11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


media.comm.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Görsel-işitsel kayıt cihazları ve yöntemlerine ilişkin temel bilgilere hakim olacaktır.
  • Edindiği bilgileri, çağın güncel teknolojilerini kullanan cihazlarla uygulamaya geçirebilecektir.
  • Temel çekim açıları, çerçeveleme, çekim formatları gibi sektöre ait kavramlarla iletişim kurma becerisi kazanacaktır.
  • Sektörel ekipmanları doğru, güvenli ve verimli biçimde kullanarak gerekli bakımları gerçekleştirebilecektir.
  • Yapım sonrası kurgu işleminin teorik ve uygulamalı aşamalarına hakim olacak, güncel kurgu yazılımlarıyla temel seviyede kurgu yapabilecektir.
  • Ürettiği medya ürününün farklı mecralar için farklı format ve boyutlara dönüşümünü sağlayabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 Prodüksiyon aşamaları: Fikir, hedef kitle, plan, prodüksiyon ve postprodüksiyon, dağıtım/yayın.
3 Durağan fotoğraflama teknikleri: SLR’nin çalışma prensibi. Diyafram, Lens, Enstantane, Alan derinliği, Kontrast, Çözünürlük.
4 Durağan fotoğraflama teknikleri: Kompozisyon ve çerçeveleme, planlar. Fotoğraf ödevi (%10)
5 Video’ya giriş. Video kameranın kurulumu, çalışma prensibi, kayıt formatları, kamera hareketleri.
6 Video: Dijital iş akışı, mobil cihazlar, internet yayıncılığına giriş.
7 Işıklandırma: Temel aydınlatma teknikleri, ışık sıcaklıkları, reflektörle çalışmak.
8 TV Programlarından örneklerin analiz edilmesi: ışıklandırma, çekim açıları, kurgu geçişleri, çerçeveleme.
9 Storyboard. Storyboard’un önemi ve hazırlama yöntemleri. Ödev (%10)
10 Sesin içerikteki yeri. Ses kayıt teknikleri, formatlar, mikrofonlar ve kayıt cihazları.
11 Quiz (%20)
12 Dijital kurguya giriş. Kurgu teorisi ve türleri. Farklı film ve programlardan örneklerin izlenerek geçişlerin takip edilmesi. Edius’a giriş.
13 Kurgu: Edius programında ekipler halinde kurgu yapılması. Stüdyo uygulaması.
14 Kurgu: Önceki haftadan devam, projelerin sonlandırılması. (Final proje çıktısı %50)
15 Teslim edilen projelerin izlenmesi ve değerlendirilmesi.
16 Dönemin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı • Herbert Zettl, Television Production Handbook 11th Edition, Focal Press, 2012 • Robert B. Musburger and Gorham Kindem, Introduction to Media Production: The Path to Digital Media Production 4th Edition, Focal Press, 2009
Önerilen Okumalar/Materyaller Görsel işitsel malzeme, örnek TV programları ve fotoğraflar.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
20
Portfolyo
Ödev
2
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
0
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
8
Portfolyo
Ödev
2
8
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
140

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
2 Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak. X
3 Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek. X
4 Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek. X
5 Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek.
6 Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak
7 İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek. X
8 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek. X
9 Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri ve medya endüstrileri ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). X
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010