11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


psikoloji.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Normal dışı davranışı bilimsel ve klinik bakış açılarından tanımlayabilmek.
  • Anormal davranış tanımını tartışabilmek.
  • Normal dışı davranışı farklı teorilerin bakış açılarıyla açıklayabilmek.
  • Anormal davranışın olası nedenlerini tartışabilmek.
  • Farklı anormal davranışların değerlendirilmesi, tanı konması ve tedavisini açıklayabilmek.
  • ICD ve DSM gibi sınıflandırma sistemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilmek.
  • Sosyal kültürel perspektiflerin ve önleme stratejilerinin önemini tanıyabilmek.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Anormal Davranışlar Psikolojisi Oltmanns & Emery, Chapter 1: Examples and Definitions of Abnormal Behavior
2 Anormal Davranışlar Psikolojisinde Nedensel Faktörler Oltmanns & Emery, Chapter 2: Causes of Abnormal Behavior
3 Akıl Hastalıklarının Tedavisi Oltmanns & Emery, Chapter 3: Treatment of Psychological Disorders
4 Anormal Davranışların Sınıflandırılması ve Değerlendirilmesi Oltmanns & Emery, Chapter 4: Classification and Assessment of Abnormal Behavior
5 Duygu Durum Bozuklukları ve İntihar Oltmanns & Emery, Chapter 5: Mood Disorders and Suicide
6 Ara Sınav I
7 Kaygı Bozuklukları Oltmanns & Emery, Chapter 6: Anxiety Disorders
8 Akut ve Travma Sonrası Stres Bozukluğu Disosiyatif Bozukluk ve Somataform Bozukluklar Oltmanns & Emery, Chapter 7: Acute and Posttraumatic Stress Disorders, Dissociative Disorders, and Somatoform Disorders
9 Stres ve Fiziksel Sağlık Oltmanns & Emery, Chapter 8: Stress and Physical Health
10 Kişilik Bozuklukları Oltmanns & Emery, Chapter 9: Personality Disorders
11 Yeme Bozuklukları Oltmanns & Emery, Chapter 10: Eating Disorders
12 Ara Sınav II
13 Madde Kullanma Bozuklukları Oltmanns & Emery, Chapter 11: Substance Use Disorders
14 Cinsel Disfonksiyonlar ve Cinsel Kimlik Bozuklukları Oltmanns & Emery, Chapter 12: Sexual and Gender Identity Disorders
15 Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozukluklar Oltmanns & Emery, Chapter 13: Schizophrenic Disorders
16 Bunama, Deliryum, ve Amnestik Bozukluklar Oltmanns & Emery, Chapter 14: Dementia, Delirium, and Amnestic Disorders
Ders Kitabı Main resource: Oltmanns & Emery, Abnormal Psychology (6th edition, 2010)
Önerilen Okumalar/Materyaller Power point sunumları, İnternet veritabanları (EbscoHOST, ScienceDirect, Türk Psikiyatri Dizini, vb.)

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
9
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
50
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
11
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
9
1
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
14
Final Sınavı
1
14
    Toplam
115

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Psikoloji alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek X
2 Bilimsel düşünce anlayışına, eleştirel düşünme becerilerine sahip olabilmek, insan davranışı, zihin ve deneyimleri konusunda ilgi ve merak geliştirebilmek, edinilen bilgileri değerlendirip, süzgeçten geçirebilmek X
3 Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanabilmek X
4 Psikolojiye katkıda bulunabilecek diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak X
5 Psikoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak X
6 Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak konumlanışını, davranışsal ve zihinsel süreçleri tarihsel bir perspektifle nasıl ele aldığı ve hangi yöntemlerle incelediği bilgisine sahip olmak X
7 Temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını ayırt edebilmek, karşılaştırma yapabilmek, benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını ifade edebilmek X
8 Nicel ve nitel veriye dayalı psikoloji bilgilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilecek şekilde etkin anlatım ve dil becerileriyle ifade edebilmek X
9 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal olay ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olmak ve bu konudaki duyarlık ve farkındalıklarının aynı zamanda, psikoloji bilgisine, sorusuna ve araştırmalarına da eşlik edebilmesini sağlamak X
10 Psikoloji alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri endüstri alanında etkin ve verimli bir şekilde kullanabilmek, sorunlara çözüm üretebilmek ve endüstriyel gelişime katkı sağlayabilmek X
11 Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli teknik ve araçgereç bilgisine sahip olmak X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010