media.comm.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, program belirleme. Radyo stüdyosunu tanıma. | |
2 | Yeni hikayeleri analiz etme. Birinci projenin verilmesi: “wrap around”. Ses kurgusu programı ile tanışma. Haber hikayesinin kaydı ve miksi. Giriş programının canlı yayınlanması. | Üniversitenin radio istasyonunda ilk kez bir program yapma ve eleştirme. Radyo haberlerini dinleme. |
3 | Radyonun özellikleri. Birinci projelerin(%10) dinlemesi ve eleştirilmesi. Özel yapımlar: Haberde hikaye anlatma. Öğrencilerin haftalık programlarının belirlenmesi. | Haftalık radio programı yapma ve gelişimini belirleme (Her hafta tekrarlanacak) Radyoyu eleştirel dinleme |
4 | Reklamlar. Program tanıtımı ve girişi. İkinci projenin verilmesi: Program jingleı ve giriş. Örneklerin dinletilmesi. “ses kaydı ve müzikle mixleme”. Canlı yayın denemesi. | McLeish, R. (2005), Radio Production, London: Alsevier: 188/203. |
5 | Program girişlerini analiz etme, imza tonu ve tanıtım. Scriptlerin okunması. Çok opsiyonlu kayıt teknikleri ile tanışma. Canlı yayın denemesi. | Radyo programları reklamlarını eleştirel dinleme |
6 | Radyo modelleri ve finanslama. Laptoplarla, miks projeler. Canlı yayın denemesi: fon müziği ve senin sesin | McLeish, R. (2005), Radio Production, London: Alsevier: 10/16. |
7 | Röportaj. İkinci projelerin dinlenmesi: "program giriş ve tanıtımı"(%15). Projelerin dinlenmesi ve eleştirisi. Canlı yayında röportaj tekniklerinin denenmesi. | Wilby, P. and Conroy, A. (1996), the Radio handbook, London: Routledge: 153/165. |
8 | Radyo kimlikleri. EKO Radyo dinleyicisiyle röportaj. Canlı yayın denemesi. Mikrofon konumlandırması. | Wilby, P. and Conroy, A. (1996), the Radio handbook, London: Routledge: 25/65. |
9 | Radyo için metin yazımı: Üçüncü Projenin verilmesi: “ Canlı Program Sunumu”. Mikrofon kullanımı ve hitabet vb. konularda çalışma | McLeish, R. (2005), Radio Production, London: Alsevier: 46/52. |
10 | Bültenler. Final projesi senaryosunun sunulması. Projelerin verilmesi. Bülten hazırlama ve canlı yayında okunması. | McLeish, R. (2005), Radio Production, London: Alsevier: 264/274. |
11 | Halkın sesi ve yarışmalar. Röportaj sorularının sunumu. Eski projelerin eleştirisi. Final projelerinin senaryolarının sunulması. Canlı yayın denemesi:“Vox Pops” kaydının yapılması. | McLeish, R. (2005), Radio Production, London: Alsevier: 242/264. |
12 | Tartışma Programları. Final projelerinin taslaklarının sunulması. Canlı söyleşi programının denenmesi. Quiz hakkında bilgilendirme. | Fleming, C. (2006), The Radio Handbook (second edition), London: Routledge: 109. |
13 | Quiz (%15). Final projesinin son taslak halinin sunulması ve tartışılması. 10 dakikalık deneme programlarının yapılması | Fleming, C. (2006), The Radio Handbook (second edition), London: Routledge:136/153 |
14 | Canlı olarak final projelerinin yayınlanması (%30). Dinlemesi ve eleştirisi. Final sınavı | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Önerilen okumalar burada belirtilmiştir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 3 | 55 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 15 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 75 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 25 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 3 | 10 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 26 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | |||||
2 | Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak. | X | ||||
3 | Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek. | X | ||||
4 | Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek. | |||||
5 | Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek. | X | ||||
6 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak | |||||
7 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek. | X | ||||
8 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri ve medya endüstrileri ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | X | ||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
11 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest