11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


media.comm.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • gazetecilik açısından ve sosyolojik perspektiften haberler hakkında bir kavrayış geliştirebilecekler,
  • haber yapım ortamını ve özelliklerini tartışabilecekler, haber toplama ve yayınlamanın pratik ve özelliklerini değerlendirebilecekler,
  • farklı medya platformlarında haber yapımı için ihtiyaç duyulan vasıfları geliştirebilecekler
  • kendi haber yazma tekniklerini ilerletebilecek ve haber metni yapılarını geliştirebileceklerdir,
  • haber yapımı için olası tekniklerin çeşitliliği içinde dikkate alınan seçimler yapabilecekler ve belirli stratejilerin etkilerini eleştirel olarak değerlendirebilecekler.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin genel tanıtımı
2 Haber yapımı ve yaklaşımlarına giriş
3 5N1K. Bir kavram, pratik ve ürün olarak haber.
4 Bir hikaye nasıl haber değeri taşır? Haber ve dergi yazıları
5 Haber kaynakları - Çevremizden sosyal medyaya
6 Haber toplama teknikleri
7 Habercilerin değişik rolleri: Objektif muhabir, araştırmacı ve eğlendirici
8 Röportaj yapma ve dergilerde profile feature yazımı
9 Bilgilendirme ve yanlış bilgilendirme
10 Haber yazımı: Türler ve stiller
11 Yazılı basın, yayıncılık ve web siteleri için haber yazımı
12 Haber yazım atölyesi
13 Haber yazım atölyesi
14 Konuk&sunum
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Harcup, Tony Journalism: Principles and Pracitce Sage Publications, 2009. Charon, J. Marie (Der.) Medya Dünyası, İletişim Yayınları, 1993. Alankuş, Sevda (Der.) Gazetecilik ve Habercilik, İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları, 2005. Said, Edward Covering Islam: Covering Islam: how the media and the experts determine how we see the rest of the world, Random House, 1997. Zelizer, Barbie & Allan, Stuart Keywords in News and Journalism Studies, Open University Press, 2010. Kemal, Yaşar, Röportaj Yazarlığında 60 Yıl, Yapı Kredi Yayınları, 2011. Galeano, Eduardo Gölgede ve Güneşte Futbol, Can Yayınları, 2006. Abasıyanık, Sait Faik, Mahkeme Kapısı, Yapı Kredi Yayınları, 2003. BİA Kitaplığı.
Önerilen Okumalar/Materyaller BİA (Bağımsız İletişim Ağı) Kitaplığı: http://bianet.org/bianet/sayfa/bia-kitapligi

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
1
10
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
1
20
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
Arazi Çalışması
1
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
1
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
5
Final Sınavı
8
    Toplam
85

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek. X
2 Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak. X
3 Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek. X
4 Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek. X
5 Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek. X
6 Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak X
7 İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek. X
8 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek. X
9 Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri ve medya endüstrileri ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010