11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


media.comm.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bilimsel bilgi ile bilimsel olmayan bilgiyi birbirinden ayırt edebileceklerdir.
  • Doğa bilimleri ve sosyal bilimler arasındaki farkları tanımlayabileceklerdir.
  • Antropolojinin temel kavramları çerçevesinde toplumsal evrimi açıklayabileceklerdir.
  • Kültürün toplumsal hayattaki rolü ve önemini değerlendirebileceklerdir.
  • Sosyoloji teorilerini ve genel kavramlarını kullanarak toplumsal eşitsizliklerin farklı boyutlarını değerlendirebileceklerdir
  • Psikolojinin genel içeriğini ve kişilik gelişim sürecini tanımlayabileceklerdir.
  • Sosyal psikolojinin kavramlarını kullanarak toplumdaki önyargı, ayrımcılık ve stereotipleştirme gibi durumları sorgulayabileceklerdir.
  • Siyaset bilimi ile ilgili temel kavramları kullanarak siyasi ideolojileri ayırt edebileceklerdir.
  • Toplumsal kurum ve olayları sosyal bilim kavramları çerçevesinde eleştirebileceklerdir.
  • Sosyal bilimlerin kavramlarını kullanarak verilen bir konu üzerine düşüncelerini yazılı olarak ifade edebileceklerdir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Genel Tanıtımı
2 Bilimsel Bilginin Doğası ve Sosyal Bilimler Bruce C. Straits and Royce A. Singleton, Approaches to Social Research (3rd edition) Oxford University Press, 1998, pp. 17/39.John Perry and Erna Perry, Contemporary Society: an Introduction to Social Science, Pearson, 2006, pp. 15/22.
3 Sosyolojiye Kısa Bir Giriş ve Toplumsal Etkileşim Anthony Giddens, Sociology, Polity Press, 1998, 2/ 16. James M. Henslin, Sociology: A Down to Earth Approach, Boston
4 Sosyolojiden Seçilmiş Bir Konu: Toplumsal Tabakalaşma Anthony Giddens, Sociology, Polity Press, 1998, pp. 240/244, 251/279.
5 Siyaset Bilimine Kısa Bir Giriş Eddie J. Girdner, People and Power: An Introduction to Politics, İstanbul: Literatür Yayınları, pp. 3/24.
6 Siyaset Biliminden Seçilmiş Bir Konu: Siyasi İdeolojiler/ Arasınav Micheal Roskin et al, Political Science: An Introduction, Prentice Hall International, 6th ed., 1997, pp. 98/123.
7 Siyaset Biliminden Seçilmiş Bir Konu: Siyasi İdeolojiler Micheal Roskin et al, Political Science: An Introduction, Prentice Hall International, 6th ed., 1997, pp. 98/123.
8 ARASINAV
9 Sınıf içi yazı çalışması
10 Antropolojiye Kısa Bir Giriş ve İnsan Toplumlarının Evrimi Carol R. Ember, Melvin Ember, Peter N. Peregrine, Anthropology, Pearson, 2005, 1/13. Anthony Giddens, Sociology, Polity Press, 1998, 45/55.
11 Antropolojiden Seçilmiş Bir Konu: Kültür Raymond Scupin and Christopher R. DeCorse, Anthropology: A Global Perspective, 2004, pp. 224/240.
12 Psikolojiye Kısa Bir Giriş ve Kişilik Gelişimi John Perry and Erna Perry, Contemporary Society: An Introduction to Social Science, Pearson, 2006, pp. 99/122.
13 Sosyal Psikolojiden Seçilmiş Bir Konu: Sosyal Biliş Robert S. Feldman, Social Psychology, Pearson, 2001, pp. 41/46, 80/95.
14 Sosyal Ekonomiden Seçilmiş Konular ve İlgili Nüfusbilimsel Temalar John V. Van Sickle and Benjamin A. Rogge, Introduction to Economics, D. Van Nostrand Company, 1954, pp. 3/10.John Perry and Erna Perry, Contemporary Society: An Introduction to Social Science, Pearson, 2006, pp. 280/281, 296/302.
15 Dönemin Değerlendirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Bu formdaki zorunlu okumalar.
Önerilen Okumalar/Materyaller Yok

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
15
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
3
4
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
8
Final Sınavı
1
10
    Toplam
110

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek. X
2 Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak.
3 Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek.
4 Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek.
5 Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek. X
6 Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak X
7 İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek. X
8 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek.
9 Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri ve medya endüstrileri ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level).

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010