11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


media.comm.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sektörel deneyimler konusunda bilgi sahibi olarak alandaki etkinlikleri tanıyacaklar,
  • Medya sektöründeki farklı iş kollarını tanıma fırsatı elde edecekler,
  • Medya çalışanlarının hangi özelliklere sahip olması gerektiğini öğrenecekler
  • Profesyonel yaratıcılıklarını konuklardan aldıkları geribesleme ile geliştirecekler,
  • Yine konukların yardımıyla ilgi alan ve yetenekleri doğrultusunda gelecekte seçmek istedikleri alana yönelecekler,
  • Sektörde çalışanları tanıyarak bireysel iletişim kurma şansını elde edeceklerdir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin genel tanıtımı
2 Misafir konuşmacı Misafir konuşmacı hakkında araştırma, konuşmacıya yöneltilecek soruların hazırlanması
3 Misafir konuşmacı Misafir konuşmacı hakkında araştırma, konuşmacıya yöneltilecek soruların hazırlanması
4 Misafir konuşmacı Misafir konuşmacı hakkında araştırma, konuşmacıya yöneltilecek soruların hazırlanması
5 Misafir konuşmacı Misafir konuşmacı hakkında araştırma, konuşmacıya yöneltilecek soruların hazırlanması
6 Misafir konuşmacı Misafir konuşmacı hakkında araştırma, konuşmacıya yöneltilecek soruların hazırlanması
7 Misafir konuşmacı Misafir konuşmacı hakkında araştırma, konuşmacıya yöneltilecek soruların hazırlanması
8 Misafir konuşmacı Misafir konuşmacı hakkında araştırma, konuşmacıya yöneltilecek soruların hazırlanması
9 Misafir konuşmacı Misafir konuşmacı hakkında araştırma, konuşmacıya yöneltilecek soruların hazırlanması
10 Misafir konuşmacı Misafir konuşmacı hakkında araştırma, konuşmacıya yöneltilecek soruların hazırlanması
11 Misafir konuşmacı Misafir konuşmacı hakkında araştırma, konuşmacıya yöneltilecek soruların hazırlanması
12 Misafir konuşmacı Misafir konuşmacı hakkında araştırma, konuşmacıya yöneltilecek soruların hazırlanması
13 Misafir konuşmacı Misafir konuşmacı hakkında araştırma, konuşmacıya yöneltilecek soruların hazırlanması
14 Dönemin özeti
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Konuşmacıların hazırladığı powerpoint sunumlar (Web üzerinden ulaşılabilir.)
Önerilen Okumalar/Materyaller Konuşmacılar tarafından belirtilen okumalar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
70
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
6
1
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
58

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek. X
2 Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak. X
3 Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek. X
4 Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek. X
5 Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek. X
6 Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak X
7 İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek. X
8 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek. X
9 Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri ve medya endüstrileri ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010