media.comm.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin genel tanıtımı | Video: John Berger, Ways of Seeing |
2 | Giriş: Kültürel Çalışmalar alanına genel bir bakış | Stuart Hall, Representation, Meaning and Language (pp. 1530)Video: Stuart Hall’s Cultural Studies |
3 | Yapısalcı Dilbilim: Dil, Gösterge ve Temsil | Burgoyne, FlittermanLewis & Stam, The Origins of SemioticsAsaBerger, Semiotic Analysis |
4 | Göstergebilim: Kodlar, Düz anlam, Yan anlam ve Mit | Stuart Hall, From Language to Culture: Linguistics to Semiotics (pp. 3641)Roland Barthes, Myth Today |
5 | Mit ve İdeoloji Kuramı | Terry Eagleton, ‘Discourse and Ideology’ (from Ideology)Marx & Engels, The Ruling Class and the Ruling IdeasAntonio Gramsci, History of the Subaltern Classes; The Concept of Ideology; Cultural Themes: Ideological MaterialLouis Althusser, Ideology and Ideological State ApparatusesSchirato & Yell, ‘Ideology’, from Communication and Culture |
6 | Gerçekçilik Eleştirisi: Yapısalcılıktan Postyapısalcılığa Geçiş | Terry Eagleton, PoststructuralismChandler, IntertextualitySelected passages from: Roland Barthes, S/Z |
7 | Postyapısalcılık ve Yapıbozum | Stuart Hall, The Spectacle of the OtherSelected Passages from:J. Derrida, Writing and DifferenceMovie: Fight Club |
8 | Dilden Söyleme: Hakikat, İktidar ve Bilgi | Stuart Hall, Discourse, Power and the SubjectS. Best & D. Kellner, Foucault and the Critique of Modernity |
9 | Postmodern Durum ve Kültürel Çalışmalar | Postmodernism For Beginners by Jim Powell and Joe LeeS. Best & D. Kellner, BaudrillardMovie (screening and analysis): Natural Born Killers |
10 | Psikanaliz ve Kültürel Çalışmalar I: Freud | Eagleton, PsychoanalysisModules on Freud |
11 | Psikanaliz ve Kültürel Çalışmalar II: Lacan ve Kristeva | Burgoyne, FlittermanLewis & Stam, PsychoanalysisBerger, Psychoanalytic CriticismModules on LacanModules on Kristeva |
12 | Cinsiyet, Toplumsal Cinsiyet ve Kültür | Stam, et. al., New Vocabularies in Film Semiotics, Ch.4 pp. 174183Screening: Trailers and selected scenes from American Gigolo and Silence of the Lambs.) |
13 | Irk ve Kültür | Stuart Hall, The Spectacle of the Other (pp. 3641)Screening: Trailers and selected scenes from The Birth of a Nation, Mississipi Burning and Malcolm X |
14 | Orientalism ve Sömürgeciliksonrası eleştiri | Stuart Hall, The West and the Rest: Discourse and PowerMovie (screening and analysis): The Mission |
15 | Dönem Tekrarı | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Aşağıdaki okumalara bakınız |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 5 | |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 65 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 35 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 16 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 18 | |
Toplam | 140 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | X | ||||
2 | Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak. | X | ||||
3 | Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek. | X | ||||
4 | Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek. | X | ||||
5 | Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek. | X | ||||
6 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak | X | ||||
7 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek. | X | ||||
8 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri ve medya endüstrileri ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | |||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
11 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest