media.comm.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıKritik vermeSimülasyonDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin ve stüdyo uygulamasının tanıtımı | |
2 | Yayıncılığın kapsamı / Görsel işitsel yapımın temel teknik bilgileri | |
3 | Görüntünün temelleri / Sesin temelleri | |
4 | Kamera ve çekim teknikleri / Çekim ve prodüksiyon aşamaları / Dosya tabanlı formatlar ve işakışı / Televizyon ekibi, kim ne yapar | |
5 | Audio ve kayıt teknikleri / Canlı yayın ve kayıt için prodüksiyon | |
6 | Televizyon stüdyosu / Televizyon Stüdyosu donanımı / Radyo stüdyosu / Radyo stüdyosu donanımı /Stüdyoda nasıl çalışılır | |
7 | Yapım toplantıları /Program formatları / Etik meseleler /Stüdyo çalışması | |
8 | Çok kameralı stüdyo çalışması | |
9 | Yapım toplantıları / Stüdyo yönetimi Televizyon rejisi/ Canlı stüdyo yapımı | |
10 | Yapım toplantıları Program yapımı / Kurgu teknikleri | |
11 | Yapım toplantıları / Program yapımı / Kurgu teknikleri / Özel efektler | |
12 | Yapım toplantıları / Program yapımı / Televizyon grafikleri | |
13 | Yayın formatları / Yayın teknolojileri | |
14 | Yayın yönetimi Yayın yönetim uygulaması | |
15 | Sunumlar ve dönem sonu değerlendirmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | •Jim Owens and Gerald Millerson. Television Production, Focal Press: 2012. •Howard J. Blumenthal, Oliver R. Goodenough. This Business of Television, Billboard Books: 2006. • Carl Hausman, Frank Messere, Lewis B. O\'Donnell, Philip Benoit. Modern Radio Production: Production Programming & Performance, Wadsworth: 2012. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Görsel işitsel malzeme |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 4 | 30 |
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 50 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 0 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 6 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 10 | ||
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 290 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | X | ||||
2 | Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak. | X | ||||
3 | Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek. | X | ||||
4 | Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek. | X | ||||
5 | Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek. | |||||
6 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak | X | ||||
7 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek. | X | ||||
8 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri ve medya endüstrileri ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | X | ||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
11 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest