media.comm.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Görsel kültürde yerel, ulusal ve ulusötesi kavramlarına bakışı nasıl oluşturulur. |
2 | Görsel Kültürü çalışmak I - Görseller: “Bad news and memories” - Atrocities - Museum, Public Sculptures, News Images. | Mirzoeff, Nicholas (1998) “The Subject of Visual Culture”, in: Mirzoeff, Nicholas (ed) (1998) The Visual Culture Reader, Routledge, 3-23. Rogoff, Irit (1998) “Studying Visual Culture”, in: Mirzoeff, Nicholas (ed) (1998) The Visual Culture Reader, Routledge, 24-36. |
3 | Görsel Kültürü çalışmak II - Görseller: “Bad news and memories” 2 - Atrocities - Museum, Public Sculptures, News Images. | Mitchell, W.J.T. (1998) “Showing Seeing: A Critique of Visual Culture”, in: Mirzoeff, Nicholas (ed) (1998) The Visual Culture Reader, Routledge, 86-101. Guins, Raiford/Morra, Joanna/ Smith, Marquard/ Cruz, Omayra (1998) “Conversations in Visual Culture”, in: Mirzoeff, Nicholas (ed) (1998) The Visual Culture Reader, Routledge,102-110. |
4 | İmgeler nasıl yorumlanır I : Stuart Hall ve temsil işleri | Hall, Stuart (1997) “Introduction”, in: Hall, Stuart (ed) (1997) Representation: Cultural Representions and Signifying Practices, Sage, 1-11. Hall, Stuart (1997) “The Work of Representation”, in: Hall, Stuart (ed) (1997) Representation: Cultural Represenations and Signifying Practices, Sage, 13-74. |
5 | İmgeler nasıl yorumlanır II : Stuart Hall ve temsil işleri | Hall, Stuart (1997) “Introduction”, in: Hall, Stuart (ed) (1997) Representation: Cultural Representions and Signifying Practices, Sage, 1-11. Hall, Stuart (1997) “The Work of Representation”, in: Hall, Stuart (ed) (1997) Representation: Cultural Represenations and Signifying Practices, Sage, 13-74. |
6 | Tüketim kültürü: Karl Marx meta fetişizm konsepti Görseller: Reklamlar, sanatçılar ve aktivist tüketim eleştirmenleri | ‘Karl Marx’ in C. Lemert (ed.) (2004) Social Theory: the multicultural and classical readings, 29-41,49-60 Stallabrass, Julian (2004) “Consuming Culture”, in: Stallabrass, Julian (2004) Contemporary Art – A Very Short Introduction, 51-69. |
7 | Gözetleme: Foucault'nun panoptic bakış konsepti Görseller: haber fotoğrafçılığı, mimari, film | Foucault, Michel (2007) “Panopticism”, in: Hier, Sean P. & Greenberg, Joshua (eds.) (2007) The Surveillance Studies Reader, Open University Press, 67-75. Sewell, Graham & Barker, James R. (2007) “Neither good, nor bad, but dangerous: surveillance as an ethical paradox”, in: Hier, Sean P. & Greenberg, Joshua (eds.) (2007) The Surveillance Studies Reader, Open University Press, 354-367. |
8 | Midterm | |
9 | Bakış, tarih ve imparatorluk I : İngiliz İmparatorluğu'nu yağlamak Görseller: Sömürgeci reklamlar (sabun, kahve, çikolata) | McClintock, Anne (1998) “Soft-Soaping Empire: Commodity racism and imperial advertising”, in: Mirzoeff, Nicholas (ed) (1998) The Visual Culture Reader, Routledge,506-518. |
10 | Bakış, tarih ve imparatorluk II : Oryentalizm, Avrupa bakışı ve Orta Doğu Görseller: Oryentalist yağlı boya resimleri | Said, Edward (1979) “Introduction”, in: Said, Edward (1979) Orientalism, Vintage Books, 1-28. Mitchell, Timothy (1998) “Orientalism and the Exhibitionary Order”, in: Mirzoeff, Nicholas (ed) (1998) The Visual Culture Reader, Routledge, 495-505. |
11 | Bakış, tarih ve imparatorluk III : Harem, toplumsal kimlik, Frantz Fanon'un Cezayir'i açığa çıktı Görseller: Oryentalist yağlı boya resimler ve çağdaş fotoğrafçılık | Fanon, Frantz (1963) “Algeria Unveiled” Alloula, Malek (1998) “From the Colonial Harem”, in: Mirzoeff, Nicholas (ed) (1998) The Visual Culture Reader, Routledge, 519-524. Richon, Olivier (1996) “Representation, the Harem and the Despot”, in: The BLOCK Reader in Visual Culture, Routledge. |
12 | Cinsiyetçi bedenin politikası ve estetiği Görseller: Sanat işleri, reklam ve haberler | Griselda, Pollock (1995) “Beholding Art History: Vision, Place and Power”, in: Melville, Stephen and Readings, Bill (eds.) (1995) Vision & Textuality, MacMillan, 38-66. Balsamo, Anne (1998) “On the Cutting Edge: Cosmetic Surgery and the technological production of the gendered body”, in: Mirzoeff, Nicholas (ed) (1998) The Visual Culture Reader, Routledge, 685-695. |
13 | Saha gezisi | İzmir'deki müze/galeri/sanat merkezine ziyaret, küratör ve sanatçılarla konuşma |
14 | Final sınavına hazırlık ve dönemin tekrarı | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 10 | |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 14 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 140 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | X | ||||
2 | Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak. | |||||
3 | Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek. | |||||
4 | Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek. | X | ||||
5 | Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek. | |||||
6 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak | |||||
7 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek. | X | ||||
8 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek. | |||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri ve medya endüstrileri ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | |||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
11 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest