media.comm.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Batı Uygarlığının Yükselişi Rönesans ve Reform; Keşif YıIlları | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
2 | Avrupa’da keşif yılları: Keşiflerin Avrupa’daki ekonomik ve sosyal yansımaları | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
3 | Martin Luther: Protestanlığın Çıkışı ve Yayılışı John Calvin: Kalvinizm | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
4 | Katolik Reform : Sebep ve Sonuçları | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
5 | Modern Çağın eşiğinde Avrupa: Ekonomi ve Toplum; Kapitalizm, merkantilizm ve ticarette gelişmeler | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
6 | I. Ara sınav | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
7 | Kolonizasyon ve Deniz Aşırı Ticaret Tarım ve Sanayi | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
8 | Avrupa’da İmparatorluktan Ulusal Devlete Fransa ve İngiltere | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
9 | Batı Uygarlığında Devrimler: Bilimde Devrim ve Aydınlanma Hareketi Sanat ve Edebiyat | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
10 | Fransız Devrimi Milliyetler İlkesinin Doğuşu ve Gelişimi | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
11 | Sanayi Devrimi Kentleşme ve Sınıf Bilinci, Emperyalizm ve sonuçları | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
12 | II. Ara sınav | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
13 | Çağdaş Batı Uygarlığı olarak Avrupa: Sosyal ve Ekonomik Yaşam, Siyasal Yaşam Kültürel Yaşam | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
14 | Genel değerlendirme | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | belirtilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Önerilen Okumalar/Materyaller | M. Kishlansky, P. Geary, P. O’Brien. Civilization in the West, 6th ed. New York: Pearson Inc., 2006. Server Tanilli, Uygarlık Tarihi, İstanbul, 2006. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 19 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 12 | |
Toplam | 141 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | X | ||||
2 | Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olmak. | |||||
3 | Medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek. | |||||
4 | Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek. | |||||
5 | Medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve bunlardan yararlanabilmek. | X | ||||
6 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirebilmek ve bu analizleri kamuya anlatabilme becerisine sahip olmak | X | ||||
7 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek. | |||||
8 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik bir sorumlulukla geliştirmek ve kullanabilmek. | |||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri ve medya endüstrileri ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | |||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
11 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest