11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


media.comm.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci görsel işitsel üretim sürecindeki çeşitli aşamalar ve süreçte üstlenilmesi gereken sorumluluklar hakkında bilgi sahibi olacak, kendi yetenekleri ve kariyer hedefleri doğrultusunda çeşitli projeler çerçevesinde yürütülen üretim sürecine nasıl dâhil olabileceğine karar verebilecektir.
  • Öğrenci sektördeki halkla ilişkiler ve reklamcılıkla ilgili olan yapım uygulamalarına eleştirel bir gözle bakabilecektir.
  • Öğrenci, televizyon reklamı yapım tarzı, formatı ve tekniklerini ilişkilendirebilecektir.
  • Öğrenci, televizyon reklam filmi yapımında yaratıcı uygulamaların hangi öğelerden oluştuğunu çözümleyebilecektir.(Senaryo, storyboard, animasyon vb.)
  • Öğrenci, reklam yapım sürecinde bütçe oluşturma ve denetim sürecini çözümleyebilecektir.
  • Öğrenci, kar amacı gütmeyen kurum ya da ticari faaliyet gösteren bir firma için, firmanın hedef kitlesine yönelik iletişim ihtiyaçlarına cevap verebilecek bir reklam veya tanıtım filmi gibi ürünlerin hazırlanmasında prodüksiyonu üstlenen tarafla koordinasyon içinde çalışabilecek ve firmayı en iyi şekilde temsil etmenin yollarını öğrenecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin genel tanıtımı
2 Ürünhizmettüketicilerintanımlanması süreci Sandra Moriarty, Creative advertising theory and practice, (1991) 1118
3 Tarz, format, yapım teknikleri A. D. Farbey, How to Produce Successful Advertising, (2002) 97111
4 Bütçelendirme A. D. Farbey, How to Produce Successful Advertising, (2002) 135148
5 Senaryo R. B. Musburger & Gorham Kindem, Introduction to Media Production (2009) 95133
6 Storyboard Robert Kenny, Teaching TV Production in a Digital World (2001)7184
7 Midterm
8 PreProduction R. B. Musburger & Gorham Kindem, Introduction to Media Production (2009) 7383
9 Production – I (Audio) R. B. Musburger & Gorham Kindem, Introduction to Media Production (2009) 179212
10 Production – II (Video) R. B. Musburger & Gorham Kindem, Introduction to Media Production (2009) 215241
11 Production – III (Video) R. B. Musburger & Gorham Kindem, Introduction to Media Production (2009) 241259
12 Post Production & Effects R. B. Musburger & Gorham Kindem, Introduction to Media Production (2009) 261294
13 Örnek tasarım incelemeleri ve tartışmalar
14 Örnek tasarım incelemeleri ve tartışmalar
15 Dönem tekrarı
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Haftalık konularda belirtilen kitap bölümleri, power point sunumlar, öğrencilerle tartışılacak örnek yapım uygulama çalışmaları.
Önerilen Okumalar/Materyaller Hooper White, How to produce effective television commercials, (1986) Philip Ward,Advertising Copywriting (1983)Sandra Moriarty, Creative advertising theory and practice, (1991) Aydın Ziya Özgür, Televizyon Reklamcılığı, (1994)Ray Dizzazo, Corporate Media Production, (2004)

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
25
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
25
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
30
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
70
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
4
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
14
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
4
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
10
    Toplam
140

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
2 Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak. X
3 Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek. X
4 Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek. X
5 Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek. X
6 Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak
7 İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek.
8 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek.
9 Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri ve medya endüstrileri ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010