11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


media.comm.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Siyasal iletişimin nasıl medyanın demokratik potansiyelinin merkezinde olduğunu açıklar.
  • Halkla ilişkiler, reklamcılık, kamuoyu ve medya arasındaki karmaşık ilişkileri açıklar.
  • Medya ile kamu hizmeti arasındaki karşılıklı ilişkiyi yorumlar.
  • Medyanın politika üzerindeki hakimiyetine ilişkin güncel kaygıların eksenindeki ‘aracılı’ kamuoyunun muhtemel varlığı üzerine tartışabilir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin genel tanıtımı
2 Siyasal İletişim Nedir? Brian McNair. 1995. An Introduction to Political Communication, London: Routledge. Pp. 13, 315, 2742.
3 Halkla İlişkiler ve Kamuoyu Kevin Moloney. 2000. Rethinking Public Relations: PR Propoganda and Democracy. London and New York: Routledge. Pp. 1526.
4 Medya ve toplumsal sınıf David Croteau and William Hoynes. “Media, Markets, and the Public Sphere,” in The Business of Media: Corporate Media and the Public Interest, pp. 1338.
5 Reklamcılık ve Siyasal Kampanyalar Judith Trent and Robert Friedenberg. 2008. Political Campaign Communication: Principles and Practices, 6th edition. Lanham, MD. Rowman and Littlefield,. Pp. 320358.
6 Siyasal Reklamcılık ve Türk Siyaseti Konuk Konuşmacı: Özgür Seçim
7 Ara Sınav
8 Siyasal Hitabet ve İkna Arno, Andrew. 1985. Impressive Speeches and Persuasive Talk: Traditional Patterns of Political Communication in Fiji’s Lau Group from the Perspective of Pacific Ideal Types, Oceania 56:2.
9 Siyasal İletişim Etnografisi Dorsey, Margaret. 2006. Pachangas: Borderlands Music, U.S. Politics and Transnational Marketing. Austin: University of Texas Press. Pp. 120; 168192.
10 Siyasal kampanyaları yeniden düşünmek / Konuk Konuşmacı
11 Kimlik, Siyaset ve Siyasal İletişim Louw, E. (2005), The Media and Political Process, London: Sage. Pp.93117.
12 Yeni Medya ve Kamuoyu Louw, E. (2005), The Media and Political Process, London: Sage. Pp.118140.
13 Proje Sunumları
14 Proje Teslimi
15 Dönem Değerlendirmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Kitap bölümleri ve konuları, power point sunuşları, örnek olay tartışmaları
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
6
Proje
27
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
12
Final Sınavı
1
    Toplam
114

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
2 Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak.
3 Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek.
4 Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek.
5 Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek.
6 Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak
7 İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek. X
8 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek.
9 Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri ve medya endüstrileri ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level).

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010