11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


media.comm.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Medya tarafından çevrelenmiş bir yapıda kendi gündelik yaşamını tanımlayabilecektir
  • Medya kurumlarının sosyolojik ve kültürel çerçevelerini tanımlayabilecektir
  • Medya ve iktidar ilişkileri üzerine temel tartışmalar üretebilecektir
  • Kurumsal düzeydeki norm ve ilişkiler bağlamında medyayı öznel araçlar olarak tanımlayabilecektir.
  • Medya kurumlarının üretim süreçlerinde ortaya koyduğu mekanizmayı tanımlayabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Haber ve toplum. Ana akım, alternatif ve sosyal medya Harcup, Tony, Journalism: Principles and Practice (2009) Chapter 1
3 Medya endüstrisinin yapısı. Convergence. Kültür endüstrileri McQuail, Denis, McQuail’s Mass Communication Theory, London: 2000, 189-215, 383-413.
4 Multimedya Yayıncılığı Jones, Graham, A Broadcast Engineering Tutorial for NonEngineers, Focal Press, Oxford: 2005
5 Kamu hizmeti yayıncılığı Örnek olay: BBC ve TRT Scannel, Paddy, “Public Service Broadcasting: The History of a Concept”, Marris, Thornham (eds) Media Studies: A Reader, Edinburgh University Press, Edinburgh: 1996, 120135. Collins, Murroni, “Public Service Broadcasting: A Better BBC”, New Media New Policies, Polity Press, Cambridge: 1996, 139158. Çankaya, Özden, “Bir Kitle İletişim Kurumunun Tarihi”, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul: 2003.
6 Radyo Kocabaşoğlu, Uygur, Şirket Telsizinden Devlet Radyosuna - TRT Öncesi Dönemde Radyonun Tarihsel Gelişimi ve Türk Siyasal Hayatı İçindeki Yeri. İletişim Yayınları, İstanbul, 2010
7 Sahiplik yapısı ve kontrol Murdock, Graham, “Concentration and Ownership in the Era of Privatization”, Marris, Thornham (eds), Media Studies: A Reader, Edinburgh University Press, Edinburgh: 1999, 142-156. Duran, Ragıp, Apoletli Medya, Belge Yayınları, İstanbul, 2000
8 Regülasyonlar ve düzenleyici organlar Örnek olay: RTÜK Joseph Turow, Media Today: An Introduction to Mass Communication, Routledge, 2009, 82-87, 121-131
9 Alternatif medya kurumları Bailey, O. G., Cammaerts, B. and Carpentier, N., Understanding Alternative Media, McGraw Hill/Open University Press, Berkshire, 2008
10 Medya professions. Medya dernekleri ve sendikalar
11 News agenda and framing Wahl Jorgensen, K. and Hanitzsch, T., The Handbook of Journalism Studies, Routledge, 2009, 147-161, 175-191.
12 Yeni medya Castells, Manuel, Networks of Outrage and Hope. Social Movements in the Internet Age, Cambridge, MA, Polity Press, 2012
13 Medya kurumlarına alternatif yaklaşımlar
14 Dönemin gözden geçirilmesi
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Bu syllabusta belirtilen okumalar
Önerilen Okumalar/Materyaller Haftalık okumalar, dersin web sitesinde duyurulacak olan kaynaklar ile desteklenecektir.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
20
Final Sınavı
1
25
    Toplam
138

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek. X
2 Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak. X
3 Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek. X
4 Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek. X
5 Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek. X
6 Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak X
7 İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek. X
8 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek. X
9 Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri ve medya endüstrileri ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). X
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. X
11 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010