11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


psikoloji.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Psikolojik istatistikte yer alan temel kavramları betimleyebilecektir.
  • Temel istatistiksel yöntemleri kavramsal ve sayısal olarak ifade edebilecektir.
  • Psikolojik veriye doğru bir biçimde uygun istatistiksel tekniği uygulayabilecektir.
  • Psikolojik verilerin analizinde elde edilen bulguları doğru bir biçimde yorumlayabilecektir.
  • İstatistiksel analizleri ve sonuçları anlaşılır biçimde, hem yazılı hem de sözel olarak ifade edebilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin ve PSY103 dersi konularının gözden geçirilmesi
2 İstatistiksel hipotez test etme süreci Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London:Sage (Selected sections: Chapter 2).
3 İki ortalamanın karşılaştırılması: Bağımsız örneklemler için t testi Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London:Sage (Selected sections: Chapter 9).
4 İki ortalamanın karşılaştırılması: Bağıntılı örneklemler için t testi Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London:Sage (Selected sections: Chapter 9).
5 İkiden fazla ortalamanın karşılaştırılması: Tek yönlü ANOVA Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London:Sage (Selected sections: Chapter 10).
6 İkiden fazla ortalamanın karşılaştırılması: Tek yönlü ANOVA Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London:Sage (Selected sections: Chapter 10).
7 Ara sınav I
8 Tekrarlı ölçümler için ANOVA Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London:Sage (Selected sections: Chapter 13).
9 Tekrarlı ölçümler için ANOVA Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London:Sage (Selected sections: Chapter 13).
10 Faktöriyel ANOVA Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London:Sage (Selected sections: Chapter 12).
11 Faktöriyel ANOVA Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London:Sage (Selected sections: Chapter 12).
12 Ara sınav II
13 Parametrik olmayan testler Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London:Sage (Selected sections: Chapter 15).
14 Parametrik olmayan testler Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London:Sage (Selected sections: Chapter 15).
15 Uygulama
16 Dönemin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed). London: Sage
Önerilen Okumalar/Materyaller 1) Howell, D. C. (1997). Statistical methods for psychology (4th ed.). Belmont, CA: Wadsworth Publishing. 2) Howitt, D. & Cramer, D. (2008). Introduction to statistics in psychology and Introduction to SPSS in psychology: For version 16 and earlier (4th ed.). Harlow: Pearson.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
8
40
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
40
Final Sınavı
1
20
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
10
80
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
20
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
8
4
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
16
Final Sınavı
1
20
    Toplam
148

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Psikoloji alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek X
2 Bilimsel düşünce anlayışına, eleştirel düşünme becerilerine sahip olabilmek, insan davranışı, zihin ve deneyimleri konusunda ilgi ve merak geliştirebilmek, edinilen bilgileri değerlendirip, süzgeçten geçirebilmek X
3 Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanabilmek X
4 Psikolojiye katkıda bulunabilecek diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak X
5 Psikoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak X
6 Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak konumlanışını, davranışsal ve zihinsel süreçleri tarihsel bir perspektifle nasıl ele aldığı ve hangi yöntemlerle incelediği bilgisine sahip olmak X
7 Temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını ayırt edebilmek, karşılaştırma yapabilmek, benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını ifade edebilmek X
8 Nicel ve nitel veriye dayalı psikoloji bilgilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilecek şekilde etkin anlatım ve dil becerileriyle ifade edebilmek X
9 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal olay ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olmak ve bu konudaki duyarlık ve farkındalıklarının aynı zamanda, psikoloji bilgisine, sorusuna ve araştırmalarına da eşlik edebilmesini sağlamak X
10 Psikoloji alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri endüstri alanında etkin ve verimli bir şekilde kullanabilmek, sorunlara çözüm üretebilmek ve endüstriyel gelişime katkı sağlayabilmek X
11 Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli teknik ve araçgereç bilgisine sahip olmak X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010