11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


media.comm.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Medya tarihini okuyup incelerken temel kavramları kullanabilecektir
  • Türkiye’de basın, yayın, yayım, sinema alanındaki temel gelişmeler hakkında bilgi edinecektir
  • Bu gelişmeleri sosyal yapıyla ilişkilendirebilecektir
  • Medyanın kültürel ve politik önemi hakkındaki tartışmalar konusunda bir fikir sahibi olacaktır.
  • Medya alanındaki farklı teknolojik gelişmelerin kültür ve toplum üstündeki etkilerini karşılaştırabilecektir
  • iletişim tarihi alanında araştırma yapabilecek ve bulgularını yazılı ve sözlü sunabilecektir
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı
2 Osmanlı'da Basının Gelişimi M. N. İnuğur (1982) Basın ve Yayın Tarihi.
3 I. ve II. Meşrutiyet Dönemlerinde Basın M. N. İnuğur (1982) Basın ve Yayın Tarihi
4 Mütareke Dönemi ve Kurtuluş Savaşında Basın M. N. İnuğur (1982) Basın ve Yayın Tarihi.
5 Tek Parti Döneminde Basın U. Kocabaşoğlu (2007), \"Tek Parti Matbuatı Üzerine Gözlemler\" M. Güvenir (1991). 2. Dünya Savaşında Türk Basını.
6 Tek Parti Döneminde Basın U. Kocabaşoğlu (2007), "Tek Parti Dönemi Matbuatı Üzerine Gözlemler" ve M. Güvenir (1991), 2.Dünya Savaşında Türk Basını.
7 Çok Partili Dönemde Basın H. Topuz (2003), 100 Soruda Türk Basın Tarihi.
8 MidTerm I
9 Osmanlı'dan Cumhuriyete Degiciliğin Tarihsel Gelişimi B. Varlık,Tanzimat ve Meşrutiyet Dergileri; V. Günyol (1984), Cumhuriyet Sonrası Sanat ve Edebiyat Dergileri; U. Kocabaşoğlu (1984), Cumhuriyet Dergiciliğine Bakış
10 Osmanlı\'da Telgrafın Kullanımı, Osmanlı'da Fotoğrafın ve Ses Kaydının Gelişimi Osmanlı İmparatorluğu'nda Telgrafın Kurulması; E. Özendes, The Art of Photography in Ottomans; 1900'den 2000'e Yüzyıllık Ses Tarihimize Müzikle Yolculuk.
11 Türkiye'de Sinemanın Tarihsel Gelişimi A. Ş. Onaran (1999), Türk Sineması, Cilt I.
12 Mid Term II
13 Radyo Yayıncılığı Ö. Çankaya (2003), "Türkiye'de Radyoculuğun İlk Yılları".
14 TRT ve Televizyon Yayıncılığı A.Aziz (1999), Türkiye'de Televizyon Yayıncılığının 30 Yılı.
15 Türkiye'de Yerel ve Alternatif Medyanın Gelişimi S. Alankuş (2003), "BİA ve BİA Eğitim Çalışmaları Üzerine"; R. Duran "Türkiye'de Yerel, Bağımsız Medya ve Yurttaş Gazeteciliği".
16 Final sınavı
Ders Kitabı Ön hazırlık bölümünde belirtilen okumalar.
Önerilen Okumalar/Materyaller Belgeseller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
65
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
5
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
16
Final Sınavı
1
25
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek. X
2 Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak.
3 Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek.
4 Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek. X
5 Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek. X
6 Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak
7 İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek.
8 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek.
9 Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri ve medya endüstrileri ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level).

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010