media.comm.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtılması: Syllabus ve dersin içeriği hakkında bilgilendirme. | |
2 | Derse giriş | 1 & 7. Bölümler, Understanding Movies, by Louis Giannetti. |
3 | The Last Laugh (Yönetmen; F. W. Murnau, 1924; Germany; 73 dk). | 3. Bölüm, Understanding Movies, by Louis Giannetti. |
4 | The Gold Rush (Yönetmen; Charles Chaplin, 1925; U.S.A.; 82 dk). | 2. Bölüm, Understanding Movies, by Louis Giannetti. |
5 | 26 Ekim Cuma günü resmi tatil olduğundan Cuma dersini takip eden öğrenciler Çarşamba dersine [14:3017:20, K104] katılabilir veya filmi kendileri izleyebilirler. Mother (Yön. V. I. Pudovkin, 1926; U.S.S.R.; 90 dk). | 4. Bölüm, Understanding Movies, by Louis Giannetti. |
6 | La Grande illusion (Yön. Jean Renoir, 1937; France; 117 dk). | 5. Bölüm, Understanding Movies, by Louis Giannetti. |
7 | Citizen Kane (Yön. Orson Welles, 1941; U.S.A.; 119 dk). | 6 & 12. Bölümler, Understanding Movies, by Louis Giannetti. |
8 | VİZE ÖDEVİ TESLİMİ. 16 Kasım saat 16:00'ya kadar posta kutusuna bırakılabilir. Bicycle Thieves (Yön. Vittorio De Sica, 1948; Italy; 87 dk). | 8. Bölüm, Understanding Movies, by Louis Giannetti. |
9 | Rashomon (Yön. Akira Kurosawa, 1951; Japan; 88 dk). | 9. Bölüm, Understanding Movies, by Louis Giannetti. |
10 | On the Waterfront (Yön. Elia Kazan, 1954; U.S.A.; 108 dk). | 11. Bölüm,, Understanding Movies, by Louis Giannetti. |
11 | The Four Hundred Blows (Yön. François Truffaut, 1959; France; 94 dk). | Review chapters already read in Understanding Movies, and review as well Giannetti’s Glossary of Film Terms, pp. 573584. |
12 | The Loneliness of the Long Distance Runner (Yön. Tony Richardson, 1962; England, 104 dk). | Review chapters already read in Understanding Movies, and review as well Giannetti’s Glossary of Film Terms. |
13 | Persona (Yön. Ingmar Bergman, 1966; Sweden; 84 dk). | Review chapters already read in Understanding Movies, and review as well Giannetti’s Glossary of Film Terms. |
14 | Bonnie and Clyde (Yön. Arthur Penn, 1967; U.S.A.; 111 dk). | Review chapters already read in Understanding Movies, and review as well Giannetti’s Glossary of Film Terms. |
15 | Raging Bull (Yön. Martin Scorsese, 1980; USA; 129 dk). | Review chapters already read in Understanding Movies, and review as well Giannetti’s Glossary of Film Terms. |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Bütün okumalar fotokopi merkezinden satın alınabilir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 22 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 26 | |
Final Sınavı | 1 | 28 | |
Toplam | 140 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | X | ||||
2 | Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak. | |||||
3 | Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek. | |||||
4 | Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek. | X | ||||
5 | Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek. | X | ||||
6 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak | X | ||||
7 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek. | |||||
8 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri ve medya endüstrileri ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | |||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
11 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest