media.comm.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & Cevap | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanımlanması | |
2 | Rönesans ve Reform Hareketleri | Jocelyn Hunt, The Renaissance, Routledge, 1999. (The Beginning of the Renaissance, pp.1 7; Humanism, pp. 17 19; Scientific Change in the Renaissance, pp. 77 86; The Links between the Renaissance and the Reformation, pp. 49 51.)Chris Harman, A People’s History of the World, Bookmarks Publications, 2002, pp. 237 241 (Chapter 2: From superstition to science) |
3 | Film Gösterimi | |
4 | Aydınlanma İlkeleri ve Modern Bireyin Doğuşuna Etkisi | Jonathan Dewald, Europe 1450 to 1789: Encyclopedia of the Early Modern World, Thomson Gale, 2004, pp.299 306 (Enlightenment).Peter Hamilton, ‘The Enlightenment and the Birth of Social Science’ Stuart Hall et al., eds., Modernity: An Introduction to Modern Societies, Blackwell, 1996, pp. 20 27.Chris Harman, A People’s History of the World, Bookmarks Publications, 2002, pp. 242 246 (Chapter 3: The Enlightenment) |
5 | Kamu Alanının Dönüşümü ve Fransız Devrimi’ne Etkisi | Jonathan Dewald, Europe 1450 to 1789: Encyclopedia of the Early Modern World, Thomson Gale, 2004, pp. 258 260 (Encyclopedie).Peter Hamilton, ‘The Enlightenment and the Birth of Social Science’, Stuart Hall et al., eds., Modernity: An Introduction to Modern Societies, Blackwell, 1996, pp. 27 35. |
6 | Modern Öncesi Dönemde Siyasi Otorite Biçimleri | David Held, “The Development of the Modern State”, Stuart Hall et al., eds., Modernity: An Introduction to Modern Societies, Blackwell, 1996, pp. 63 73. |
7 | Modern Devletin Doğuşu ve Örgütlenmesi | Gianfranco Poggi, The State: Its Nature, Development and Prospects, Polity Press, 1990, pp. 19 33. (The Nature of the Modern State) |
8 | ARA SINAV I | Konuların gözden geçirilmesi, Film Gösterimi ve Birinci Ara Sınav |
9 | Endüstri Devrimi ve Endüstriyel Toplumun Doğuşu | Chris Harman, A People’s History of the World, Bookmarks Publications, 2002, pp. 318 325 (Chapter 5: The Industrial Revolution)James Fulsher, Capitalism: A Very Short Introduction, Oxford University Press, 2004, pp. 59 131. |
10 | Endüstriyel Toplumun Örgütlenmesi | Barbara Bari, “Factory Work” (Britain, 1750 1914), Encyclopedia of European Social History: From 1350 to 2000, Charles Scribner’s Sons, 2001, pp. 479 483.Anthony Giddens, Sociology, 3rd ed., 1998, pp. 240 263; 270 281.Movie Screening:Idle Class by Charlie Chaplin |
11 | Film Gösterimi | |
12 | Modern Zamanlarda Toplumsal Cinsiyet İlişkileri | Ian Marsh and Mike Keating ed., Sociology: Making Sense of Society, Pearson Prentice Hall, 2006, pp. 263 308. Movie Screening:Birdcage or Tootsie |
13 | Modern Toplumda Din | John J. Macionis, Sociology 8th edition, Prentice Hall, 2001, pp. 506 510. R.T. Schaefer, Sociology 10th edition, Mac Graw Hill, 2007, pp.3 19; 324 327.M. Kimmel and A. Aronson, Sociology Now, Pearson, 2009, pp. 498 500. Movie Screening:Persepolis |
14 | Günümüz Dünyasında Küreselleşme | Frank J. Lechner and John Boli, “General Introduction”, F. J. Lechner and J. Boli eds., The Globalization Reader, Blackwell, 2008, pp. 1 5.Jan Nederveen Pietersee, ‘Globalization and Culture: Three Paradigms’, Economic and Political Weekly, 31: 3, (Jun 8. 1996), pp.1389 1393. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Bu formda belirtilen zorunlu okumalar. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Yok |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 14 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 65 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 35 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 116 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | X | ||||
2 | Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak. | |||||
3 | Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek. | |||||
4 | Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek. | |||||
5 | Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek. | X | ||||
6 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak | X | ||||
7 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek. | X | ||||
8 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek. | |||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri ve medya endüstrileri ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | |||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
11 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest