11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


media.comm.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Fotoğrafın gelişim süreci üzerine edindiği bilgiyle, bugünün fotoğrafını okuyabilecektir.
  • Fotoğrafın iletişim araçları üzerindeki etkisini çözümleyebilecektir.
  • Fotoğrafın; medya, sanat, mimari, moda ve reklam gibi alanlarla olan ilişkisini kurabilecektir.
  • Politik ve kültürel gelişmelerin fotoğraf tarihiyle ilişkileri ve etkilerini çözümleyebilecektir.
  • Fotoğraf tarihinde önemli izler bırakmış ve bırakmakta olan kişi ve sanatçıları öğrenecektir.
  • Yapılan uygulamalarla, edindikleri bilgileri deneyimleme becerisine sahip olacaktır.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Fotoğrafın Kısa Tarihi History - David Bate ve The Genius of Photography (59 dk) gösterimi
3 “What photographs look like, and of why they look that way?” sorusu The Photographer’s Eye - John Szarkowski
4 Güzel Sanatlar ve Fotoğraf The Camera Mind and Eye - Minor White
5 Anlatım ve Fotoğraf La Jetée (28 dk) gösterimi
6 Fotomuhabirlik ve Belgesel Fotoğraf - I War Photographer (97 dk) gösterimi
7 Fotomuhabirlik ve Belgesel Fotoğraf - II Photojournalism and Tabloid Press - Karin E. Becker
8 Reklam ve Moda Fotoğrafı Fashion - Susan Bright ve Paris Minnesota by Alec Soth
9 Kitle İletişim Araçları, Globalleşme ve Fotoğraf Global Photography - David Bate ve Mass Media and Mass Markets - Mary Warner Marien
10 Portre ve “Benlik” What’s in a Face? Blankness ve Significance in Contemporary Art Photography - Julian Stallabrass
11 Manzara(Landscape) ve Mimari Fotoğraf Andreas Gursky: Photographer of the Generic City - Steven Jacobs
12 Obje ve Natürmort (Still Life) William Eggleston in the Real World (84 dk) gösterimi
13 Projelerle ilgili öğrenci toplantıları Örnek proje önerileri bu hafta verilecektir.
14 Fotoğraf Ajansları: Magnum, VII, Panos and Getty Images Proje önerileri bu hafta teslim edilmelidir.
15 Proje sunumları Derse tam katılım zorunludur.
16 Sınıf sunumları ve tartışma Derse tam katılım zorunludur. Dışarıdan gelecek jüri üyesi(leri) de projelerinizi notlandıracaktır.
Ders Kitabı • Art and Photography – David Campany• Photography – David Bate• The Photography Reader – Liz Wells• Photography: A Cultural History – M. W. Marien• Education of a Photographer –Traub, Heller & Beller *• Another Way of Telling – John Berger; Jean Mohr *• Camera Lucida: Reflections on Photography – Roland Barthes * *** İlgili makale ve materyaller gerekli olduğunda sağlanacaktır. ***
Önerilen Okumalar/Materyaller Gerekli olduğunda belgesel veya kurmaca filmler gösterilecektir.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
4
80
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
12
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
4
14
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
140

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
2 Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak. X
3 Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek. X
4 Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek.
5 Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek. X
6 Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak
7 İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek.
8 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek.
9 Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri ve medya endüstrileri ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010