psikoloji.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders içeriğinin ve PSY103 dersi konularının gözden geçirilmesi | |
2 | İstatistiksel hipotez test etme süreci | Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London:Sage (Selected sections: Chapter 2). |
3 | İki ortalamanın karşılaştırılması: Bağımsız örneklemler için t testi | Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London:Sage (Selected sections: Chapter 9). |
4 | İki ortalamanın karşılaştırılması: Bağıntılı örneklemler için t testi | Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London:Sage (Selected sections: Chapter 9). |
5 | İkiden fazla ortalamanın karşılaştırılması: Tek yönlü ANOVA | Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London:Sage (Selected sections: Chapter 10). |
6 | İkiden fazla ortalamanın karşılaştırılması: Tek yönlü ANOVA | Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London:Sage (Selected sections: Chapter 10). |
7 | Ara sınav I | |
8 | Tekrarlı ölçümler için ANOVA | Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London:Sage (Selected sections: Chapter 13). |
9 | Tekrarlı ölçümler için ANOVA | Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London:Sage (Selected sections: Chapter 13). |
10 | Faktöriyel ANOVA | Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London:Sage (Selected sections: Chapter 12). |
11 | Faktöriyel ANOVA | Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London:Sage (Selected sections: Chapter 12). |
12 | Ara sınav II | |
13 | Parametrik olmayan testler | Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London:Sage (Selected sections: Chapter 15). |
14 | Parametrik olmayan testler | Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London:Sage (Selected sections: Chapter 15). |
15 | Uygulama | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed). London: Sage |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1) Howell, D. C. (1997). Statistical methods for psychology (4th ed.). Belmont, CA: Wadsworth Publishing. 2) Howitt, D. & Cramer, D. (2008). Introduction to statistics in psychology and Introduction to SPSS in psychology: For version 16 and earlier (4th ed.). Harlow: Pearson. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 8 | 40 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 10 | 80 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 8 | 4 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 16 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 148 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Psikoloji alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek | X | ||||
2 | Bilimsel düşünce anlayışına, eleştirel düşünme becerilerine sahip olabilmek, insan davranışı, zihin ve deneyimleri konusunda ilgi ve merak geliştirebilmek, edinilen bilgileri değerlendirip, süzgeçten geçirebilmek | X | ||||
3 | Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanabilmek | X | ||||
4 | Psikolojiye katkıda bulunabilecek diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak | X | ||||
5 | Psikoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | ||||
6 | Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak konumlanışını, davranışsal ve zihinsel süreçleri tarihsel bir perspektifle nasıl ele aldığı ve hangi yöntemlerle incelediği bilgisine sahip olmak | X | ||||
7 | Temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını ayırt edebilmek, karşılaştırma yapabilmek, benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını ifade edebilmek | X | ||||
8 | Nicel ve nitel veriye dayalı psikoloji bilgilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilecek şekilde etkin anlatım ve dil becerileriyle ifade edebilmek | X | ||||
9 | Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal olay ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olmak ve bu konudaki duyarlık ve farkındalıklarının aynı zamanda, psikoloji bilgisine, sorusuna ve araştırmalarına da eşlik edebilmesini sağlamak | X | ||||
10 | Psikoloji alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri endüstri alanında etkin ve verimli bir şekilde kullanabilmek, sorunlara çözüm üretebilmek ve endüstriyel gelişime katkı sağlayabilmek | X | ||||
11 | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli teknik ve araçgereç bilgisine sahip olmak | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest