media.comm.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | Bir kültürel form olarak televizyon: izleyiciler ve türler | Newcomb and Hirsch, "TV as a Cultural Forum" in Newcomb, ed., TV: The Critical View, 6 edition, (Oxford Univ. Press, 2000) |
3 | Kültürel kategoriler olarak televizyon türleri | Genre and television: from cop shows to cartoons in American culture. Jason Mittell (2004) Routledge (chapter 1), “What is Genre?” in The Television Genre Book (2008) Creeber, Miller, Tulloch. British Film Institute. |
4 | Televizyon tüketimi: TV ve izleyicileri | Consuming television: TV and its audiences (1997) Mullan. Blackwell. (Chapter 1) |
5 | Geleneksel TV türleri ve izleyiciler I: Dram ve dizi | “Drama” and “Soap Opera” in The Television Genre Book (2008) Creeber, Miller, Tulloch. British Film Institute. |
6 | Geleneksel TV türleri ve izleyiciler II: Komedi ve çocuklar için TV | “Comedy” and “ Children’s TV” in The Television Genre Book (2008) Creeber, Miller, Tulloch. British Film Institute. |
7 | Geleneksel TV türleri ve izleyiciler III: Haber ve belgesel | “News” and “Documentary” in The Television Genre Book (2008) Creeber, Miller, Tulloch. British Film Institute. |
8 | Geleneksel TV türleri ve izleyiciler IV: Reality TV & popular eğlence | “Reality TV” and “Popular Entertainment” in The Television Genre Book (2008) Creeber, Miller, Tulloch. British Film Institute. |
9 | Vize | |
10 | Televizyon türlerinde çağdaş gündem | Thinking outside the box: a contemporary television genre reader. Edgerton & Rose (2005) (Chapter 1, 3) Kentucky University Press |
11 | Değişen geleneksel TV türleri | Thinking outside the box: a contemporary television genre reader. Edgerton & Rose (2005) (Chapter 67) Kentucky University Press |
12 | TV türlerinde yeni yönelimler | Thinking outside the box: a contemporary television genre reader. Edgerton & Rose (2005) (Chapter 89) Kentucky University Press. |
13 | Yeni izleyici davranışları | Television and new media audiences. Oxford University Press. Seiter (1999) (Chapter 1) |
14 | Küresel bağlamda TV türleri | Thinking outside the box: a contemporary television genre reader. Edgerton & Rose (Chapter 121314) Kentucky University Press. |
15 | Özet | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Bu formda belirtilen okumalar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Her hafta, dersler örnek videolarla desteklenecektir. Ayrıca, okumalara ek olarak her hafta web tabanlı okumalar duyurulacaktır. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 15 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 75 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 25 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 15 | 1 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 19 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | X | ||||
2 | Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak. | |||||
3 | Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek. | |||||
4 | Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek. | |||||
5 | Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek. | X | ||||
6 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak | X | ||||
7 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek. | |||||
8 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri ve medya endüstrileri ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | |||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
11 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest