psikoloji.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Chapter 1: Dynamics of Business & Economics | Excellence in Business, Ed. by Courtland L. Bovee, John V. Thill, Michael H. Mescon, Prentice Hall. |
2 | Chapter 2: Ethics & Social Responsibility Chapter 3: Global Business Chapter 5: Forms of Business Ownership | Excellence in Business, Ed. by Courtland L. Bovee, John V. Thill, Michael H. Mescon, Prentice Hall. |
3 | Chapter 6: Small Business Entrepreneurship Chapter 7 Functions & Skills of Management | Excellence in Business, Ed. by Courtland L. Bovee, John V. Thill, Michael H. Mescon, Prentice Hall. |
4 | ÖDEV TESLİMİ / SUBMISSION OF HOMEWORK #1 Chapter 8: Organization, Teamwork and Communication Chapter 9: Production of Quality Goods and Services | Excellence in Business, Ed. by Courtland L. Bovee, John V. Thill, Michael H. Mescon, Prentice Hall. |
5 | NO CLASS – To be made up for in August ÖDEV TESLİMİ / SUBMISSION OF HOMEWORK #2 MID-TERM EXAM I | Excellence in Business, Ed. by Courtland L. Bovee, John V. Thill, Michael H. Mescon, Prentice Hall. |
6 | ÖDEV TESLİMİ / SUBMISSION OF HOMEWORK #3 Chapter 12: Fundamentals of Marketing and Customer Service Chapter 13: Product and Pricing Strategies | Excellence in Business, Ed. by Courtland L. Bovee, John V. Thill, Michael H. Mescon, Prentice Hall. |
7 | Chapter 14 Distribution Strategies Chapter 15 Promotional Strategies | Excellence in Business, Ed. by Courtland L. Bovee, John V. Thill, Michael H. Mescon, Prentice Hall. |
8 | Chapter 16 Accounting and Financial Management Review of the Term MIDTERM EXAM II | Excellence in Business, Ed. by Courtland L. Bovee, John V. Thill, Michael H. Mescon, Prentice Hall. |
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 | ||
15 | ||
16 |
Ders Kitabı | Business: A Changing World 9th Ed. by Ferrel O.C., Hirt G.A. , Ferrel L |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ders ile ilgili her türlü duyuru ve açıklama OASIS üzerinden yapılacaktır. 1 Contemporary Business, by Louis E. Boone and David L. Kurtz, The Dryden Press, USA, Ninth Edition,1999. 2 Business Essentials, by Ronald J. Ebert , Ricky W. Griffin Prentice Hall 4th edition, February 2002. 3 Ekonomi ve İşletmecilik Terimleri Açıklamalı Sözlük by Prof. Dr. Halil Seyidoğlu Istanbul 2008. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 70 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 8 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 13 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 130 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Psikoloji alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek | X | ||||
2 | Bilimsel düşünce anlayışına, eleştirel düşünme becerilerine sahip olabilmek, insan davranışı, zihin ve deneyimleri konusunda ilgi ve merak geliştirebilmek, edinilen bilgileri değerlendirip, süzgeçten geçirebilmek | X | ||||
3 | Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanabilmek | X | ||||
4 | Psikolojiye katkıda bulunabilecek diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak | X | ||||
5 | Psikoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | ||||
6 | Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak konumlanışını, davranışsal ve zihinsel süreçleri tarihsel bir perspektifle nasıl ele aldığı ve hangi yöntemlerle incelediği bilgisine sahip olmak | X | ||||
7 | Temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını ayırt edebilmek, karşılaştırma yapabilmek, benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını ifade edebilmek | X | ||||
8 | Nicel ve nitel veriye dayalı psikoloji bilgilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilecek şekilde etkin anlatım ve dil becerileriyle ifade edebilmek | X | ||||
9 | Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal olay ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olmak ve bu konudaki duyarlık ve farkındalıklarının aynı zamanda, psikoloji bilgisine, sorusuna ve araştırmalarına da eşlik edebilmesini sağlamak | X | ||||
10 | Psikoloji alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri endüstri alanında etkin ve verimli bir şekilde kullanabilmek, sorunlara çözüm üretebilmek ve endüstriyel gelişime katkı sağlayabilmek | X | ||||
11 | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli teknik ve araçgereç bilgisine sahip olmak | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest