11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


media.comm.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kültürel çalışmalar disiplininin belli başlı araştırma alanlarını tanımlayabilecektir
  • Tanımlayabilecektirkültürel çalışmalar alanında yöntemsel gelişmenin safhalarını açıklayabilecektir
  • Kültürel çalışmalar alanındaki temel araştırma yöntemlerini üzerine eleştirel bir bilgilenme geliştirebilecektir
  • Dilbilim/göstergebilim, felsefe, sosyoloji, siyaset bilim ve psikanaliz gibi farklı akademik disiplinlerin iletişim, medya ve kültür araştırmaları için tarihsel ve güncel geçerliliklerini değerlendirebilecektir
  • Yazar, özne, mesaj ve iletişimsel eylem kavramları üzerine karşılaştırmalı bir kuramsal bakış geliştirebilecektir
  • Farklı kuramsal oluşumları, kültürel yapıtların ve medya ürünlerinin analizinde ortaya çıkan belli başlı sorunlara ürettikleri yanıtlar bakımından karşılaştırabilecektir
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin genel tanıtımı Video: John Berger, Ways of Seeing
2 Giriş: Kültürel Çalışmalar alanına genel bir bakış Stuart Hall, Representation, Meaning and Language (pp. 1530)Video: Stuart Hall’s Cultural Studies
3 Yapısalcı Dilbilim: Dil, Gösterge ve Temsil Burgoyne, FlittermanLewis & Stam, The Origins of SemioticsAsaBerger, Semiotic Analysis
4 Göstergebilim: Kodlar, Düz anlam, Yan anlam ve Mit Stuart Hall, From Language to Culture: Linguistics to Semiotics (pp. 3641)Roland Barthes, Myth Today
5 Mit ve İdeoloji Kuramı Terry Eagleton, ‘Discourse and Ideology’ (from Ideology)Marx & Engels, The Ruling Class and the Ruling IdeasAntonio Gramsci, History of the Subaltern Classes; The Concept of Ideology; Cultural Themes: Ideological MaterialLouis Althusser, Ideology and Ideological State ApparatusesSchirato & Yell, ‘Ideology’, from Communication and Culture
6 Gerçekçilik Eleştirisi: Yapısalcılıktan Postyapısalcılığa Geçiş Terry Eagleton, PoststructuralismChandler, IntertextualitySelected passages from: Roland Barthes, S/Z
7 Postyapısalcılık ve Yapıbozum Stuart Hall, The Spectacle of the OtherSelected Passages from:J. Derrida, Writing and DifferenceMovie: Fight Club
8 Dilden Söyleme: Hakikat, İktidar ve Bilgi Stuart Hall, Discourse, Power and the SubjectS. Best & D. Kellner, Foucault and the Critique of Modernity
9 Postmodern Durum ve Kültürel Çalışmalar Postmodernism For Beginners by Jim Powell and Joe LeeS. Best & D. Kellner, BaudrillardMovie (screening and analysis): Natural Born Killers
10 Psikanaliz ve Kültürel Çalışmalar I: Freud Eagleton, PsychoanalysisModules on Freud
11 Psikanaliz ve Kültürel Çalışmalar II: Lacan ve Kristeva Burgoyne, FlittermanLewis & Stam, PsychoanalysisBerger, Psychoanalytic CriticismModules on LacanModules on Kristeva
12 Cinsiyet, Toplumsal Cinsiyet ve Kültür Stam, et. al., New Vocabularies in Film Semiotics, Ch.4 pp. 174183Screening: Trailers and selected scenes from American Gigolo and Silence of the Lambs.)
13 Irk ve Kültür Stuart Hall, The Spectacle of the Other (pp. 3641)Screening: Trailers and selected scenes from The Birth of a Nation, Mississipi Burning and Malcolm X
14 Orientalism ve Sömürgeciliksonrası eleştiri Stuart Hall, The West and the Rest: Discourse and PowerMovie (screening and analysis): The Mission
15 Dönem Tekrarı
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Aşağıdaki okumalara bakınız
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
65
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
16
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
18
    Toplam
140

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek. X
2 Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak. X
3 Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek. X
4 Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek. X
5 Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek. X
6 Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak X
7 İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek. X
8 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek. X
9 Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri ve medya endüstrileri ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010