11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


psikoloji.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bir uzmanlık alanı olarak danışmanlığın kapsam ve bağlamına ilişkin temel kavramları bilir.
  • Psikolojik danışmanlıkta geçerli olan temel yaklaşımlara yöneltilen temel eleştirileri bilir.
  • Danışmanlıkta “kişisel süreçlerin” rolünü açıklayabilir.
  • Kendini araştırma davranışlarını sergilemeye başlar.
  • Kendi kişisel gelişimini açık bir şekilde ifade edebilir.
  • Psikolojik danışmanlık sürecinin temel aşamalarını bilir.
  • Bu süreçte kullanılan becerileri bilir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Psikolojik danışma süreçlerine giriş H. Hackney & S. Cormier. Professional Counselor: A Process Guide to Helping. (Allyn & Bacon, 2000) 122
2 Danışmanlık ve dil H. Hackney & S. Cormier. Professional Counselor: A Process Guide to Helping. (Allyn & Bacon, 2000) 2340
3 Danışmanlıkta süreçler ve beceriler H. Hackney & S. Cormier. Professional Counselor: A Process Guide to Helping. (Allyn & Bacon) 4163
4 Dayanışma H. Hackney & S. Cormier. Professional Counselor: A Process Guide to Helping. (Allyn & Bacon) 6595
5 Problemleri değerlendirme H. Hackney & S. Cormier. Professional Counselor: A Process Guide to Helping. (Allyn & Bacon) 97123
6 Amaçları tanımlama ve açıklama H. Hackney & S. Cormier. Professional Counselor: A Process Guide to Helping. (Allyn & Bacon) 125148
7 Ara sınav 1
8 Stratejileri belirleme ve müdahale yolunu seçme H. Hackney & S. Cormier. Professional Counselor: A Process Guide to Helping. (Allyn & Bacon) 149171
9 Duyuşsal müdahaleler H. Hackney & S. Cormier. Professional Counselor: A Process Guide to Helping. (Allyn & Bacon) 173204
10 Bilişsel müdahaleler H. Hackney & S. Cormier. Professional Counselor: A Process Guide to Helping. (Allyn & Bacon) 205239
11 Davranışsal müdahaleler H. Hackney & S. Cormier. Professional Counselor: A Process Guide to Helping. (Allyn & Bacon) 241284
12 Sistematik müdahaleler
13 Tedaviyi sonlandırma ve takip H. Hackney & S. Cormier. Professional Counselor: A Process Guide to Helping. (Allyn & Bacon) 285316
14 Derse dair genel değerlendirme H. Hackney & S. Cormier. Professional Counselor: A Process Guide to Helping. (Allyn & Bacon) 317335
15 Final
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, ders sorumlusu tarafından sağlanan güncel okumalar ve power point sunumları
Önerilen Okumalar/Materyaller Bilimsel araştırma makalelerinin yayınlandığı prestijli dergilerin tümü.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
50
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
50
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
25
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
35
    Toplam
140

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Psikoloji alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek X
2 Bilimsel düşünce anlayışına, eleştirel düşünme becerilerine sahip olabilmek, insan davranışı, zihin ve deneyimleri konusunda ilgi ve merak geliştirebilmek, edinilen bilgileri değerlendirip, süzgeçten geçirebilmek X
3 Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanabilmek X
4 Psikolojiye katkıda bulunabilecek diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak X
5 Psikoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak X
6 Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak konumlanışını, davranışsal ve zihinsel süreçleri tarihsel bir perspektifle nasıl ele aldığı ve hangi yöntemlerle incelediği bilgisine sahip olmak X
7 Temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını ayırt edebilmek, karşılaştırma yapabilmek, benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını ifade edebilmek X
8 Nicel ve nitel veriye dayalı psikoloji bilgilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilecek şekilde etkin anlatım ve dil becerileriyle ifade edebilmek X
9 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal olay ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olmak ve bu konudaki duyarlık ve farkındalıklarının aynı zamanda, psikoloji bilgisine, sorusuna ve araştırmalarına da eşlik edebilmesini sağlamak X
10 Psikoloji alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri endüstri alanında etkin ve verimli bir şekilde kullanabilmek, sorunlara çözüm üretebilmek ve endüstriyel gelişime katkı sağlayabilmek X
11 Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli teknik ve araçgereç bilgisine sahip olmak X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010