konusunda ilgi ve merak geliştirebilmek, edinilen bilgileri değerlendirip, süzgeçten geçirebilmek X
3 Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanabilmek X
4 Psikolojiye katkıda bulunabilecek diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak X
5 Psikoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak X
6 Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak konumlanışını, davranışsal ve zihinsel süreçleri tarihsel bir perspektifle nasıl ele aldığı ve hangi yöntemlerle incelediği bilgisine sahip olmak X
7 Temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını ayırt edebilmek, karşılaştırma yapabilmek, benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını ifade edebilmek X
8 Nicel ve nitel veriye dayalı psikoloji bilgilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilecek şekilde etkin anlatım ve dil becerileriyle ifade edebilmek X
9 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal olay ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olmak ve bu konudaki duyarlık ve farkındalıklarının aynı zamanda, psikoloji bilgisine, sorusuna ve araştırmalarına da eşlik edebilmesini sağlamak X
10 Psikoloji alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri endüstri alanında etkin ve verimli bir şekilde kullanabilmek, sorunlara çözüm üretebilmek ve endüstriyel gelişime katkı sağlayabilmek X
11 Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli teknik ve araçgereç bilgisine sahip olmak X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010