11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


psikoloji.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenme süreclerine ilişkin temel ilkeleri benzerlikleri ve farklılıkları ile birbirinden ayırt edebilecektir.
  • Somut öğrenme durumlarını öğrenme süreçleri ile açıklayabilecektir.
  • Alışma, duyarlılaşma, Pavlovian ve Edimsel koşullama yordamlarının altında yatan bağıntısal yapıları açıklayabilecektir.
  • Göreli olarak karmaşık öğrenme görüngülerinin (ayırdetme öğrenmesi, uyarıcı kontrolü, kavram oluşturma, problem çözme gibi) çalışılmasına ilişkin yordamları tanımlayabilecektir.
  • Biliş üzerindeki bağıntısal öğrenme ve diğer süreçlerin rolünü betimleyebilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Temel Konu ve Tanımlar Domjan, M. (2008). The essentials of conditioning and learning. Belmont, CA: Wadsworth/ Thomson Learning, Inc.
2 Koşulsuz Davranışın Yapısı Domjan, M. (2008). The essentials of conditioning and learning. Belmont, CA: Wadsworth/ Thomson Learning, Inc.Alloway, T., Wilson, G., & Graham, J. (2004). Sniffy the Virtual Rat Pro, Version 2.0 (with CDROM). Wadsworth Publishing.
3 Alışmak ve Duyarlılaşmak Domjan, M. (2008). The essentials of conditioning and learning. Belmont, CA: Wadsworth/ Thomson Learning, Inc.Alloway, T., Wilson, G., & Graham, J. (2004). Sniffy the Virtual Rat Pro, Version 2.0 (with CDROM). Wadsworth Publishing.
4 Pavlov Koşullanması ve Sönme Domjan, M. (2008). The essentials of conditioning and learning. Belmont, CA: Wadsworth/ Thomson Learning, Inc.Alloway, T., Wilson, G., & Graham, J. (2004). Sniffy the Virtual Rat Pro, Version 2.0 (with CDROM). Wadsworth Publishing.
5 Ara Sınav 1
6 Koşullanmış Davranışın Doğası Domjan, M. (2008). The essentials of conditioning and learning. Belmont, CA: Wadsworth/ Thomson Learning, Inc.Alloway, T., Wilson, G., & Graham, J. (2004). Sniffy the Virtual Rat Pro, Version 2.0 (with CDROM). Wadsworth Publishing.
7 İlişkilendirmede Seçicilik ve Koşullanmada Kontrol Problemi Domjan, M. (2008). The essentials of conditioning and learning. Belmont, CA: Wadsworth/ Thomson Learning, Inc.Alloway, T., Wilson, G., & Graham, J. (2004). Sniffy the Virtual Rat Pro, Version 2.0 (with CDROM). Wadsworth Publishing.
8 Pavlov Koşullanmasında Uyarıcı İlişkileri: Zamansal, Sinyal ve ÜStDüzey İlişkiler Domjan, M. (2008). The essentials of conditioning and learning. Belmont, CA: Wadsworth/ Thomson Learning, Inc.Alloway, T., Wilson, G., & Graham, J. (2004). Sniffy the Virtual Rat Pro, Version 2.0 (with CDROM). Wadsworth Publishing.
9 Enstrümental/Edimsel Koşullanma: Thorndike ve Skinner Gelenekleri, Enstrümental Koşullamada Olay İlişkileri Domjan, M. (2008). The essentials of conditioning and learning. Belmont, CA: Wadsworth/ Thomson Learning, Inc.Alloway, T., Wilson, G., & Graham, J. (2004). Sniffy the Virtual Rat Pro, Version 2.0 (with CDROM). Wadsworth Publishing.
10 Ara Sınav 2 Domjan, M. (2008). The essentials of conditioning and learning. Belmont, CA: Wadsworth/ Thomson Learning, Inc.Alloway, T., Wilson, G., & Graham, J. (2004). Sniffy the Virtual Rat Pro, Version 2.0 (with CDROM). Wadsworth Publishing.
11 Pekiştireç Tarifeleri ve Teorileri Domjan, M. (2008). The essentials of conditioning and learning. Belmont, CA: Wadsworth/ Thomson Learning, Inc.
12 Cezalandırma: Etkili ve Etkisiz Cezalandırmalar, Cezalandırma Üzerine Araştırma Delilleri Domjan, M. (2008). The essentials of conditioning and learning. Belmont, CA: Wadsworth/ Thomson Learning, Inc.
13 Kaçınma Öğrenmesi: Teorik ve Pratik Yaklaşımlar Domjan, M. (2008). The essentials of conditioning and learning. Belmont, CA: Wadsworth/ Thomson Learning, Inc.
14 Davranışta Uyarıcı Kontrolü Domjan, M. (2008). The essentials of conditioning and learning. Belmont, CA: Wadsworth/ Thomson Learning, Inc.
15 Hafıza Mekanizmaları Domjan, M. (2008). The essentials of conditioning and learning. Belmont, CA: Wadsworth/ Thomson Learning, Inc.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, ders sorumlusu tarafından sağlanan güncel okumalar, Sniffy The Virtual Rat ve power point sunumları
Önerilen Okumalar/Materyaller Bilimsel araştırma makalelerinin yayınlandığı prestijli dergilerin tümü.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
50
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
50
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
20
Final Sınavı
1
30
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Psikoloji alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek X
2 Bilimsel düşünce anlayışına, eleştirel düşünme becerilerine sahip olabilmek, insan davranışı, zihin ve deneyimleri konusunda ilgi ve merak geliştirebilmek, edinilen bilgileri değerlendirip, süzgeçten geçirebilmek X
3 Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanabilmek X
4 Psikolojiye katkıda bulunabilecek diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak X
5 Psikoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak X
6 Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak konumlanışını, davranışsal ve zihinsel süreçleri tarihsel bir perspektifle nasıl ele aldığı ve hangi yöntemlerle incelediği bilgisine sahip olmak X
7 Temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını ayırt edebilmek, karşılaştırma yapabilmek, benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını ifade edebilmek X
8 Nicel ve nitel veriye dayalı psikoloji bilgilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilecek şekilde etkin anlatım ve dil becerileriyle ifade edebilmek X
9 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal olay ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olmak ve bu konudaki duyarlık ve farkındalıklarının aynı zamanda, psikoloji bilgisine, sorusuna ve araştırmalarına da eşlik edebilmesini sağlamak X
10 Psikoloji alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri endüstri alanında etkin ve verimli bir şekilde kullanabilmek, sorunlara çözüm üretebilmek ve endüstriyel gelişime katkı sağlayabilmek X
11 Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli teknik ve araçgereç bilgisine sahip olmak X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010