media.comm.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Haber ve toplum. Ana akım, alternatif ve sosyal medya | Harcup, Tony, Journalism: Principles and Practice (2009) Chapter 1 |
3 | Medya endüstrisinin yapısı. Convergence. Kültür endüstrileri | McQuail, Denis, McQuail’s Mass Communication Theory, London: 2000, 189-215, 383-413. |
4 | Multimedya Yayıncılığı | Jones, Graham, A Broadcast Engineering Tutorial for NonEngineers, Focal Press, Oxford: 2005 |
5 | Kamu hizmeti yayıncılığı Örnek olay: BBC ve TRT | Scannel, Paddy, “Public Service Broadcasting: The History of a Concept”, Marris, Thornham (eds) Media Studies: A Reader, Edinburgh University Press, Edinburgh: 1996, 120135. Collins, Murroni, “Public Service Broadcasting: A Better BBC”, New Media New Policies, Polity Press, Cambridge: 1996, 139158. Çankaya, Özden, “Bir Kitle İletişim Kurumunun Tarihi”, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul: 2003. |
6 | Radyo | Kocabaşoğlu, Uygur, Şirket Telsizinden Devlet Radyosuna - TRT Öncesi Dönemde Radyonun Tarihsel Gelişimi ve Türk Siyasal Hayatı İçindeki Yeri. İletişim Yayınları, İstanbul, 2010 |
7 | Sahiplik yapısı ve kontrol | Murdock, Graham, “Concentration and Ownership in the Era of Privatization”, Marris, Thornham (eds), Media Studies: A Reader, Edinburgh University Press, Edinburgh: 1999, 142-156. Duran, Ragıp, Apoletli Medya, Belge Yayınları, İstanbul, 2000 |
8 | Regülasyonlar ve düzenleyici organlar Örnek olay: RTÜK | Joseph Turow, Media Today: An Introduction to Mass Communication, Routledge, 2009, 82-87, 121-131 |
9 | Alternatif medya kurumları | Bailey, O. G., Cammaerts, B. and Carpentier, N., Understanding Alternative Media, McGraw Hill/Open University Press, Berkshire, 2008 |
10 | Medya professions. Medya dernekleri ve sendikalar | |
11 | News agenda and framing | Wahl Jorgensen, K. and Hanitzsch, T., The Handbook of Journalism Studies, Routledge, 2009, 147-161, 175-191. |
12 | Yeni medya | Castells, Manuel, Networks of Outrage and Hope. Social Movements in the Internet Age, Cambridge, MA, Polity Press, 2012 |
13 | Medya kurumlarına alternatif yaklaşımlar | |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Bu syllabusta belirtilen okumalar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Haftalık okumalar, dersin web sitesinde duyurulacak olan kaynaklar ile desteklenecektir. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 138 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | X | ||||
2 | Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak. | X | ||||
3 | Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek. | X | ||||
4 | Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek. | X | ||||
5 | Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek. | X | ||||
6 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak | X | ||||
7 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek. | X | ||||
8 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri ve medya endüstrileri ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | X | ||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | X | ||||
11 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest