media.comm.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | Textbook: Sparks, C. (2007) Globalization, Development and the Mass Media. London: Sage Publications |
2 | Küreselleşme nedir? | Reading text: Bauman, Z. (1998) Globalization – The Human Consequences. New York: Columbia University Press |
3 | Modernite | Reading text: Therborn, G. (1995) ‘Routes to/through Modernity’, in Featherstone, M., Lash, S., and Robertson, R. (eds) Global Modernities. London: Sage |
4 | Moderniteyi geçiş | Reading text: Giddens, A. (1999) Runaway World: How Globalization is Reshaping our Lives. London: Rrofile |
5 | Kültürel emperyalizm | Reading text: Barker, C. (1997) Global Television: an Introduction. London: Blackwell |
6 | Medya emperyalizmi | Reading text: Tomlinson, J. (1999) Globalization and Culture. Cambridge: Polity |
7 | Medya ve küreselleşme | Reading text: Rantanen, T. (2005) The Media and Globalization. London: Sage |
8 | Ara sınav | The Global Media: The Missionaries of Global Capitalism (1998) Herman & McChesney (Chapter 3)The international news agencies (1980) BoydBarrett. Constable. (Chapter 1) |
9 | Küresel medya | a) CNN: Dünyanın haber liderleri b) MTV Müzik Televizyon c) Tutorial: Sunum nasıl yapılır |
10 | Küresel kitleler | Örnek olay İncelemeleri:Olimpik Oyunlar b) Lost(ABC) c) www.youtube.com d) Tutorial: Makale nasıl yazılır |
11 | Küresel/ Yerel | Örnek olay İncelemeleri: a) Zee TV b) Al Jazeera Haberleri c) www.indymedia.org |
12 | Öğrencilerin grup sunumları | a) Örnek Olay (Sunum). Reuters b) Örnek Olay(Sunum): ESPN c) Örnek olay (Sunum) Microsoft kurumu d) Örnek olay (sunum) Sizin tercihiniz... |
13 | Öğrencilerin grup sunumları | a)Örnek Olay (sunum) Bollywood b) Örnek Olay (Sunum). Çocuk kanalları ( Çizgi film, Disney Kanalı, Fox aile dünya çapında) c) Örnek Olay (Sunum) : Globo kanalı d)Örnek olay (sunum): Sizin tercihiniz... |
14 | Panel ve tartışmaların gözden geçirilmesi | Makale teslim tarihi |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | 1) Ders kitabı 2) Dersteki power point sunumları 3) Seminerler ( sınıf tartışmaları için hazırlanmış soru ve materyaller) 4) Atölyele çalışmaları( Örnek olay çalışmaları, rollere bürünmek) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1) Anderson, B. (1983) Imagined Communities. London: Verso 2) Appadurai, A. (1990) Modernity at Large. Minneapolis: University of Minnesota Press 3) Barker, C. (1997) Global Television: an Introduction. London: Blackwel 4) Barnett, C et al. (2006) A Demanding World. London: Open University Press 5) Bauman, Z. (1998) Globalization 6) The Human Consequences. New York: Columbia University Press 7) BoydBarrett, O. (2007) Communications, Media, Globalization and Empire, John Libbey & Co Ltd 8)Castells, M. (1999) The Rise of Network Society. Malden, MA: Blackwell 9) Dayan, D. & E. Katz. (1992) Media Events: The Live Broadcasting of History. Cambridge, MA: Harvard University Press 10) De Block, L. & D. Buckingham (2008) Global Children, Global Media. London: Palgrave 11) Durham, M. G. and Kellner, D. (eds.) (2006) Media and Cultural Studies: Key Works (revised edition), Oxford: Blackwell 12) Featherstone, M., Lash, S., and Robertson, R. (eds) (1995) Global Modernities. London: Sage 13) Giddens, A. (1990) The Consequences of Modernity. Stranford University Press 14) Giddens, A. (1999) Runaway World: How Globalization is Reshaping our Lives. London: Rrofile 15) Gillespie, M. (2005) Media Audiences. London: The Open University Press 16) Golding, P. and Harris, P., (eds,) (1997) Beyond Cultural Imperialism. London: Sage. 17) Hardt, M. and Negri, A. (2000) Empire. Cambridge, MA: Harvard University Press 18) Harvey, D. (1990) The Condition of Postmodernity. Malden, MA: Blackwell 19) Lyotard, J. (1984) The Postmodern Condition. Manchester: Manchester University Press 20) Madianou, M. (2005) Mediating the Nation. London: UCL Press 21) McLuhan, M and Powers, B. (1989) The Global Village: Transformation in World Life & 21st Century. Oxford University Press 22) Morley, D. Robins, K. (1995) Spaces of Identity: Global Media, Electronic Landscapes and Cultural Boundaries. London: Routledge 23) Peters, J.D. (2001) “Witnessing”, in Media, Culture & Society, 23(6) 24) Rantanen, T. (2005) The Media and Globalization. London: Sage 25) Robertson, R. (1992) Globalization. London: Sage 26) Said, E. (1978) Orientalism. London: Routledge 27) Sassen, S. (2001) Global Networks, Linked Cities. New York: Routledge 28) Schiller, H. (1969) Mass Communication and American Empire 29) Silverstone, R. (1999) Why Study the Media? London: Sage 30) Silverstone, R. (2006) Media and Morality: On the Rise of the Mediapolis. London: Polity 31)SrebernyMohammadi, A. (1997) “The many faces of cultural imperialism,” in Golding, P. and Harris, P., Beyond Cultural Imperialism (pp. 4968), London: Sage 32) Thussu, D. (ed.) (2009) International Communication: a Reader. London: Routledge 33) Tomlinson, J. (2001) Cultural Imperialism. London: Pinter 34) Tomlinson, J. (1999) Globalization and Culture. Cambridge: Polity 35) Thompson, J. (1995) The Media and Modernity: A Social Theory of the Media. Cambridge: Polity 36) Van Dijk, J. (1999) The Network Society: Social Aspects of New Media. London: Sage 37) Waters, M. (2000) Globalization (Key Ideas) (2nd edition). London: Routledge Further sources Print Journals: 1) Communication, Culture & Critique 2) Communication, Politics & Culture 3) Communication Research 4) Cultural Studies 5) European Journal of Communication 6) European Journal of Cultural Studies 7) Global Media and Communication 8) Information, Communication & Society 9) Interactions: Studies in Communication & Culture 10) Javnost – The Public 11) Journal of Communication Inquiry 12) Journal of Global Mass Communication 13) Media, Culture and Society 14) New Media & Society 15) Political Communication 16) Popular Communication: The International Journal of Media and Culture 17) Postmodern Culture 18) Screen 19) Television & New Media Open Access Journals: 1) First Monday 2)Global Media Journal 3)International Journal of Communication 4) Journal of ComputerMediated Communication 5) Journal of eMedia Studies 6) M/C Journal: A Journal of Media and Culture 7) Nordic Review: Nordic Research on Media and Communication 8) Platform: Journal of Media and Communication 9) Spaces of Identity 10) Westminster Papers in Communication and Culture 11) Transformations 12) 3CMedia: Journal of Community, Citizen’s and Third Sector Media and Communication |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 1 | 15 |
Seminer/Çalıştay | 1 | 15 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 6 | |
Proje | 1 | 15 | |
Seminer/Çalıştay | 1 | ||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 140 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | X | ||||
2 | Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak. | |||||
3 | Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek. | |||||
4 | Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek. | X | ||||
5 | Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek. | X | ||||
6 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak | X | ||||
7 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek. | |||||
8 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri ve medya endüstrileri ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | |||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
11 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest