11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


psikoloji.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Duyu ve algı kavramlarını ayırt etmek ve duyu-algı çalışmalarında kullanılan yukarıdan-aşağıya ile aşağıdan-yukarıya yaklaşımlarının farklılıklarını tartışmak.
  • Psikofizik, mutlak eşik ve fark eşiği arasındaki ilişkiyi açıklamak.
  • Duyu ve algı çalışmalarına iliişkin sabit uyaranlar, limit metodu ve sinyal belirleme kuramını karşılaştırmak, farklılıkları üzerinde durmak.
  • Algısal süreçlerde seçici dikkatin rolünü tartışmak ve insanların birden fazla uyarana yönelme becerisi ve bu becerinin sınırlılıklarını tanımlamak.
  • Kısıtlı bir çevrenin olumlu ve olumsuz etkilerini tartışmak ve hangi faktörlerin böyle bir çevrenin etkilerinde aracı olduğu üzerinde durmak.
  • Göz organının bölümlerini incelemek, bu bölümlerin görsel uyaranları işlemedeki bireysel rollerini ve ışığın görsel algı sisteminden beyine kadar geçtiği süreçleri ele almak.
  • Alıcı alanların rollerini, bu alanların ne olduğu ve nerede bulunduğunu ve görsel algıda göz hareketlerini açıklamak.
  • Rengin fiziksel ve psikolojik özelliklerinin birbiriyle ilişkisini incelemek ve renk körlüğü bağlamında üç renk ve karşıt süreçler kuramını karşılaştırmak.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Duyum ve algıya yönelik teorik yaklaşımlar Matlin, M. W. & Foley, H. J. (1997). Sensation and Perception. Allyn and Bacon.
2 Algı çalışmalarında kullanılan araştırma yöntemleri Matlin, M. W. & Foley, H. J. (1997). Sensation and Perception. Allyn and Bacon.
3 Görsel sistem Matlin, M. W. & Foley, H. J. (1997). Sensation and Perception. Allyn and Bacon.
4 Temel görsel fonksiyonlar Matlin, M. W. & Foley, H. J. (1997). Sensation and Perception. Allyn and Bacon.
5 Görsel örüntü algısı Matlin, M. W. & Foley, H. J. (1997). Sensation and Perception. Allyn and Bacon.
6 Görsel örüntü algısı (devamı) Matlin, M. W. & Foley, H. J. (1997). Sensation and Perception. Allyn and Bacon.
7 Ara sınav 1
8 Mesafe ve boyut algısı Matlin, M. W. & Foley, H. J. (1997). Sensation and Perception. Allyn and Bacon.
9 Mesafe ve boyut algısı (devamı) Matlin, M. W. & Foley, H. J. (1997). Sensation and Perception. Allyn and Bacon.
10 Renk algısı Matlin, M. W. & Foley, H. J. (1997). Sensation and Perception. Allyn and Bacon.
11 Renk algısı (devamı) Matlin, M. W. & Foley, H. J. (1997). Sensation and Perception. Allyn and Bacon.
12 Ara sınav 2
13 Hareket algısı Matlin, M. W. & Foley, H. J. (1997). Sensation and Perception. Allyn and Bacon.
14 Diğer duyular Matlin, M. W. & Foley, H. J. (1997). Sensation and Perception. Allyn and Bacon.
15 Final sınavı
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Ders notları
Önerilen Okumalar/Materyaller Slaytlar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
40
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
15
Final Sınavı
1
15
    Toplam
170

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Psikoloji alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek X
2 Bilimsel düşünce anlayışına, eleştirel düşünme becerilerine sahip olabilmek, insan davranışı, zihin ve deneyimleri konusunda ilgi ve merak geliştirebilmek, edinilen bilgileri değerlendirip, süzgeçten geçirebilmek X
3 Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanabilmek X
4 Psikolojiye katkıda bulunabilecek diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak X
5 Psikoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak X
6 Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak konumlanışını, davranışsal ve zihinsel süreçleri tarihsel bir perspektifle nasıl ele aldığı ve hangi yöntemlerle incelediği bilgisine sahip olmak X
7 Temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını ayırt edebilmek, karşılaştırma yapabilmek, benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını ifade edebilmek X
8 Nicel ve nitel veriye dayalı psikoloji bilgilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilecek şekilde etkin anlatım ve dil becerileriyle ifade edebilmek X
9 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal olay ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olmak ve bu konudaki duyarlık ve farkındalıklarının aynı zamanda, psikoloji bilgisine, sorusuna ve araştırmalarına da eşlik edebilmesini sağlamak X
10 Psikoloji alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri endüstri alanında etkin ve verimli bir şekilde kullanabilmek, sorunlara çözüm üretebilmek ve endüstriyel gelişime katkı sağlayabilmek X
11 Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli teknik ve araçgereç bilgisine sahip olmak X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010