media.comm.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin ve ders içeriğinin, yöntem ve yükümlülüklerinin tanıtımı. “Niçin İletişim konusunda çalışıyoruz” sorusu etrafında tartışma: İletişim alanında çalışmanın pratik, etik, özdüşünümsel nedenleri) ve dersin diğer sosyal bilimler ve beşeri bilimler ile ileri iletişim kuramları dersleriyle ilişkisi. | |
2 | Tanımlar ve Modeller | Dimbleby and Burton pp. 7/32. |
3 | Yazılı ve Sözlü İletişim; Yazılı ve Sözlü Olmayan İletişim; Intrapersonal ve Interpersonal İletişim | Beck, Bennett and Wall, pp.139/164 and 165/196. |
4 | Tatil | |
5 | Grup İletişimi ve Kurumsal İletişim | Barker and Gaut, ch.6&7. |
6 | Kitle İletişimi 1: Kitlesel Medyanın Yapısı | David Croteau and William Hoynes, "Media, Markets and Public Sphere" in the Business of Media: Corporate Media and the Public Interest, pp.1338. |
7 | Kitle İletişimi 2: İşlevler ve Etkiler | Trenholm, ch.11 & Hall, "Encoding Decoding". |
8 | Medya, Araç, Toplum | Baran, ch.13 & McLuhan, "Medium is the Message". |
9 | Ara Sınav I | |
10 | Gerçeklik, Dil ve Temsil | Hall, Representation, pp.15/30. |
11 | İletişimin Yapısal Analizi: Semiotic ve Retorik | O’Shaughnessy, pp. 31/40. |
12 | Dil ve Toplumsal Bağlam:Mit, İdeoloji ve Söylem | O’Shaughnessy, pp.155/90 and Stuart Hall, pp.36/63 |
13 | İletişim Toplumsal Kimlikler ve Ötekileştirme 1 | Hall, The Spectacle of the Other |
14 | İletişim ve Toplumsal Kimlikler 2: Toplumsal Cinsiyet, Etnik ve Kültürel Kimlikler | O'Shaughnessy, ch.16/17 & 18/19 |
15 | Dönemin Değerlendirmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Öğrencilere aşağıda listelenen kaynakları kapsayan bir okuma seti verilmektedir. Ayrıca power point sunum notları da kullanılacaktır.Baran Introduction to Mass CommunicationBarker and Gaut, CommunicationBeck, Bennett and Wall, Communication Studies: The Essential IntroductionBerger, Media and Communication Research MethodsDimbleby and Burton, More than Words: An Introduction to CommunicationDownes and Miller, Media StudiesS. Hall, RepresentationO’Shaughnessy, Media and Society: An IntroductionTrenholm, Thinking Through Communication |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Filmler ve reklam, gazete haberi gibi bazı kültürel metinler ile medya metinleri tartışma için kullanılacaktır. Ayrıca şu yardımcı referans kitapları önerilmektedir: David Gill and Bridget Adams, ABC of Communication Studies, Nelson pub., 2004.Tim O’Sullivan, John Hartley, Danny Saunders, Martin Montgomery, John Fiske, Key Concepts in Communication and Media Studies, Routledge, 1998.Erol Mutlu, İletişim Sözlüğü, Ayraç Yay., 2007. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 40 | |
Toplam | 168 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | X | ||||
2 | Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak. | |||||
3 | Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek. | |||||
4 | Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek. | X | ||||
5 | Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek. | X | ||||
6 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak | X | ||||
7 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek. | X | ||||
8 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri ve medya endüstrileri ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | |||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
11 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest