media.comm.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Müzik evreninin temelleri. Film müziği hakkında temel olgular. | Cohen, Annabel J. Music as a source of emotion in film in Music and emotion: Theory and research. Series in affective science., (pp. 249-272). New York, NY, US: Oxford University Press, viii, 487 pp. 2001 |
2 | Müzik bir filme nasıl hizmet eder? Mesaj ileticisi olarak müzik. | Kalinak, Kathryn Film Music: A Very Short Introduction Oxford University Press, 2010 |
3 | Müziğin kültürel yönü | Kassabian, Anahid Hearing Film: Tracking Identificiations in Contemporary Hollywood Film Music Routledge 2001 |
4 | Müziğin dinlemek, yapıtaşlarına dikkat edebilmek. | Prendergast, Roy M. Film Music: A Neglected Art (Second Edition) W.W.Norton & Company, 1992 |
5 | Çalgıların sınıflandırılması | Elden dağıtılan metinler ve online videolar |
6 | Sanat Müziği: Batı-dışı sanat müziği gelenekleri | Elden dağıtılan metinler ve online videolar |
7 | Batı Sanat Müziği: Barok öncesinden Klasik döneme | Wright, Craig Listening to Western Music:7th Edition Schirmer Cangage Learning 2014 |
8 | Batı Sanat Müziği: Film müziğinin biçemsel kaynağı Romantik Dönem ve Çağdaş Dönem | Wright, Craig Listening to Western Music:7th Edition Schirmer Cangage Learning 2014 |
9 | Popüler müzik ve reklamcılıktaki işlevi. | Shuker, Ray Understanding Popular Music (Second Edition) Routledge 2001 |
10 | Dönem-ortası projesi: Verilen müzik örneklerini kelimelerle tanımlama. | |
11 | TV yayıncılığında müzik | Frith, Simon Look! Hear! The Uneasy Relationship of Music and Television Popular Music, Vol. 21, No. 3, Music and Television (Oct., 2002), pp. 277-290 Cambridge University Press |
12 | Reklamda müziğin etkin kullanımı | Elden dağıtılan metinler ve online videolar |
13 | Film müziğnin kısa tarihi. Temaları yaratma ve spotting aşamaları. | Prendergast, Roy M. Film Music: A Neglected Art (Second Edition) W.W.Norton & Company, 1992 |
14 | Film Müziği: Film müziğinin işlevi. Film müziği nerede ve nasıl kullanılmalı. | Prendergast, Roy M. Film Music: A Neglected Art (Second Edition) W.W.Norton & Company, 1992 |
15 | Final projelerinin teslimi ve değerlendirilmesi. | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | -Kalinak, Kathryn Film Music: A Very Short Introduction Oxford University Press, 2010 -Prendergast, Roy M. Film Music: A Neglected Art (Second Edition) W.W.Norton & Company, 1992 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Her haftanın okumaları ve ilgili web kaynakları ile desteklenen konuları öğretici tarafından duyurulacaktır. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | X | ||||
2 | Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak. | |||||
3 | Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek. | |||||
4 | Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek. | X | ||||
5 | Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek. | X | ||||
6 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak | X | ||||
7 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek. | |||||
8 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri ve medya endüstrileri ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | |||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
11 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest