11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


media.comm.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler bu ders çerçevesinde:İletişimin insan olarak bireysel ve kolektif kimliklerimizin oluşumu, toplumsallaşmamız ve ötekilerle yanyana yaşama pratiklerimiz için nasıl merkezi önemde olduğuna dair bir bilgi ve anlayış geliştireceklerdir.
  • Dilin iletişim için nasıl vazgeçilmez nitelikte olduğunu anlayarak, dilin inşa edilişi ile toplumdaki iktidar ilişkileri arasındaki bağlantıyı tartışabileceklerdir.
  • Etkili, etik ve sorumlu bir iletişim kurabilmek için yetenekler geliştirecekler, gerek kendilerinin ve etraflarındakilerin bireysel ve kolektif iletişim eylemleri gerekse medyanın dil ve söylemi üzerine eleştirel bakışla davranacaklardır.
  • İletişim Çalışmaları alanının disiplinlerarası özelliğini ve bu alanın diğer araştırma alanlarıyla ilişkisini tanımlayabilecekler ve alanın içerik zenginliğinin farkına varacaklardır.
  • İletişim Çalışmalarının başlıca meseleleri ile kavramlarına dair temel bir anlayış geliştirerek, bu anlayışı bireysel, yerel, ulusal, kürsel düzlemelerdeki iletişim ve medya ortamlarını anlamak için kullanabileceklerdir
  • Bu derste işlenen konuları, diğer sosyal bilimler ve beşeri bilimler derslerind eişledikleri konularla ilişkilendirebilecekler ve dersten edindikleri bilgileri ileri düzeydeki iletişim kuramı derslerinde kullanabileceklerdir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin ve ders içeriğinin, yöntem ve yükümlülüklerinin tanıtımı. “Niçin İletişim konusunda çalışıyoruz” sorusu etrafında tartışma: İletişim alanında çalışmanın pratik, etik, özdüşünümsel nedenleri) ve dersin diğer sosyal bilimler ve beşeri bilimler ile ileri iletişim kuramları dersleriyle ilişkisi.
2 Tanımlar ve Modeller Dimbleby and Burton pp. 7/32.
3 Yazılı ve Sözlü İletişim; Yazılı ve Sözlü Olmayan İletişim; Intrapersonal ve Interpersonal İletişim Beck, Bennett and Wall, pp.139/164 and 165/196.
4 Tatil
5 Grup İletişimi ve Kurumsal İletişim Barker and Gaut, ch.6&7.
6 Kitle İletişimi 1: Kitlesel Medyanın Yapısı David Croteau and William Hoynes, "Media, Markets and Public Sphere" in the Business of Media: Corporate Media and the Public Interest, pp.1338.
7 Kitle İletişimi 2: İşlevler ve Etkiler Trenholm, ch.11 & Hall, "Encoding Decoding".
8 Medya, Araç, Toplum Baran, ch.13 & McLuhan, "Medium is the Message".
9 Ara Sınav I
10 Gerçeklik, Dil ve Temsil Hall, Representation, pp.15/30.
11 İletişimin Yapısal Analizi: Semiotic ve Retorik O’Shaughnessy, pp. 31/40.
12 Dil ve Toplumsal Bağlam:Mit, İdeoloji ve Söylem O’Shaughnessy, pp.155/90 and Stuart Hall, pp.36/63
13 İletişim Toplumsal Kimlikler ve Ötekileştirme 1 Hall, The Spectacle of the Other
14 İletişim ve Toplumsal Kimlikler 2: Toplumsal Cinsiyet, Etnik ve Kültürel Kimlikler O'Shaughnessy, ch.16/17 & 18/19
15 Dönemin Değerlendirmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Öğrencilere aşağıda listelenen kaynakları kapsayan bir okuma seti verilmektedir. Ayrıca power point sunum notları da kullanılacaktır.Baran Introduction to Mass CommunicationBarker and Gaut, CommunicationBeck, Bennett and Wall, Communication Studies: The Essential IntroductionBerger, Media and Communication Research MethodsDimbleby and Burton, More than Words: An Introduction to CommunicationDownes and Miller, Media StudiesS. Hall, RepresentationO’Shaughnessy, Media and Society: An IntroductionTrenholm, Thinking Through Communication
Önerilen Okumalar/Materyaller Filmler ve reklam, gazete haberi gibi bazı kültürel metinler ile medya metinleri tartışma için kullanılacaktır. Ayrıca şu yardımcı referans kitapları önerilmektedir: David Gill and Bridget Adams, ABC of Communication Studies, Nelson pub., 2004.Tim O’Sullivan, John Hartley, Danny Saunders, Martin Montgomery, John Fiske, Key Concepts in Communication and Media Studies, Routledge, 1998.Erol Mutlu, İletişim Sözlüğü, Ayraç Yay., 2007.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
15
Final Sınavı
1
40
    Toplam
168

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek. X
2 Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak.
3 Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek.
4 Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek. X
5 Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek. X
6 Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak X
7 İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek. X
8 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek. X
9 Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri ve medya endüstrileri ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level).

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010