11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


psikoloji.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kişilik kuramlarının tarihsel gelişim süreçlerini ve dönüm noktalarını açıklayabilmek.
  • Kişiliği anlamaya ve açıklamaya yönelik geliştirilmiş temel kuramları özetleyebilmek.
  • Farklı kuramları birbirleriyle karşılaştırabilmek.
  • Farklı kuramları ortaya çıktıkları tarihsel bağlamı ve sosyal ve kültürel etkileri göz önüne alarak kritik olarak değerlendirebilmek.
  • İnsan gelişimini farklı kuramlar üzerinden açıklayabilmek.
  • Psikopatolojinin etiyolojisini farklı kuramlar üzerinden tartışabilmek.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kişilik Kuramlarına Giriş Chapter 1. Introduction to Personality Theory
2 Psikanalitik Perspektif I, Freud: Klasik Psikanaliz Chapter 2. The Psychoanalytical Perspective I, Freud: Classical Psychoanalysis
3 Psikanalitik Perspektif II, Jung: Analitik Psikoloji Chapter 3. The Psychoanalytical Perspective II, Jung: Analytical Psychology
4 Psikanalitik –Sosyal Perspektif I, Adler: Bireysel Psikoloji Chapter 4. The PsychoanalyticSocial Perspective I, Adler: Individual Psychology
5 Psikanalitik –Sosyal Perspektif II, Eriskon: Psikososyal gelişim Chapter 5. The PsychoanalyticSocial Perspective II, Erikson: Psychosocial Development
6 Psikanalitik –Sosyal Perspektif III, Horney: Kişilerarası Psikanalitik Teori Chapter 6. The PsychoanalyticSocial Perspective III, Horney: Interpersonal Psychoanalytic Theory
7 Trait Yaklaşımı, Allport Chapter 7. The Trait Perspective, Allport
8 Cattel: 16 Faktör ve Big Five Chapter 8. Cattel: 16 Factors and the Big Five
9 Öğrenme Bakış Açısı, Skinner ve Staats Chapter 10. The Learning Perspective, Skinner and Staats
10 Dollard and Miller: Psikanalitik Öğrenme Teorileri Chapter 11. Dollard and Miller: Psychoanalytic Learning Theory
11 Bilişsel Sosyal Öğrenme Perspektifi, Mischel ve Bandura Chapter 12. The Cognitive Social Learning Perspective, Mischel and Bandura
12 Kelly: Bireysel İnşa Teorisi Chapter 13. Kelly: Personal Construct Theory
13 İnsancıl Perspektif, Rogers: Birey Merkezli Teori Chapter 14. The Humanistic Perspective Rogers: Person Centered Theory
14 Maslow: İhtiyaçlar Hiyerarşisi Teorisi Chapter 15. Maslow: Need Hierarchy Theory
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Theories of Personality. Understanding Persons, Fifth Edition. Susan Cloninger. Pearson Prentice Hall Copyright: 2008
Önerilen Okumalar/Materyaller Power point sunumlar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
60
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
15
Final Sınavı
1
29
    Toplam
123

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Psikoloji alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek X
2 Bilimsel düşünce anlayışına, eleştirel düşünme becerilerine sahip olabilmek, insan davranışı, zihin ve deneyimleri konusunda ilgi ve merak geliştirebilmek, edinilen bilgileri değerlendirip, süzgeçten geçirebilmek X
3 Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanabilmek X
4 Psikolojiye katkıda bulunabilecek diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak X
5 Psikoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak X
6 Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak konumlanışını, davranışsal ve zihinsel süreçleri tarihsel bir perspektifle nasıl ele aldığı ve hangi yöntemlerle incelediği bilgisine sahip olmak X
7 Temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını ayırt edebilmek, karşılaştırma yapabilmek, benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını ifade edebilmek X
8 Nicel ve nitel veriye dayalı psikoloji bilgilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilecek şekilde etkin anlatım ve dil becerileriyle ifade edebilmek X
9 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal olay ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olmak ve bu konudaki duyarlık ve farkındalıklarının aynı zamanda, psikoloji bilgisine, sorusuna ve araştırmalarına da eşlik edebilmesini sağlamak X
10 Psikoloji alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri endüstri alanında etkin ve verimli bir şekilde kullanabilmek, sorunlara çözüm üretebilmek ve endüstriyel gelişime katkı sağlayabilmek X
11 Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli teknik ve araçgereç bilgisine sahip olmak X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010