media.comm.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı | |
2 | Osmanlı'da Basının Gelişimi | M. N. İnuğur (1982) Basın ve Yayın Tarihi. |
3 | I. ve II. Meşrutiyet Dönemlerinde Basın | M. N. İnuğur (1982) Basın ve Yayın Tarihi |
4 | Mütareke Dönemi ve Kurtuluş Savaşında Basın | M. N. İnuğur (1982) Basın ve Yayın Tarihi. |
5 | Tek Parti Döneminde Basın | U. Kocabaşoğlu (2007), \"Tek Parti Matbuatı Üzerine Gözlemler\" M. Güvenir (1991). 2. Dünya Savaşında Türk Basını. |
6 | Tek Parti Döneminde Basın | U. Kocabaşoğlu (2007), "Tek Parti Dönemi Matbuatı Üzerine Gözlemler" ve M. Güvenir (1991), 2.Dünya Savaşında Türk Basını. |
7 | Çok Partili Dönemde Basın | H. Topuz (2003), 100 Soruda Türk Basın Tarihi. |
8 | MidTerm I | |
9 | Osmanlı'dan Cumhuriyete Degiciliğin Tarihsel Gelişimi | B. Varlık,Tanzimat ve Meşrutiyet Dergileri; V. Günyol (1984), Cumhuriyet Sonrası Sanat ve Edebiyat Dergileri; U. Kocabaşoğlu (1984), Cumhuriyet Dergiciliğine Bakış |
10 | Osmanlı\'da Telgrafın Kullanımı, Osmanlı'da Fotoğrafın ve Ses Kaydının Gelişimi | Osmanlı İmparatorluğu'nda Telgrafın Kurulması; E. Özendes, The Art of Photography in Ottomans; 1900'den 2000'e Yüzyıllık Ses Tarihimize Müzikle Yolculuk. |
11 | Türkiye'de Sinemanın Tarihsel Gelişimi | A. Ş. Onaran (1999), Türk Sineması, Cilt I. |
12 | Mid Term II | |
13 | Radyo Yayıncılığı | Ö. Çankaya (2003), "Türkiye'de Radyoculuğun İlk Yılları". |
14 | TRT ve Televizyon Yayıncılığı | A.Aziz (1999), Türkiye'de Televizyon Yayıncılığının 30 Yılı. |
15 | Türkiye'de Yerel ve Alternatif Medyanın Gelişimi | S. Alankuş (2003), "BİA ve BİA Eğitim Çalışmaları Üzerine"; R. Duran "Türkiye'de Yerel, Bağımsız Medya ve Yurttaş Gazeteciliği". |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Ön hazırlık bölümünde belirtilen okumalar. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Belgeseller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 65 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 35 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 16 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | X | ||||
2 | Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak. | |||||
3 | Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek. | |||||
4 | Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek. | X | ||||
5 | Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek. | X | ||||
6 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak | |||||
7 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek. | |||||
8 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek. | |||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri ve medya endüstrileri ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | |||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
11 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest