psikoloji.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapCanlandırma | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Yardım psikolojisine giriş | Poorman , Introduction, 123 |
2 | Yardım etmede kullanılan mikrobecerilerGeribildirim | Poorman, Chapter 1, Microskills of HelpingChapter 2 Feedback, 2561 |
3 | İçeriği yeniden belirlemeDuyguları yansıtma | Poorman , Chapter 3, Restating Content Chapter 4, Reflecting Feelings, 7288 |
4 | Soru sormaRol yapma egzersizleri | Poorman, Chapter 5, Asking Questions, 88101 |
5 | Harekete geçmeye hazırlanma | Poorman, Chapter 6 Preparing for Action, 103113 |
6 | İleri yardımcı olma becerileri | Poorman, Chapter 7, Advanced Helping Skills, 114137 |
7 | İleri yardımcı olma becerileri | Poorman, Chapter 7, Advanced Helping Skills, 114137 |
8 | Midterm | Midterm |
9 | Danışan merkezli teorilerDavranışçı teoriler | Poorman, Chapter 8, PersonCentred Theory of Helping, Chapter 9, Behavioural Theories of Helping, 139153 |
10 | Bilişsel davranışçı teorilerPsikodinamik teorile | Poorman, Chapter 10, CognitiveBehavioural Theories of Helping, Chapter 11, Psychodynamic Theories of Helping, 171182 |
11 | Aile sistem yaklaşımıSosyokültürel yaklaşımlar | Poorman, Chapter, 12, FamilySystem Theory of Helping, Chapter 13, SocioCultural Theories of Helping, 204237 |
12 | Feminist teorilerKriz görüşmeleri | Poorman, Chapter 14, Feminist Theories of Helping, Chapter 15, Crisis Intervention and Suicide Prevention, 240279 |
13 | Terapinin ortamı | Reiter, Chapter 15, Office Based Therapy, Chapter, 16 Home Based Therapy, Chapter 17, Therapeutic Interviewing in Alternative Settings, 325357 |
14 | İlk görüşme uygulamaları | |
15 | İlk görüşme uygulamaları | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Paula B. Poorman (2003). Microskills and Theoretical Foundation for Professional Helpers. Allyn and Bacon, USA. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Power point sunumlar/Power point presentations Michael D. Reiter (2008). Therapeutic Interviewing. Essential Skills and Contexts of Counseling. Allyn and Bacon, USA. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 140 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Psikoloji alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek | X | ||||
2 | Bilimsel düşünce anlayışına, eleştirel düşünme becerilerine sahip olabilmek, insan davranışı, zihin ve deneyimleri konusunda ilgi ve merak geliştirebilmek, edinilen bilgileri değerlendirip, süzgeçten geçirebilmek | X | ||||
3 | Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanabilmek | X | ||||
4 | Psikolojiye katkıda bulunabilecek diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak | X | ||||
5 | Psikoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | ||||
6 | Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak konumlanışını, davranışsal ve zihinsel süreçleri tarihsel bir perspektifle nasıl ele aldığı ve hangi yöntemlerle incelediği bilgisine sahip olmak | X | ||||
7 | Temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını ayırt edebilmek, karşılaştırma yapabilmek, benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını ifade edebilmek | X | ||||
8 | Nicel ve nitel veriye dayalı psikoloji bilgilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilecek şekilde etkin anlatım ve dil becerileriyle ifade edebilmek | X | ||||
9 | Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal olay ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olmak ve bu konudaki duyarlık ve farkındalıklarının aynı zamanda, psikoloji bilgisine, sorusuna ve araştırmalarına da eşlik edebilmesini sağlamak | X | ||||
10 | Psikoloji alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri endüstri alanında etkin ve verimli bir şekilde kullanabilmek, sorunlara çözüm üretebilmek ve endüstriyel gelişime katkı sağlayabilmek | X | ||||
11 | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli teknik ve araçgereç bilgisine sahip olmak | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest