media.comm.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | Prodüksiyon aşamaları: Fikir, hedef kitle, plan, prodüksiyon ve postprodüksiyon, dağıtım/yayın. | |
3 | Durağan fotoğraflama teknikleri: SLR’nin çalışma prensibi. Diyafram, Lens, Enstantane, Alan derinliği, Kontrast, Çözünürlük. | |
4 | Durağan fotoğraflama teknikleri: Kompozisyon ve çerçeveleme, planlar. Fotoğraf ödevi (%10) | |
5 | Video’ya giriş. Video kameranın kurulumu, çalışma prensibi, kayıt formatları, kamera hareketleri. | |
6 | Video: Dijital iş akışı, mobil cihazlar, internet yayıncılığına giriş. | |
7 | Işıklandırma: Temel aydınlatma teknikleri, ışık sıcaklıkları, reflektörle çalışmak. | |
8 | TV Programlarından örneklerin analiz edilmesi: ışıklandırma, çekim açıları, kurgu geçişleri, çerçeveleme. | |
9 | Storyboard. Storyboard’un önemi ve hazırlama yöntemleri. Ödev (%10) | |
10 | Sesin içerikteki yeri. Ses kayıt teknikleri, formatlar, mikrofonlar ve kayıt cihazları. | |
11 | Quiz (%20) | |
12 | Dijital kurguya giriş. Kurgu teorisi ve türleri. Farklı film ve programlardan örneklerin izlenerek geçişlerin takip edilmesi. Edius’a giriş. | |
13 | Kurgu: Edius programında ekipler halinde kurgu yapılması. Stüdyo uygulaması. | |
14 | Kurgu: Önceki haftadan devam, projelerin sonlandırılması. (Final proje çıktısı %50) | |
15 | Teslim edilen projelerin izlenmesi ve değerlendirilmesi. | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | • Herbert Zettl, Television Production Handbook 11th Edition, Focal Press, 2012 • Robert B. Musburger and Gorham Kindem, Introduction to Media Production: The Path to Digital Media Production 4th Edition, Focal Press, 2009 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Görsel işitsel malzeme, örnek TV programları ve fotoğraflar. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 50 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 0 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 8 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 8 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 140 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | |||||
2 | Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak. | X | ||||
3 | Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek. | X | ||||
4 | Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek. | X | ||||
5 | Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek. | |||||
6 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak | |||||
7 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek. | X | ||||
8 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri ve medya endüstrileri ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | X | ||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
11 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest