11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


media.comm.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Türk Medya Hukukunun temel özellik ve kavramlarını tanımlayıp yorumlayabilir; Avrupa Birliği mevzuat ve uygulamasıyla karşılaştırabilir.
  • Türk ve AB Medya Hukukunun m. 1’de belirtilen konularla ilgili kaynaklarını bulabilir, tanımlayıp kullanabilir.
  • Görsel ve işitsel medya hizmetleriyle ilgi daha geniş bağlamdaki meselelerin (hakaret ve özel hayatın ihlali davalarının medyaya maliyeti, azınlık grup ve kültürlerine yönelik programlara duyulan gereksinim vb.) farkında olur.
  • Yukarıda m. 2 ve 3 ile ilgili bilgileri gerek derslerde sözlü olarak gerekse ödev ve sınavlarda yazılı olarak etkin bir biçimde ifade edebilir.
  • Türk ve AB Medya Hukuku ile ilgili olarak kendi başına hukuki araştırma yapabilir.
  • Yukarıda m. 5 çerçevesinde elde ettiği bilgileri analiz edip uygulayabilir.
  • Türk ve AB Medya Hukukuna ilişkin meseleler hakkında hukuki gerekçeler sunabilir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin genel tanıtımı
2 Medya Hukukunun Kaynakları pp. 3, power point sunumu
3 AnayasaAvrupa İnsan Hakları Sözleşmesi:Temel Prensipler pp.54, power point sunumu
4 Kişinin itibarını zedeleyen hukuka aykırı davranışlar pp. 181, power point sunumu
5 Kişinin itibarını zedeleyen hukuka aykırı davranışlar pp. 210, power point sunumu
6 Devlet Organlarına ve Dince Kutsal Değerlere karşı suçlar pp.395, power point sunumu
7 Sır saklama yükümlülüğü ve özel hayatın gizliliği pp. 251, power point sunumu
8 Ara sınav
9 Telif Hakları pp. 312, power point sunumu
10 Telif Hakları pp. 326, power point sunumu
11 Yeni medya, radyoTV haberciliği pp. 403, power point sunumu
12 Reklamlar üzerindeki sınırlamalar power point sunumu
13 Marka power point sunumu
14 Kişisel verilerin korunması ve devlet sırları pp. 299, power point sunumu
15 Genel tekrar ve sınava hazırlık
16 Genel tekrar ve sınava hazırlık
Ders Kitabı Quinn, F.: Law for Journalists, PearsonLongman, 2nd Ed., 2009.
Önerilen Okumalar/Materyaller Crone, T.: Law and the Media, 4th. Ed., Focal Press, 2002. Carey, P./Sanders, J.: Media Law, 3rd. Ed., Sweet & Maxwell, 2004. Hadwin, S./Bloy, D.: Law and the Media, Sweet & Maxwell, 2007.Ders kitabının ilgili konularına ilişkin okumalar, dersin web sitesinde (http://homes.ieu.edu.tr/tyasar) yer alan power point sunumları, ilgili örnek olaylar, gazete haberleri, mahkeme içtihatları.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
45
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
55
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
45
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
24
Final Sınavı
1
30
    Toplam
165

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
2 Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak.
3 Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek.
4 Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek.
5 Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek. X
6 Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak
7 İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek.
8 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek.
9 Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri ve medya endüstrileri ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level).

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010